Anonym skriver:
Tak for svar!
Men ville det hjælpe "bare" at få hende til at trække vejret stille og roligt og forklare hvad hun er blevet sur over? For når hun først har slået en gan, skal man holde hårdt fat i hende for at hun ikke slår igen...
Du skrev at du har prøvet mange ting. Vil du nævne nogle af de ting du prøvede ellers?
Børn er jo forskellige så det er jo forskelligt hvad der virker.. Men her virkede det, men som sagt stille og roligt.. Det tog lang tid, men jeg blev ved og holdt fast i det..
Det vigtigste er at rumme det, at forklarer at man forstår dem, forstår at de har frustrationer, men at det stadig er forkert at slå/sparke eller hvad det er at de gør..
Uhh, hvad har jeg prøvet.. Holde fast og sig nej (som du skrev til en anden), komme på værelset, ville ikk lege med ham hvis han ikk stoppede, hvis han kastede med tingene fjernede jeg dem og andre.. Ved godt det lyder groft, men jeg anede ikk hvad jeg skulle gøre, og det foregik over alt.. Selv når vi handlede kunne han finde på at gå over til et andet barn og slå på ham/hende..
Men så begyndte jeg at læse psykologi og derfra lærte jeg det som jeg skrev længere oppe, at det er vigtigt at børn ved at de bliver hørt.. Og det virkede her, dog som sagt stille og roligt..
Anmeld
Citér