Ud af voldeligt forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej jeg forsørger at finde ud af hvordan jeg kommer ud af et meget voldeligt forhold. Vi har en lille søn sammen og min mand er meget manipulerende og vil forsøge at få forældre myndigheden. Nogen der har ideer til at indsamle beviser? Han er for klog til fx at sende trusler over SMS.

Har heldigvis ingen erfaring selv på dette område.. 

Men tænker du har brug for at komme væk i en fart - evt krisecenter som blir nævnt? 

Tænker osse at du skal gemme ALLE sms'er, optage jeres opkald samt evt optage/filme diskret når han blir voldig eller bare er sammen med dig og jeres barn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Jeg er enig i det skal gå hurtigt. Jeg er bare bange for om han evt kan lyve sig ud af det. Han vil gøre alt for at få forældre mybdigheden. Han er voldelig fysisk, men det jeg gerne vil have beviser på er de mange trusler om hvad der vil ske hvis jeg går fra ham. Han har flere gange truet med at brænde min families hus ned, hænge mig op i et træ foran vores søn og mange andre modbydelige ting som jeg virkelig frygter. Så længe jeg indordner mig under hans regler er han ikke så voldelig. Og det har jeg gjort til nu, men kan snart ikke mere. Vores søn er kun 4 måneder gammel..

Jeg mener du skal ringe og snakke med dem der har set massevis af de her sager. Du er desværre ikke den eneste der får lignende trusler, og er ret sikker på, at størstedelen af dem der løber væk fra sådan et forhold, ikke har anskaffet sig konkrete beviser inden. At ringe, vil jo ikke ændre situationen og tingenes tilstand, det er er anonymt. Men du vil få kompetente råd om hvad du har af muligheder, ikke mindst i forhold til evt forældermyndighedssag. Du kan jo også altid stille dem samme spørgsmål som du gør herinde, de kan så dele deres erfaringer. Derudover kan du også tage kontakt til noget gratis advokathjælp, som måske også har råd omkring forældremyndighed.

Du siger han er for smart eller manipulerende til at udsætte sig selv, så vil han sandsynligvis også tænke sig om en ekstra gang efter der er oprettet en politianmeldelse og en sag, inden han går ud og sætter ild til noget. Du skal sørge for at komme væk, og sikre din lille søn, der allermest har brug for en mor der er i live! Andre ting må være andenprioritet. Om han kan lyve eller ej, det er set før, nok i samtlige af lignende voldssager.

Hvad med din familie? Kender de til det, og støtter dig, eller hvordan? 

Det er ikke min mening at lyde hård eller uforstående, men jeg får bare helt ondt i maven over det du skriver, og er virkelig bange for det kan være for sent hvis du går og venter på at samle beviser. Og hvad hvis han lurer at det er det du har gang i?!

Mange kram herfra

Anmeld Citér

28. juli 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Hej jeg forsørger at finde ud af hvordan jeg kommer ud af et meget voldeligt forhold. Vi har en lille søn sammen og min mand er meget manipulerende og vil forsøge at få forældre myndigheden. Nogen der har ideer til at indsamle beviser? Han er for klog til fx at sende trusler over SMS.

På krisecenter NU. Du skal ikke blive pga beviser, hvis han ikke skriver SMS med trusler ringer han måske og så får du en fra krisecentret til at lytte med hvis ikke muligheden for at optage er der og de er gode vidner. Tror ikke på at han kan ta forældremyndigheden fra dig hvis du flytter på krisecenter medmindre der er beviser/papirer på at du er skingrende vanvittig. Skriv privat, har været igennem noget lignende vil bare ikk uddybe offentligt. Boede selv på krisecenter i 4 mdr og er lykkelig for jeg tog den beslutning. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

JustMe123

Kære Ven.

Som mange andre har skrevet allerede, så skal du ud af det usunde forhold NU og ikke tænke på beviser. 

Iforhold til bevismateriale, så er det vel også et bevis i sig selv at du drevet helt derud at være nødsaget til at tage på krisecenter. 

Samværet mellem dit barn og kæreste vil højst sandsynligt nok være sparsomt den kommende tid, især hvis der er grundet mistanke til at der skulle være vold i forholdet. 

Jeg håber virkelig du kommer ud af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.