Min x og jeg har, fremover, vores 2 børn næsten lige meget. De har bopæl her. Indtil videre har jeg stået for ALLE udgifter, og han har betalt bidrag. Fremover taler vi om, at han skal ophøre med børnebidraget i henhold til statsforvaltningens vejledninger om samme, når man har børnene stort set lige meget. Ud af en 14 dages periode har jeg dem 2 dage mere end ham, så det er sådan det er fordelt 
Men hvad vil det være fair, at han skal betale? Jeg forventer ikke, at han har udgifter til børnene for de der 2400 om måneden, for han har jo også øget udgifter til kost til børnene osv.
Det er mig der pt. betaler: Institution, tøj inkl. overtøj og sko, madkasser, drikkedunke, nye tasker og den slags de får brug for, de har ikke en fritidsinteresse, men det var planen de skulle efter ferien og jeg skulle betale, og når der er arrangement i institution, er det mig der medbringer det man nu skal have med. Så alt i alt betaler jeg alt, hvilket jo også er fair, når jeg modtager børnepenge og børnebidrag.
Men hvad så fremover? Pt. betaler jeg meget lidt for institution, da jeg er studerende. Men næste sommer har jeg forhåbentlig job, og dermed fuld pris på institution.
Jeg tænker naturligvis ikke, at udgifterne skal fordeles 50/50, i og med jeg modtager børnepengene, men hvad vil det så være rimeligt, at han betaler for?
Anmeld
Citér