Rejse til USA - Zika virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var I rejst hvis I var mig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.901 visninger
13 svar
5 synes godt om
31. juli 2016

Elli

Hej alle, 

Jeg står i lidt af et dilemma, 

Min kæreste og jeg skal på road trip i USA (las vegas - LA - San francisco). Derudover skal vi giftes derovre og det bliver (7*9*13 hvis alt går vel) vores sidste rejse uden børn. 

Og jeg kan læse, atder er konstateret et par tilfælde af Zika virus der 

Det gør mig virkelig nervøs for at skulle rejse - altså. det er meget få tilfælde - så det er meget 'hvad nu hvis' (hvorimod hvis jeg skulle til sydamerika ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg ville blive hjemme). 

Har nogle af jer erfaringer med at rejse til et sted hvor der er konstateret smitte? Tænker bare at beskytte mig med myggeolie og spray (ved godt der er kemi i det, men holder mig fri af kemi i stort set alt andet) samt sove med myggenet. 

Hvad er jeres tanker, og hvad havde i gjort i min situation tror I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2016

FruStolpe

Hej alle, 

Jeg står i lidt af et dilemma, 

Min kæreste og jeg skal på road trip i USA (las vegas - LA - San francisco). Derudover skal vi giftes derovre og det bliver (7*9*13 hvis alt går vel) vores sidste rejse uden børn. 

Og jeg kan læse, atder er konstateret et par tilfælde af Zika virus der 

Det gør mig virkelig nervøs for at skulle rejse - altså. det er meget få tilfælde - så det er meget 'hvad nu hvis' (hvorimod hvis jeg skulle til sydamerika ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg ville blive hjemme). 

Har nogle af jer erfaringer med at rejse til et sted hvor der er konstateret smitte? Tænker bare at beskytte mig med myggeolie og spray (ved godt der er kemi i det, men holder mig fri af kemi i stort set alt andet) samt sove med myggenet. 

Hvad er jeres tanker, og hvad havde i gjort i min situation tror I? 

Er det ikke "kun" gravide der frarådes at rejse til zika smuttede områder? 

-og er du gravid?? 

Anmeld Citér

31. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

http://www.bt.dk/udland/gravide-fraraades-at-rejse-til-florida-af-frygt-for-zika-virus 

Er du gravid? 

Personligt havde jeg holdt mig fra Florida, hvis jeg var gravid, men kun der hvor advarslen gælder. 

Der er mig bekendt intet i vejen for at tage til Las Vegas som gravid.

Anmeld Citér

31. juli 2016

Elli

FruStolpe skriver:

Er det ikke "kun" gravide der frarådes at rejse til zika smuttede områder? 

-og er du gravid?? 

Jeg er gravid, omkring 7 uger henne  

Så derfor er det relevant for mig

Anmeld Citér

31. juli 2016

Elli

EBK skriver:

http://www.bt.dk/udland/gravide-fraraades-at-rejse-til-florida-af-frygt-for-zika-virus 

Er du gravid? 

Personligt havde jeg holdt mig fra Florida, hvis jeg var gravid, men kun der hvor advarslen gælder. 

Der er mig bekendt intet i vejen for at tage til Las Vegas som gravid.

Der har mig bekendt heller ikke været skrevet noget om las vegas, men jeg kan se, at der er konstateret to tilfælde af virussen her. 

Derfor er jeg i tvivl, da jeg er omkring 7 uger henne  

Men ved ikke om det bare er mig der er total hys ....

Anmeld Citér

31. juli 2016

NypåVej7årSenere

Jeg ville undersøge hvor i USA det er også undgå de områder. Derudover gøre op med dig selv om det vil plage dig resten af graviditeten at tænke på det, eller om du er okay med det. Amerikanske kvinder får jo altså også børn.

Min mand og jeg droppede en tur til Florida i påsken fordi jeg gerne ville være gravid. Der ville jeg nok ikke rejse hen.  

Anmeld Citér

31. juli 2016

Elli

NypåVej7årSenere skriver:

Jeg ville undersøge hvor i USA det er også undgå de områder. Derudover gøre op med dig selv om det vil plage dig resten af graviditeten at tænke på det, eller om du er okay med det. Amerikanske kvinder får jo altså også børn.

Min mand og jeg droppede en tur til Florida i påsken fordi jeg gerne ville være gravid. Der ville jeg nok ikke rejse hen.  

Tak for dit svar! 

Det er lige præcis det - om man vil gå at være bange for om der er sket noget. 

Indtil videre lyder det som en god ide at holde sig fra områder hvor der decideret har været skrevet omkring at det er udbredt. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Flomse

Risikoen for at blive kørt ned af en bil i din egen inedkørsel vil være større end at blive smittet med zika:-) så afsted og nyd livet;-)

Anmeld Citér

1. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Elli skriver:

Der har mig bekendt heller ikke været skrevet noget om las vegas, men jeg kan se, at der er konstateret to tilfælde af virussen her. 

Derfor er jeg i tvivl, da jeg er omkring 7 uger henne  

Men ved ikke om det bare er mig der er total hys ....

Det er du ikke. 

Jeg var ikke taget afsted, simpelthen fordi jeg aldrig ville tilgive mig selv hvis der skete noget. 

Det er noget du må gøre op med dig selv

Anmeld Citér

2. august 2016

NypåVej7årSenere

Elli skriver:

Tak for dit svar! 

Det er lige præcis det - om man vil gå at være bange for om der er sket noget. 

Indtil videre lyder det som en god ide at holde sig fra områder hvor der decideret har været skrevet omkring at det er udbredt. 

Ja, det ting er jo ikke helt rationelle. Men da man ikke kan teste ordentlig om man har været ramt ville jeg ikke have det godt med det. Men igen - helt individuelt. Andre ville sikkert rejse derhen, have en fantastisk tur og ikke bekymre sig det mindste... Jeg ville gå konstant og kigge efter myg og spraye mig, undgå sejlture og bekymre mig bagefter... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.