Når man ønsker børn, men er ramt af skizofreni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2018

Kay

Anonym skriver:

Ved Du hvor mange stadier der er inden for skizofreni. Og hvor mange typer der så også er. Du kan ikke bare sige "min far gjorde det dårligt. Derfor gør alle andre skizofrene det også" hvad er det du siger ? Wow Du ved meget om din far sygdom det kan jeg godt høre.. Du har selv risiko for og udvikle skizofreni. Wow det visdte du vel heller ikke. Den eneste Du kan sige til de ikke skal have børn pga. Psykisk sygdom, DET DIG SELV! HVIS DU ENDER MED OG BLIVE PSYKOTISK! Hvis jeg ikke tager helt fejl så jeg ret sikker på min mor (død) var skizofren ligesom jeg er blevet. Og ja vi har haft op og ned ture men du drømmer ikke om hvor mange gode der er. !  Men tro mig min mor hun var den skønneste mor i verden. tror ikke du fandt en der hade en vilder fantasi eller ideér, jeg har ikke kedet mig en dag da jeg var lille ikke en dag.. forhædringbaner og hendes egen drage historie. Spontan tur på taget kl 12 om natten bare for og se stjernene og kigge op på beste forældrene på himlen og du måtte hel selv vælge hvad for en stjerne der var hvem. Jeg siger dig hvis jeg ikke hade haft de oplevelser så hade jeg ingen barndom ..

Men lad dog vær og døm andre ud for kun en.. Det gir jo sig selv man�� ?? Er Du sikker på du ikke er lidt Fuck i hjernen enlig ?

Ved du godt at du skriver på en 2 år gammel tråd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2018

Kirt

Kay skriver:

Ved du godt at du skriver på en 2 år gammel tråd?

Ja håbede bare de spasser kunne lukker øjnene op for virkeligheden.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Anonym

Fejl- gammel tråd 

Anmeld Citér

17. juli 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Ved Du hvor mange stadier der er inden for skizofreni. Og hvor mange typer der så også er. Du kan ikke bare sige "min far gjorde det dårligt. Derfor gør alle andre skizofrene det også" hvad er det du siger ? Wow Du ved meget om din far sygdom det kan jeg godt høre.. Du har selv risiko for og udvikle skizofreni. Wow det visdte du vel heller ikke. Den eneste Du kan sige til de ikke skal have børn pga. Psykisk sygdom, DET DIG SELV! HVIS DU ENDER MED OG BLIVE PSYKOTISK! Hvis jeg ikke tager helt fejl så jeg ret sikker på min mor (død) var skizofren ligesom jeg er blevet. Og ja vi har haft op og ned ture men du drømmer ikke om hvor mange gode der er. !  Men tro mig min mor hun var den skønneste mor i verden. tror ikke du fandt en der hade en vilder fantasi eller ideér, jeg har ikke kedet mig en dag da jeg var lille ikke en dag.. forhædringbaner og hendes egen drage historie. Spontan tur på taget kl 12 om natten bare for og se stjernene og kigge op på beste forældrene på himlen og du måtte hel selv vælge hvad for en stjerne der var hvem. Jeg siger dig hvis jeg ikke hade haft de oplevelser så hade jeg ingen barndom ..

Men lad dog vær og døm andre ud for kun en.. Det gir jo sig selv man�� ?? Er Du sikker på du ikke er lidt Fuck i hjernen enlig ?

På en eller anden måde bliver jeg, der selv er psykisk syg og mor en smule rørt over det, du skriver om din mor og barndom. Jeg gør selv alt, hvad jeg kan for at min søn skal have en god barndom og vokse op og føle sig elsket, selvom jeg er syg og lige nu ser det ud til at lykkes. Selv om jeg på nogen måder er en anderledes mor og at hans tilværelse måske bliver lidt mere spraglet, når han er hos mig. Men det er jo på godt og ondt, ens forældre ikke er som de fleste. 

Anmeld Citér

17. juli 2018

Babilooo

Kirt skriver:

Flot sprog 

Anmeld Citér

17. juli 2018

Tommelise

Kirt skriver:

Min mor var pykisk! Og har haft den fedeste barndom jeg tror faktisk hvis min mor ikke hade været syg så hade hun været tolalt kedelig og være sammen med. Vil også gerne indrømme der har være nedture men slet ikke nok til og øddelægge min barndom! HUN REDE MIN BARNDOM !  MOR!   det kan godt være din mor var nederen men det betyder ikke alle forældre er.

Og hvis din mor er skizofren så har du også risikoen for og få det, du kan få det af alt muligt. Fødselspykose må vi da ikke håbe du får. du mener jo ikke syge kan ha børn hvad fanden vil du så gøre når du lige har født og så bliver skizofreni. Du skal nok bare også holde dig fra børn så.. Din egen mening.. 

Nu er der jo altså forskel på at vælge at få børn, når man allerede er psykisk syg - og så på at blive psykisk syg efter at man har fået børn.

Jeg er helt enig med dig i, at der er forskel, og at man ikke kan skære alle over en kam. Det er så individuelt, og psykiske sygdomme kommer i mange former. 

Men lige som der er psykisk syge, der godt kan klare at være forældre, så er der jo også psykisk syge, der ikke kan.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Tommelise

Kirt skriver:

Og så kan jeg da også godt tænke - hmm ligefrem en "spasser" - bare fordi hun har en anden oplevelse end dig. Det er da dybt respektløst. 

Hvis hun er en "spasser" - er en psykisk syg så en "tosse"

Anmeld Citér

17. juli 2018

Ano18

Kirt skriver:

Hvis du ønsker andre skal have respekt for dig og din mening, så formuler dig på en ordentlig måde. 

Man kommer meget hurtigt til at påtage sig den modsatte holdning af dig, blot pga. din opførsel. 

Jeg har selv været en psykisk syg mor, dog m en alvorlig spiseforstyrrelse og diverse indlæggelser og jeg håber da, at mine børn ikke har taget skade. Men trods alt det gode jeg også gjorde for dem, så kunne de ikke undgå at se, når jeg havde det skidt. Og det ville jeg meget gerne have skånet dem for og heldigvis efter en lang kamp blev jeg rask. Alle situationer er individuelle, også din og ingen udefra kan sådan set dømme, hvem der skal være mor eller ej. 

Men min pointe var egentlig, især hvis det er noget generelt for din fremtoning, så snak pænt og det er ikke et angreb på dig personligt, hvis andre ikke har den samme mening som dig. Se dig dog udover dette og hvil i dig selv.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Kirt skriver:

Måske læser du ikke med mere, men hvis du gør så synes jeg at du skal tænke over at midt i jeres (din mor og dig) spontane ture på taget, forhindringsbaner og hvad hun/dig ellers fandt på, har hun glemt at informere /lære dig om bare nogenlunde pænt sprogbrug. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.