Er jeg den eneste der er gravid... Zika virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.793 visninger
18 svar
7 synes godt om
29. juli 2016

Anonym trådstarter

Er i et kæmpe dilemma...

om 3 uger skal vi rejse til USA i 3 uger nærmere i Florida..

Nu er der selvfølgelig også udbrud af zika i Florida..

Og alle bekymringer kommer.

Skal vi afbestille hvis forsikringen godtager det (det er nemlig ikke en selvfølge at de vil det da udenrigsministeriet ikke fraråder rejser)?

Er det nok med Autan (myggespray mod eksotiske dyr)? 

Også bare være obs hele tiden..

Tænker også at baby er så fuldt vokset hovedet mæssigt er i uge 27 når vi skal rejse, hvad er sandsynligheden for at babys hoved ved smitte kan blive mindre??

Og hvad med folk der bor i Florida og er gravide??

Man kan snart ikke rejse nogen steder, hvis ikke det er terror så zika virus..

Ej jeg er ked af det.

Andre som har eller er på ferie i et land med zika virus?

Sansynligheden er lille men den er der.

Jeg har ikke brug for at få af vide at det er uansvarligt men blot brug for viden omkring området eller hvad man har hørt/læst

På forhånd tak til alle som læste hertil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2016

Mami

Hej 

Jeg bor i florida, nu ved jeg selfoelgelig ikke hvor du skal hen, men i almindelighed er der ikke mange myg og de kan fint holdes vaek med spray. 

Folk heromkring (og her er MANGE laeger) er ikke bange for den og de mange gravide i omraadet har heller ikke zika skraek. 

Det er naemmere varmen og fugtigheden du skal forberede dig paa, den er slemt pt  

God rejse 

Anmeld Citér

29. juli 2016

nielsen80

Mami skriver:

Hej 

Jeg bor i florida, nu ved jeg selfoelgelig ikke hvor du skal hen, men i almindelighed er der ikke mange myg og de kan fint holdes vaek med spray. 

Folk heromkring (og her er MANGE laeger) er ikke bange for den og de mange gravide i omraadet har heller ikke zika skraek. 

Det er naemmere varmen og fugtigheden du skal forberede dig paa, den er slemt pt  

God rejse 

Lige et ekstra spørgsmål, hvis du ved det, er Florida det eneste sted i USA med virussen? Sidder lige og googler US og Zika, da det var nyt for mig, man havde fundet myg i Florida med virussen.

Jeg skal på forretningsrejse i starten af september - skal geografisk være mellem Boston og New York. Er i uge 30 der, men vil ikke afsted, hvis der er nogen form for risiko( tror slet ikke, jeg ville få lov til af firmaet).

@TS jeg ved ærligt ikke, hvad jeg ville gøre i dit tilfælde, jeg ville nok prøve at høre ved en læge m.m. Tror som mami skriver risikoen er lille, men der er der selvfølgelig.

Anmeld Citér

29. juli 2016

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Hej 

God rejse 

Vi skal bo i Orlando og derefter til Miami

Er virkelig glad for at du tog dig tid til at svare

Anmeld Citér

29. juli 2016

Mami

nielsen80 skriver:

Lige et ekstra spørgsmål, hvis du ved det, er Florida det eneste sted i USA med virussen? Sidder lige og googler US og Zika, da det var nyt for mig, man havde fundet myg i Florida med virussen.

Jeg skal på forretningsrejse i starten af september - skal geografisk være mellem Boston og New York. Er i uge 30 der, men vil ikke afsted, hvis der er nogen form for risiko( tror slet ikke, jeg ville få lov til af firmaet).

@TS jeg ved ærligt ikke, hvad jeg ville gøre i dit tilfælde, jeg ville nok prøve at høre ved en læge m.m. Tror som mami skriver risikoen er lille, men der er der selvfølgelig.

Umulildbart er det kun florida og Californian 

Men det er groft sagt pga de mange Latinos/latinas der (selfolgelig ves uheld) tager myggen med sig fra risko omraadet. 

Her i Florida er der 19 millioner mennesker og der har vaeret 1 tilfaelde saa kan man selv regne ud hvad risikoen er

Jeg ville slet ikke vaere nervoes ved at tage til boston slet ikke i uge 30  

Anmeld Citér

29. juli 2016

Mami

Anonym skriver:

Vi skal bo i Orlando og derefter til Miami

Er virkelig glad for at du tog dig tid til at svare

Saa skal i til "mit omraade" bor ikke langt fra Disney og her ville jeg slet ikke vaere nervoes  

God tur  

Anmeld Citér

30. juli 2016

alenemor42

Den engelske regering fra råder alle ikke nødvendige ture til Florida for gravide kvinder ... udsendt i dag på BBC news 

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

31. juli 2016

Elli

Jeg står i en lignende situation og har også oprettet en tråd herom, inden jeg faldt over din - så jeg forstår dig til fulde! 

Jeg skal til Las Vegas (hvor der også har været konstateret et par tilfælde) samt LA og road trippe i det område. 

Det "værste" er at det er vores bryllup vi skal holde der, og også "7-9-13" - vores sidste rejse uden børn. 

Jeg har tænkt mig at spørge min læge - og kunne faktisk også finde på at kontakte sundhedsstyrelsen med et forespørgsel (det værste der kan ske er vel at de ikke svarer). 

Vi har planlagt afrejse om lidt over 4 uger - skal vi ikke holde hinanden opdateret i denne tråd, hvis vi falder over ny info ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.