Hej.
Jeg er interesseret i at høre jeres meninger omkring dette.
Jeg er 28 år gammel, blev psykisk syg som 15 årig, medicineret som 16 årig og nu efter mange års kæmpen blev jeg stabil sidste år.
Mit største ønske har altid været at blive gift, få børn og hus med have og en hund. Lyder måske idyllisk og sådan var tanken da også da jeg som barn tænkte på denne drøm.
Idyllen blev brudt da jeg som 15 årig blev voldtaget og forsøgt myrdet på min praktikplads af en medarbejder. Jeg sagde intet til nogen og gik med hemmeligheden selv i et år, hvorefter jeg fortalte det til mine to bedste veninder. Da jeg var 16, prøvede jeg på at begå selvmord og i mange år frem kæmpede jeg med cutting og anden selvskade og flere selvmordsforsøg.
Da jeg blev 20 blev jeg diagnosticeret med skizofreni og har det også den dag i dag. Men siden 2014 begyndte jeg at kæmpe for at få det bedre og kunne i 2015 flytte i min helt egen lejlighed.
Nu hvor jeg har kæreste (og hunden) begynder jeg at drømme om at min drøm kan lade sig gøre. Jeg har prævention som gør at jeg skal vente indtil den kan tages fra. Jeg regner med jeg også skal have en laaaaang snak med en psykiater omkring al min medicin da jeg ved at en baby ikke kan tåle al den slags.
Jeg er meget sjældent dårlig nu og er ret stolt over hvor langt jeg er kommet. Vil så gerne have et "normalt" liv.
Blev chokeret da jeg fortalte et familiemedlem om min drøm, da hendes reaktion var: Jamen, du kan da ikke få børn! Du er jo skizofren!
Jeg er som sagt meget bedre og har ikke gjort nogen selvskade i flere år nu. Og jeg mener selv at kunne klare det her. Jeg tænkte projekt baby skulle gå i gang i starten af 2019.
Men hvad er jeres tanker? Lad mig høre. 
Anmeld
Citér