Er jeg den eneste der er gravid... Zika virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2016

L-mor

Hvad med at spørge på seruminstituttet. Jeg har været der et par gange og de ved sgu et og andet om tropesygdomme og kan virkelig deres sygdomsgeografi, inkl. om du skal til den by eller den by i landet, på skovtur, flodssejlads, overnatte i telt. 

Hvis de fraråder det, ville jeg kyle det i hovedet på forsikringsselskabet og så bestille en rigtig lækker rejse et andet sted hen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2016

Astrogirl

Hej! 

Følger lige denne tråd med stor interesse da min familie og jeg har booket tur til Florida med afrejse midt september. Er på det tidspunkt i uge 25. Forstår så udemærket bekymringerne omkring zika og er selv super meget i tvivl om hvad vi skal gøre...suk! 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym trådstarter

Elli skriver:

Jeg står i en lignende situation og har også oprettet en tråd herom, inden jeg faldt over din - så jeg forstår dig til fulde! 

Jeg skal til Las Vegas (hvor der også har været konstateret et par tilfælde) samt LA og road trippe i det område. 

Det "værste" er at det er vores bryllup vi skal holde der, og også "7-9-13" - vores sidste rejse uden børn. 

Jeg har tænkt mig at spørge min læge - og kunne faktisk også finde på at kontakte sundhedsstyrelsen med et forespørgsel (det værste der kan ske er vel at de ikke svarer). 

Vi har planlagt afrejse om lidt over 4 uger - skal vi ikke holde hinanden opdateret i denne tråd, hvis vi falder over ny info ?

Jo det syntes jeg vi skal.

Det er virkelig en træls situation vi står i.. Der er heller ikke andre destinationer som kan måle sig med det.

Jeg kontakter også lige forsikringsselskabet idag, om evt afbestilling..

selvom jeg så sindssygt gerne vil afsted, men er jo også pænt nervøs

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

Rejserforsikringen har dækket det hele

Er både glad og ked af det.

ville så gerne have været afsted men tør ikke med den risiko

Anmeld Citér

2. august 2016

NypåVej7årSenere

Hej,
Forstår så godt jeres dilemma! Min lille familie og jeg havde planlagt (men endnu ikke booket) en fantastisk tur til Florida i påsken hvor vi skulle bo hos gode venner og opleve Disneyland og Orlando. Men da jeg ville være gravid turde vi simpelthen ikke med Zika-virussen. Der er ikke noget rigtigt eller forkert svar og masser af amerikanske kvinder bor der jo og er gravide. For os kunne vi bare ikke leve med den (lille bitte) tvivl i graviditeten, da den ikke var nødvendig. Jeg var super super ked af det og skuffet et par dage og bookede så en anden rejse som også blev dejlig, omend ikke Florida drømmen. Vi planlægger i stedet at gøre det som del af min barsel med den lille og vores store pige. Men det er som sagt helt op til en selv hvordn man har det med det. Håber det hjælper lidt. Det er så ufattelig ærgelig en situation at være i. 

Anmeld Citér

2. august 2016

God-mor

Anonym skriver:

Rejserforsikringen har dækket det hele

Er både glad og ked af det.

ville så gerne have været afsted men tør ikke med den risiko

Godt at jeres forsikring dækkede; og kan godt forstå din bekymring, selvom det sikkert intet ville ske hvis i var taget afsted. Men i får heller ikke en god ferie, hvis i går og er meget nervøse. Hvilket er helt forståeligt. Tager i så til en anden dejlig destination? 

Anmeld Citér

2. august 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

http://nyheder.tv2.dk/2016-08-02-gravide-fraraades-at-rejse-til-florida

Jeg tænkte lige,  at det var relevant for denne tråd  

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonymor10

AnjaHM skriver:

http://nyheder.tv2.dk/2016-08-02-gravide-fraraades-at-rejse-til-florida

Jeg tænkte lige,  at det var relevant for denne tråd  

Så lige det sammen og jeg ville følge rådet og lade være, selv om det er ærgerligt.

Anmeld Citér

2. august 2016

MissTas

Min man kom hjem fra USA, Denver for halvanden uge siden.. Skal jeg være bekymret?  Vi har haft sex efter han kom hjem er i dag 23+0.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.