Hvordan fortalte i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Totalt uopfindsomt og uromantisk. Jeg sagde til ham, at jeg havde taget en graviditetstedt og, at den var positiv, og så stak jeg den op under næsen på ham . Han blev dog stadig overrasket og glad. 

Her anden gang sendte jeg ham en SMS med et billede af testen og teksten "jeg har lige noget, vi skal snakke om!". 

Jeg kan slet ikke holde på sådan en nyhed. Må bare dele det med ham med det samme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Sprit25

Jeg synes gaven i sig selv er at han skal være far. jeg vækkede ham bare og fortalte det

Anmeld Citér

3. august 2016

Soonmom

Min kæreste har mere styr på min cyklus end jeg selv, så han har altid sagt "du er nok gravid" når jeg er gået over tid, så jeg kan ikke overaske, andet en at proppe en graviditetstest op i hovedet på ham kl. meget tidligt

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

i drømmen kommende mor skriver:

Jeg tænker, at det må være en gave, med noget far halløj på, det er en lille sød hentydning, og vil sikkert bringe glæde..  

Men altså herhjemme bliver der ikke noget med at fortælle det til den anden, for vi har aftalt at vi tester når begge er tilstede.. (Skulle jeg ende med en blodprøve hos lægen, sender han også svaret på skrift via nettet, så den bliver også læst sammen) Det her er et stort ønske hos begge og noget vi er sammen om, fra start til "slut" så jeg skal ikke have en viden før min kæreste..  

Held og lykke med det..  

Sådan har vi det normalt også! Men lige med blodprøve der skal jeg selv ringe, da jeg ikke kan finde ud af min læges system med at gå mails �� Ellers tester vi også 'sammen'!

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da i stod med en positiv graviditetstest eller fik svar fra lægen, hvordan fortalte i det så til jeres mand? - jeg skal ringe til lægen i morgen formiddag, for at få svar op blodprøve fra i dag. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal fortælle min mand det. - selvfølgelig skal han have det at vide i morgen, hvis den er positiv, men hvordan? Jeg føler et eller andet sted ikke rigtig for bare at ringe eller skrive det til ham, mens vi er på arbejde. 

Hvis den er negativ vil jeg fortælle ham det med det samme, men kunne godt finde på at 'glemme' min telefon i tasken, og så trække den til han kommer hjem fra arbejde, hvis den er positiv. 

Hvordan fortalte i det til manden? 

Testen var negativ. - selvfølgelig ville vi uendelig gerne have haft en positiv test nu, men hvis vi alligevel skal have noget positivt ud af det, så kan jeg nu nå at gøre min uddannelse færdig, inden vi får barn, og det er jeg selvfølglig rigtig glad for. Var jeg gravid nu, så ville jeg have termin ca 30 marts og jeg slutter min uddannelse d 14 april 

dog er jeg rigtig bekymret, da jeg har smerter og de bliver ikke mindre.. - jeg skal 'akut' til læge i morgen formiddag, for forhåbentligt at få vished omkring de smerter 

Anmeld Citér

3. august 2016

i drømmen kommende mor

Anonym skriver:

Sådan har vi det normalt også! Men lige med blodprøve der skal jeg selv ringe, da jeg ikke kan finde ud af min læges system med at gå mails �� Ellers tester vi også 'sammen'!

Ja så kan jeg godt se det er svært.. :/ Jeg ville godt nok have svært ved, at skulle have viden før min kæreste.. men er så sikker på jeg slet ikke kunne vente til vi mødes efter job, så ville nok sende tons af sms til mig ingen.   

Håber du finder den rigtige måde..

Anmeld Citér

3. august 2016

loubri

Anonym skriver:

Testen var negativ. - selvfølgelig ville vi uendelig gerne have haft en positiv test nu, men hvis vi alligevel skal have noget positivt ud af det, så kan jeg nu nå at gøre min uddannelse færdig, inden vi får barn, og det er jeg selvfølglig rigtig glad for. Var jeg gravid nu, så ville jeg have termin ca 30 marts og jeg slutter min uddannelse d 14 april 

dog er jeg rigtig bekymret, da jeg har smerter og de bliver ikke mindre.. - jeg skal 'akut' til læge i morgen formiddag, for forhåbentligt at få vished omkring de smerter 

kram til dig! Det er svært når det er et ønske barn og testen så er negativ. Men det er flot af dig at kunne se noget positivt i det.  så er der ihvertfald en måned ekstra med hygge 

Anmeld Citér

4. august 2016

Maalene

Jeg gjorde sådan her 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. august 2016

miniRTLL

Der er også den bog der hedder "du skal være far og du har 40 uger til at fatte det" jeg havde glædet mig til at købe den til ham og pakke ind sammen med testen - men vi fandt ud af det inde ved lægen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.