til jer med børn på privat friskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
16 svar
23 synes godt om
29. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej 

jeg har et spørgsmål, til jer, hvis børn går  på privat friskole/friskole.

Hvorfor skal man betale det fulde beløb alle årets tolv måneder?

er det ikke rimeligt frækt, at skulle betale i de to måneder skolen holder sommerferie? 

Hvorfor skal man betale i de to måneder, når man absolut intet får for sine penge i de to måneder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej 

er det ikke rimeligt frækt, at skulle betale i de to måneder skolen holder sommerferie? 

Hvorfor skal man betale i de to måneder, når man absolut intet får for sine penge i de to måneder? 

Men skolen har jo stadig udgifter til husleje og lønudgifter mm, det er bare det jeg tænker 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Men skolen har jo stadig udgifter til husleje og lønudgifter mm, det er bare det jeg tænker 

Det er rigtig nok, men vi skal give 1300 i alle tolv måneder, og hvis man os skal give 1300 i de to måneder hvor der er sommerferie, så tænker jeg, hvis SÅ mange penge skal til for skole udgifter og løn til skolen, så får jeg da ikke meget andet for pengene på en almindelig skole dag

Anmeld Citér

29. juli 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Det er rigtig nok, men vi skal give 1300 i alle tolv måneder, og hvis man os skal give 1300 i de to måneder hvor der er sommerferie, så tænker jeg, hvis SÅ mange penge skal til for skole udgifter og løn til skolen, så får jeg da ikke meget andet for pengene på en almindelig skole dag

Den samlede udgift pr. år pr. elev er jo nok bare divideret ud i 12 lige store dele? 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

De fordeler det jo bare ud på 12 måneder i stedet for 10, så beløbet for dig som forælder bliver lavere pr. måned. Og da du alligevel skal betale for løn til personale, drift etc. i juli måned, skulle de alternativt lave en nivelleret udregning måned for måned, inkl. de måneder, hvor der fx er én uges ferie, så du nogle måneder skulle betale måske 2500 og andre måske 800 - hvilket ville være dybt besværligt og kræve en masse bureaukrati. 

Det er ikke "frækt", det er blot den simpleste løsning. Man kunne også lave en "årsregning" og bede forældrene betale på én gang i august som den modsatte yderlighed, men mon ikke de fleste foretrækker en ligeligt fordelt afregning over hele året? 

Anmeld Citér

29. juli 2016

AJ14

Anonym skriver:

Hej 

Udgiften pr elev er 12*1300 = 15.600 pr. År.

Hvis du kun skulle betale i 10 måneder skulle du jo betale 10 rater a 1.560 i stedet. Det er vel bare for at dele udgiften ud på flere mindre rater at det hedder 12 rater. Skolen har jo også regninger der skal betales selvom den holder lukket 

Anmeld Citér

29. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Iøvrigt: De to absolut største udgiftsposter ER jo netop løn og drift, så hvad du ellers får for pengene på en almindelig skoledag er peanuts, alt andet lige. Og to måneder er der vel langt fra tale om - fire hverdage i juni var ikke skoledage, og i august drejer det sig om syv, så hvilken måned ud over juli ville du ikke betale for?

Anmeld Citér

29. juli 2016

Fru Ebied

Anonym skriver:

Hej 

De 1300 kr om måneden er det kun for skolen?

Vores datter går på en privatskole og vi betaler 1275 kr pr. mrd 11 mdr om året.

Juli er betalingsfr! Skolen har ikke lukket i 2 mdr, men i 6 uger. 

SFO'EN har lukket 3 uger i perioden.

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Iøvrigt: De to absolut største udgiftsposter ER jo netop løn og drift, så hvad du ellers får for pengene på en almindelig skoledag er peanuts, alt andet lige. Og to måneder er der vel langt fra tale om - fire hverdage i juni var ikke skoledage, og i august drejer det sig om syv, så hvilken måned ud over juli ville du ikke betale for?

Vores barn privat skole holder sommerferie lukket i præcist syv uger.

Jeg har ikke skrevne nogle steder at jeg ikke vil betale. 

Jeg prøver bare at FORSTÅ hvad grunden er for at man skal betale i de syv uger der er sommerferie.

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Fru Ebied skriver:

De 1300 kr om måneden er det kun for skolen?

Vores datter går på en privatskole og vi betaler 1275 kr pr. mrd 11 mdr om året.

Juli er betalingsfr! Skolen har ikke lukket i 2 mdr, men i 6 uger. 

SFO'EN har lukket 3 uger i perioden.

Ja de 1300 er kun for skolen, ingen sfo 

der er lukket i præcist syv uger i sommerferien. 

som pagt er det jo en ny verden for mig og mit barn, derfor søger jeg lidt mere viden om hvorfor man betaler fuld pris bare i sommerferien

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.