til jer med børn på privat friskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej 

jeg har et spørgsmål, til jer, hvis børn går  på privat friskole/friskole.

Hvorfor skal man betale det fulde beløb alle årets tolv måneder?

er det ikke rimeligt frækt, at skulle betale i de to måneder skolen holder sommerferie? 

Hvorfor skal man betale i de to måneder, når man absolut intet får for sine penge i de to måneder? 

Udgifterne du skulle betale til skolen vil være den samme om du så betalte det over 10 mdr i stedet for 12. Så ville det bare blive dyre pr md. 

Vi har gratis SFO i juli måned på min datter skole, så jul måned er lidt billigere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vores barn privat skole holder sommerferie lukket i præcist syv uger.

Jeg har ikke skrevne nogle steder at jeg ikke vil betale. 

Jeg prøver bare at FORSTÅ hvad grunden er for at man skal betale i de syv uger der er sommerferie.

Du spurgte, om det ikke var rimeligt frækt, at I skulle betale også i sommerferien, så helt neutral din forespørgsel ikke. Jeg har ikke skrevet, du ikke har tænkt dig at betale - mit spørgsmål gik på, hvilken måned ud over juli, du i givet fald mente burde være betalngsfri - der går jo ikke flere skoledage fra august, end der kan gå fra en december et år med lang juleferie. 

Nu har du under alle omstændigheder fået flere velbegrundede forklaringer på dit spørgsmål. Giver det mening for dig nu? 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej 

jeg har et spørgsmål, til jer, hvis børn går  på privat friskole/friskole.

Hvorfor skal man betale det fulde beløb alle årets tolv måneder?

er det ikke rimeligt frækt, at skulle betale i de to måneder skolen holder sommerferie? 

Hvorfor skal man betale i de to måneder, når man absolut intet får for sine penge i de to måneder? 

Hvorfor ikke vende den om og sige "dejligt, at jeg slipper med lavere ydelse hele året" (selvom det giver det samme i sidste ende).

Vi betaler 11 rater om året på vores privatskole, dyreste barn fuld pris, næstdyreste halv pris, derefter gratis (som er fedt, når man har 4 børn).

Anmeld Citér

30. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vi betaler også 12 mdr om året. Da betalingen bliver mindre pr md.

Vi giver 995 fra 0-3 klasse og 1295 fra 4-10 klasse

Derudover betaler vi 995 kr for sfo i 12 mdr. Sfoen har lukket 14 dage i sommerferien og mellem jul og nytår.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Carina:-)

Vi betaler 11 mdr om året juli er betalingsfri. 

Kan ikke huske beløb men mener det er 1700 pr barn.  Så du betaler vel bare det mindre pr måned fordi det er delt ud.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Carina:-)

Rockertand skriver:

Hvorfor ikke vende den om og sige "dejligt, at jeg slipper med lavere ydelse hele året" (selvom det giver det samme i sidste ende).

Vi betaler 11 rater om året på vores privatskole, dyreste barn fuld pris, næstdyreste halv pris, derefter gratis (som er fedt, når man har 4 børn).

Det er der også en friskole der gør i vores by.altså detmed halv pris og så gratis.  Det er så den kristne så den valgte vi fra selv om detkunne være fedt da vi på et tidspunkt vil have 5 skolebørn 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Rockertand

Carina:-) skriver:

Det er der også en friskole der gør i vores by.altså detmed halv pris og så gratis.  Det er så den kristne så den valgte vi fra selv om detkunne være fedt da vi på et tidspunkt vil have 5 skolebørn 

Vores er bare helt almindelig, og de har flot overskud hvert år på trods af rabatten  (men de får jo så også tilskud ligesom alle andre).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.