Rejse til USA - Zika virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2016

Andersens

Som situationen har udviklet sig i dag, ville jeg ikke tage til Florida. Men alle andre steder i USA : ja tak :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Elli

Tak for alle jeres svar 

Jeg har læst en masse nu og kan se, at den myg der spreder virussen ikke findes i Nevada. Derfor er de to 'cases' der er konstateret fra nogen som har været i udsatte områder og fået virussen. 

Det gør mig en hel del mere rolig! Eftersom jeg naturligvis ikke har tænkt mig at have sex eller kysse nogen andre end min kommende mand på vores bryllupsrejse

Jeg kan godt forstå dem der siger at de ikke var taget afsted. Men når jeg kan se at smittefaren ikke er konstateret i form af myg, er jeg blevet meget mere rolig!

Anmeld Citér

3. august 2016

Ønskebarnet2014

Det er mig der har oprettet den anden tråd ang zika.

Og vi skulle rejse til Florida om 2 uger og efterfølgende være i Miami, vi ringede til vores rejseforsikring og de dækkede det hele.

Vi havde inden afbestillingen købt Autan spray mod eksotiske myg og dyr, men fik dog af vide at hvis jeg bare svedte en gang og ikke fik smurte det på så kunne jeg blive stukket af en myg derudover så skulle jeg have lange ærmer og lange bukser på for mindske risikoen.

Her går det op for os at det ikke vil blive nogen god ferie, fordi man konstant vil være på vagt, og hva så hvis man er blevet stukket af et eller andet, så går man da først i panik

Derfor valgte vi at undersøge afbestillingsmulighederne.

Zika spreder sig pt til forskellige stater så man kan ikke være sikker nogen steder.

Personligt er jeg meget ked af vi ikke skal afsted, men kunne ikke leve med den risiko og hvad med livet bagefter hvis man er så uheldig.

Sansynligheden for det er lille men det er et sats.

men hvis i tager afsted så OBS på at zika kan smitte seksuelt hvis din kæreste bliver stukket.

De bedste hilsener

Daniella

Anmeld Citér

3. august 2016

Elli

Ønskebarnet2014 skriver:

Det er mig der har oprettet den anden tråd ang zika.

Og vi skulle rejse til Florida om 2 uger og efterfølgende være i Miami, vi ringede til vores rejseforsikring og de dækkede det hele.

Vi havde inden afbestillingen købt Autan spray mod eksotiske myg og dyr, men fik dog af vide at hvis jeg bare svedte en gang og ikke fik smurte det på så kunne jeg blive stukket af en myg derudover så skulle jeg have lange ærmer og lange bukser på for mindske risikoen.

Her går det op for os at det ikke vil blive nogen god ferie, fordi man konstant vil være på vagt, og hva så hvis man er blevet stukket af et eller andet, så går man da først i panik

Derfor valgte vi at undersøge afbestillingsmulighederne.

Zika spreder sig pt til forskellige stater så man kan ikke være sikker nogen steder.

Personligt er jeg meget ked af vi ikke skal afsted, men kunne ikke leve med den risiko og hvad med livet bagefter hvis man er så uheldig.

Sansynligheden for det er lille men det er et sats.

men hvis i tager afsted så OBS på at zika kan smitte seksuelt hvis din kæreste bliver stukket.

De bedste hilsener

Daniella

Jeg forstår det godt <3 

Tænker dog at Florida er særligt udsat, og de engelske myndigheder advarer herom. En af partnerne fra mit arbejde har lige været i Florida, jeg kan godt spørge ham om hvordan det var hvis du vil have det?

Jeg ville ønske at der ikke var noget at være beymret for, men prøver virkelig at være positiv og se på hvor stor sandsynligheden egentlig virker til at være der hvor jeg skal hen

Både Las Vgeas og San francisco er der ikke konstateret nogen tilfælde af myggene der smitter.  Derudover vil jeg sørge for at dække mig til og bruge spray. 

Men selvfølgelig er det et sats som så meget andet. Jeg tror bare virkelig ikke at der hvor jeg skal hen er høj risiko efter at have læst en masse på nettet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.