Bikini til små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
17 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2016

Billefamilie

Hej��

For nogle dage siden snakkede jeg med en af mine veninder om hvorvidt små børn/børn skal have lov til at have bikini på. Hun synes bestemt ikke de skal have hvor jeg synes det er okay.

jeg husker debatten der var sidste år med mascha Vangs datter der havde bikini på. Mange var utrolig meget imod det.

Jeg har den holdning at hvis børn gerne vil have bikini på er det vel fordi de gerne vil være som mor/storesøster/papmor osv osv. 

Nu har heg ingen døtre endnu, men er gravid med en pige. Hvis hun en dag om nogle år gerne vil have en bikini så får hun en bikini!��

Hvad er jeres mening? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Monski

Billefamilien skriver:

Hej��

For nogle dage siden snakkede jeg med en af mine veninder om hvorvidt små børn/børn skal have lov til at have bikini på. Hun synes bestemt ikke de skal have hvor jeg synes det er okay.

jeg husker debatten der var sidste år med mascha Vangs datter der havde bikini på. Mange var utrolig meget imod det.

Jeg har den holdning at hvis børn gerne vil have bikini på er det vel fordi de gerne vil være som mor/storesøster/papmor osv osv. 

Nu har heg ingen døtre endnu, men er gravid med en pige. Hvis hun en dag om nogle år gerne vil have en bikini så får hun en bikini!��

Hvad er jeres mening? ��

Jeg kan slet ikke se noget forkert i det. Overhovedet faktisk.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Liv_86

Jeg ser heller ikke noget forkert i det. 

Synes derimod at dem der sker noget forkert i det at det er dem den er gal med. 

Min datter har næsten altid haft bikini på

Anmeld Citér

30. juli 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Billefamilien skriver:

Hej��

Hvad er jeres mening? ��

Jeg er imod det. For mig handler det om, at jeg ikke synes børn skal sættes i "bås" som dreng/pige så længe de er så små. Det begrænser deres mulighed for at udfolde al deres potentiale. En lille pige er præcis så fladbrystet som en dreng, hvorfor dække over noget der ikke er der? Det sætter barnet i en bestemt kategori, pige/kvinde med de dertil kulturelle forventninger der er til det køn. F.eks. En der er omsorgsfuld, dygtig til sprog, pæn og forsigtig, bange for edderkopper, kan lide mange sko, kan lide at pynte sig, har brug for beskyttelse, er dårlig til matematik, dårlig til at finde vej, kan ikke køre bil, kan ikke bære tunge ting, sladrer, bitcher, kan ikke gribe en bold osv. Osv. 

Bikinien er jo selvfølgelig bare en del af det.

hvis man får en pige der kan lide matematik, klatre i træer, spille bold og hader lyserød og er dårlig til "venindesladder" så har man allerede sat nogle forventninger op for barnet, at det ikke er "rigtigt" ikke er en "ordentlig" pige...

Anmeld Citér

30. juli 2016

Troldemommi

Billefamilien skriver:

Hej��

Hvad er jeres mening? ��

Det er ikke tit det sker, at der er noget jeg ikke har en mening om, men lige her er jeg sådan lidt lala, ved ikke hvad jeg mener 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Loa

Ikke at jeg synes man skal/bør/kan se noget seksuelt i det, så synes jeg bare det ser lidt kikset/forkert ud med bikini til små piger. 

De har jo som sådan ikke rigtig noget at dække, som små drenge ikke allerede viser i blot badebukser. 

Vi har altid brugt badedragt eller UV heldragt til vores datter - har bare syntes det var pænest og mest passende.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym

Jeg synes, det seksualiserer børnene, da en bikinioverdel antyder, at de har bryster, der skal skjules.

Anmeld Citér

30. juli 2016

sne190810

Jeg er sådan set ret ligeglad .. 

Men som udgangspunkt syntes jeg det er lidt ligegyldigt - jeg mener.. Jeg ville jo heller ikke tage bukser på, hvis jeg ingen ben havde :-P 

Mine egne piger er vilde med bikini, Meeen for det meste så "glemmer" jeg at pakke overdelen, hvis vi skal ud og bade .. Men det er som sagt, fordi jeg syntes det ser åndssvagt ud, når de ikke har noget at skjule. 

På intet plan syntes jeg det har seksuelle undertoner 

Anmeld Citér

30. juli 2016

SofiaMik

Det er vel ikke anderledes end en badedragt?  Små drenge har jo heller ikke badedragt på, ergo må det være for at skjule pigernes overkrop?

Altså mine har været helt nøgne til omkring 3 års alderen og så selv været med til at bestemme beklædningen.

De vil jo bare ligne mor og far ;-)

Anmeld Citér

30. juli 2016

FruK

Min 3-årige har badedragt. Det er vel på sin vis det samme - man putter jo ikke en dreng i en badedragt!? 

Jeg lader hende også gerne bade kun i trusser.

Bikini synes jeg er unødvendigt, men vil hun på et tidspunkt gerne selv have en, så får hun det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.