Hvad dropper man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
15 svar
6 synes godt om
7. august 2016

Mariia4

Hej alle 

Jeg er 5+2 og har hertil lidt spørgsmål om forskellige ting i hverdagen, jeg håber folk kan hjælpe med  

Jeg har læst at make-up, creme, parfume og solbadning, ikke er godt når man er gravid, er i andre stoppet med at det eller har i købt nogle mærker som er okay at bruge? Jeg ved godt at hårfarve er udelukket og det har jeg det fint med, men jeg bruger mange produkter til både hår og krop jeg nødig vil undvære, specielt deo og make-up 

Håber nogen har nogle gode råd  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2016

MissMoon

Mariia4 skriver:

Hej alle 

Jeg er 5+2 og har hertil lidt spørgsmål om forskellige ting i hverdagen, jeg håber folk kan hjælpe med  

Jeg har læst at make-up, creme, parfume og solbadning, ikke er godt når man er gravid, er i andre stoppet med at det eller har i købt nogle mærker som er okay at bruge? Jeg ved godt at hårfarve er udelukket og det har jeg det fint med, men jeg bruger mange produkter til både hår og krop jeg nødig vil undvære, specielt deo og make-up 

Jeg er stoppet med solarie, og redbull og cigaretter selvfølgelig. Men bruger stadig make up, den samme som før, og det er ikke den dyreste af slagsen jeg har. Bruger også skyllemiddel. Men bruger kokos olie og baby olie istedet for cremer, hvilket jeg altid har gjort 

Anmeld Citér

7. august 2016

MissMoon

Og så bruger jeg samme shampoo og balsam som før, og brugte også samme deo indtil for 14 dage siden hvor jeg skiftede til neutral. Er 14+2

Anmeld Citér

7. august 2016

Marie2016

Jeg bruger den app, der hedder "kemiluppen" for at undgå creme med hormonforstyrrende stoffer. Den tænker jeg egentlig, at jeg vil fortsætte med, også efter fødsel og amning. Derudover har jeg droppet neglelak under graviditeten. Har aldrig brugt hårfarve eller større mængder make up eller parfume.

Anmeld Citér

7. august 2016

Debatpigen.

Mariia4 skriver:

Hej alle 

har droppet alle creme der med parfume i, kommer kun parfume på tøjet, ikke der hvor det rør min hud.. Og går ikke med makeup, kun hvis vi skal noget som familie fødselsdag osv. Så tager jeg kun mascara og tegner mine øjenbryn en smule op. ��

Anmeld Citér

7. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville droppe neglelak, hårfarve og parfume. 

Men jeg er heller ikke så hysterisk  Fordi du dropper det nu, så vil din krop jo stadig indeholde mange af de stoffer som der har været i dine cremer m.m. 

Det hopper jo ikke bare ud af kroppen over night, så hvis du vil bruge mere miljøvenligt, så skal du jo gøre det laaaang tid før du bliver gravid.

Anmeld Citér

7. august 2016

Augustmama

Jeg bruger alm mascare hver dag, den jeg altid har brugt.. Og max 2 sprøjt parfume på tøjet. 

Nautral deo og shampoo, men det er hvad jeg altid bruger og har brugt. 

man skal ikke være fanatisk synes jeg.. 

Anmeld Citér

7. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Brug din sunde fornuft - styr uden om den værste gift og parfume (egentlig uanset om du er gravid eller ej) og lev ellers bare helt almindeligt. Køb nogle ordentlige produkter og begræns brugen, så går det fint...

Anmeld Citér

7. august 2016

Lisbeth1985

Der findes make-up uden parfume og parabener,som du kan bruges med god (eller bedre) samvittighed under din graviditet - fx Nilens jord.

Men hårfarve er dog et stort no-go!

Anmeld Citér

7. august 2016

Linkaa

Hej alle 

Self hverken ryger el drikker jeg. Ligesom mine cremer og del er uden parfume osv. Bruger sjældent makeup og kun parfume ved særlige lejligheder uden på tøjet;-) 

Farver ikke hår, men blev gift for en uge siden, så der brugte jeg hårkur med lidt farve to gange for at friske det op. 

Ellers så er det bare at begrænse så meget som muligt, og spise sundt og drikke meget vand

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.