Bliver snart skør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. august 2016

Anonym trådstarter

Hej alle mødre og gravide

Jeg skriver i denne sene nattetime, da mit problem opstår her !!

Jeg er første gangs gravid og er tæt på termin (36+4) og det er nu mit største problem i graviditeten hidtil er kommet og jeg er ved at blive sindssyg, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre !!

Jeg har den sidste uge ikke kunne sove om natten.. jeg har fået den ondeste uro i benene (har haft det hele livet, men det er ikke til at holde ud nu) og selvom jeg er dødtræt når jeg går i seng, går der ikke mere end 5min, hvorefter jeg vågner og ikke kan finde ro.. til at starte med hjalp det, at jeg gik en lille tur rundt i lejligheden, fik strukket ud, drak et glas vand, tossede og så i seng igen. Det hjælper bare ikke mere 

Hvis jeg er heldig kan jeg få 2 timer om natten og måske 1-2 timer i løbet af dagen, men det er også det og det er hårdt at overleve på 4 timers søvn, når man han mand og bonus datter, der også kræver ens tilstedeværelse 

Jeg håber virkelig der er nogle, der har et råd eller 2 jeg kan prøve, selvom jeg næsten har prøvet alt !!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Venepumpeøvelser, zoneterapi og akupunktur er guld værd

Anmeld Citér

2. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg er første gangs gravid og er tæt på termin (36+4) og det er nu mit største problem i graviditeten hidtil er kommet og jeg er ved at blive sindssyg, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre !!

Jeg har den sidste uge ikke kunne sove om natten.. jeg har fået den ondeste uro i benene (har haft det hele livet, men det er ikke til at holde ud nu) og selvom jeg er dødtræt når jeg går i seng, går der ikke mere end 5min, hvorefter jeg vågner og ikke kan finde ro.. til at starte med hjalp det, at jeg gik en lille tur rundt i lejligheden, fik strukket ud, drak et glas vand, tossede og så i seng igen. Det hjælper bare ikke mere 

Hvis jeg er heldig kan jeg få 2 timer om natten og måske 1-2 timer i løbet af dagen, men det er også det og det er hårdt at overleve på 4 timers søvn, når man han mand og bonus datter, der også kræver ens tilstedeværelse 

Jeg håber virkelig der er nogle, der har et råd eller 2 jeg kan prøve, selvom jeg næsten har prøvet alt !!

Du har sikkert prøvet det.. men ligge med benene oppe, på nogle puder eller lignende?

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Du har sikkert prøvet det.. men ligge med benene oppe, på nogle puder eller lignende?

Ja det har jeg prøvet og det ender altid med at puden havner på gulvet 

Anmeld Citér

3. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

Ja det har jeg prøvet og det ender altid med at puden havner på gulvet 

Ih, det er altså også øv.. jeg har ikke selv prøvet det mod uro i benene, men har sådan en nålepude man kan ligge på, måske vil sådan en kunne hjælpe? Vist nok noget med blodcirkulation osv..

Det bliver vist også værre af at man er træt.. og det er bare en ond cirkel.. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Baby17

I perioder hvor jeg ikke kan sove bruger jeg sådan en mindfullness/meditations app, som får dig til at slappe af, fokusere på at mærke kroppen og åndedrættet osv. 

Det virker i hvert fald for mig

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Ih, det er altså også øv.. jeg har ikke selv prøvet det mod uro i benene, men har sådan en nålepude man kan ligge på, måske vil sådan en kunne hjælpe? Vist nok noget med blodcirkulation osv..

Det bliver vist også værre af at man er træt.. og det er bare en ond cirkel.. 

Tror også det er en ond cirkel jeg er kommet ind i nu, men på trods af smerter og manglende søvn prøver jeg at være positiv, for jeg er trods alt så tæt på min termin at baby kan komme når som helst.. så må jeg bare krydse fingre for at baby ikke vælger at komme når jeg endelig er faldet i søvn..

Det kunne være jeg skulle prøve nogle af de lidt "dyere" metoder, hvis det fortsætter efter fødslen.. 

Anmeld Citér

3. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg sov ELENDIGT i den sidste del af min graviditet. Jeg fik de ondeste kramper i benene og fik ikke mange timers søvn om natten.

Har ikke så mange gode råd. Venepumpeøvelser var det der hjalp mest, men det var alligevel ikke meget det kunne gøre. 

Jeg var så heldig at min datter sov rimelig ok allerede fra starten af, så jeg sov mere som nybagt mor end jeg gjorde som gravid. 

Et eller andet sted tror jeg det har noget at gøre med at kroppen forbereder sig til at skulle undvære søvnen pga den lille ny.

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg sov ELENDIGT i den sidste del af min graviditet. Jeg fik de ondeste kramper i benene og fik ikke mange timers søvn om natten.

Har ikke så mange gode råd. Venepumpeøvelser var det der hjalp mest, men det var alligevel ikke meget det kunne gøre. 

Jeg var så heldig at min datter sov rimelig ok allerede fra starten af, så jeg sov mere som nybagt mor end jeg gjorde som gravid. 

Et eller andet sted tror jeg det har noget at gøre med at kroppen forbereder sig til at skulle undvære søvnen pga den lille ny.

Jeg har også tænkt det samme, for det blev værre jo flere og kraftigere plukker jeg fik.. jeg har ikke haft nogle gener, der tidligere har generet min nattesøvn så meget, som uroen gør nu 

Men jeg håber virkelig det bare er min krop der forbereder mig på at jeg skal være mor 

Anmeld Citér

3. august 2016

Kattha

Har du en mand der kan massere dine fødder og ben? Det skulle min når jeg ikke kunne holde benene i ro mere. Han strakte også mine ben på en måde jeg ikke kunne selv, hvor han brugte sin vægt til at gøre det i alle mulige vinkler, hvilket var lidt smertefuldt, men hjalp. Det var så aldrig helt nok uanset hvor længe/meget han gjorde det, men helt fantastisk i forhold til ingenting. Så var der ro i hvert fald et par timer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.