Til jer med bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
11 svar
1 synes godt om
6. august 2016

Mo9ca

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeres bækkenløsning startede. Hvor fik I ondt først? 

Jeg har de sidste 3-4 dage været øm lige fortil ved skambenet og i dag da vi tilbragte en hel dag i Djurs sommerland har jeg fået direkte ondt ved skambenet. Kan det være begyndende bækkenløsning? 

Mvh. Monica

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Xolia

Mo9ca skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeres bækkenløsning startede. Hvor fik I ondt først? 

Jeg har de sidste 3-4 dage været øm lige fortil ved skambenet og i dag da vi tilbragte en hel dag i Djurs sommerland har jeg fået direkte ondt ved skambenet. Kan det være begyndende bækkenløsning? 

Mvh. Monica

Ja det kan det godt. Det kan også bare være overbelastning. 

Hvor langt er du henne? 

Hvis det er bækkenløsning så kan zoneterapi virkelig anbefales samt specialtræning hos fys.

Det gjorde at jeg bare havde "almindeligt ondt" op til termin og ikke som forrige hvor jeg gik med krykker halvdelen af tiden. 

I sidste graviditet blev jeg deltidssygmeldt Ca.  uge 10 

Anmeld Citér

6. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

At mit understel var ligesom gele. 

At jeg havde svært ved stillings skift 

1  uge 12 deltidssygemeldt fra uge 18-20 på plejehjem. Fik en service funktion Mht give mad oprydning m.m 

2 gang kroppen ( bækkenet)  fortalte jeg var gravid :-(  deltidssygemeldt fra uge 16 gik ned i antalarbejdsdagee. Men arbejdede 100 procent ingen hensyn. Eget valg. Det der var hårdt var at være igang ikke tyngden. Lærte at arbejde med min krop bedre ens første gang. 

Svømning fys og hvile ( sove) hjalp mig igennem. Ingen hjælp af familie kun min kæreste 

Anmeld Citér

6. august 2016

Mo9ca

Xolia skriver:

Ja det kan det godt. Det kan også bare være overbelastning. 

Hvor langt er du henne? 

Hvis det er bækkenløsning så kan zoneterapi virkelig anbefales samt specialtræning hos fys.

Det gjorde at jeg bare havde "almindeligt ondt" op til termin og ikke som forrige hvor jeg gik med krykker halvdelen af tiden. 

I sidste graviditet blev jeg deltidssygmeldt Ca.  uge 10 

Jeg er kun 17+6 i dag. Til dagligt studerer jeg. Så jeg håber, hvis det er begyndende bækkenløsning, at jeg kan skåne bækkenet så det ikke udvikler sig alt for meget indtil jeg går på barsel.

hvordan startede dine symptomer?

Mvh. M

Anmeld Citér

6. august 2016

Mo9ca

årgang84 skriver:

At mit understel var ligesom gele. 

At jeg havde svært ved stillings skift 

1  uge 12 deltidssygemeldt fra uge 18-20 på plejehjem. Fik en service funktion Mht give mad oprydning m.m 

2 gang kroppen ( bækkenet)  fortalte jeg var gravid :-(  deltidssygemeldt fra uge 16 gik ned i antalarbejdsdagee. Men arbejdede 100 procent ingen hensyn. Eget valg. Det der var hårdt var at være igang ikke tyngden. Lærte at arbejde med min krop bedre ens første gang. 

Svømning fys og hvile ( sove) hjalp mig igennem. Ingen hjælp af familie kun min kæreste 

Jeg mærker ømheden mest når jeg går og rejser mig op fra siddende tilstand. Nu studerer jeg så jeg håber at jeg derved kan skåne mit bækken (hvis det er det der giver mig ømheden) sådan at jeg kan fungere normalt indtil fødslen i januar.

Mvh. M

Anmeld Citér

7. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84
Mo9ca skriver:

Jeg mærker ømheden mest når jeg går og rejser mig op fra siddende tilstand. Nu studerer jeg så jeg håber at jeg derved kan skåne mit bækken (hvis det er det der giver mig ømheden) sådan at jeg kan fungere normalt indtil fødslen i januar.

Mvh. M

Stilstand er ikke at skåne. 

Men at finde din grænse og pres den lidt ( med mulighed for hvil derefter)  var det bedsteher. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Mo9ca

årgang84 skriver:

Stilstand er ikke at skåne. 

Men at finde din grænse og pres den lidt ( med mulighed for hvil derefter)  var det bedsteher. 

Nu fik jeg ikke fortalt at jeg er hypermobil så det er svært at skåne bækkenet og samtidig presse det lidt. Hvis det bliver et problem længere henne i graviditeten, så må jeg nok have fat i en fys.

Mvh. M

Anmeld Citér

7. august 2016

lilledittemor

Mo9ca skriver:

Mvh. Monica

Jeg er 10+5 og min bækkenløsning er godt i gang. Jeg bliver ufattelig øm i lænden og i skambenet - en brændende fornemmelse som bliver værre når jeg går og står

Anmeld Citér

7. august 2016

Mo9ca

lilledittemor skriver:

Jeg er 10+5 og min bækkenløsning er godt i gang. Jeg bliver ufattelig øm i lænden og i skambenet - en brændende fornemmelse som bliver værre når jeg går og står

Av,av,av. Det lyder ikke rart. Jeg har ikke ondt i lænden og efter jeg har slappet af og kun gået lidt i dag har det hjulpet en del på det. Hvad har hjulpet dig?

Mvh. M

Anmeld Citér

9. august 2016

lilledittemor

Mo9ca skriver:

Av,av,av. Det lyder ikke rart. Jeg har ikke ondt i lænden og efter jeg har slappet af og kun gået lidt i dag har det hjulpet en del på det. Hvad har hjulpet dig?

Mvh. M

Det hjælper allerbedst med en varmedunk på lænden og afslapning - jeg sætter ofte varme i sædet i bilen når jeg kører, for det lindrer smerten. Og så bærer jeg ikke tunge ting..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.