Ud af voldeligt forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
13 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg forsørger at finde ud af hvordan jeg kommer ud af et meget voldeligt forhold. Vi har en lille søn sammen og min mand er meget manipulerende og vil forsøge at få forældre myndigheden. Nogen der har ideer til at indsamle beviser? Han er for klog til fx at sende trusler over SMS.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Hej jeg forsørger at finde ud af hvordan jeg kommer ud af et meget voldeligt forhold. Vi har en lille søn sammen og min mand er meget manipulerende og vil forsøge at få forældre myndigheden. Nogen der har ideer til at indsamle beviser? Han er for klog til fx at sende trusler over SMS.

Prøv at søge råd hos et krisecenter. 

Og pøj pøj til dig og din søn 

Anmeld Citér

27. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tag på skadestuen, meld ham for vold og tag direkte på krisecenter. 

Løb.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Enirt

Anonym skriver:

Jeg har ikke nogen gode råd ang forældre myndighed for det har jeg ingen erfaring med. Men tænker om du har mulighed for at få hjælp til at flytte på et krisecenter eller lign. Så du kan komme på afstand og ikke gå og være bange. Så er det måske også nemmere at finde hoved og hale i det med forældremyndigheden. Om ikke andet så for jeres barns skyld. 

Håber du på den ene eller anden måde får den hjælp du har brug for

Anmeld Citér

27. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Når du siger det er et meget voldeligt forhold og I har et lille barn, så tænker jeg at det ikke kan gå for hurtigt med at komme væk. Altså bevisindsamling må komme i anden række. Du skal ikke blive og vente på næste gang, hvor der er mulighed for at få beviser. Det kan jo gå gruelig galt, selv hvis han ikke mener at gøre dig alvorlig fortræd. Et forkert skub og dårlig fald, og i værste fald mister dit barn sin mor, og er måske hos ham resten af sin barndom. Kontakt evt mødrehjælpens rådgivning - på deres hjemmeside er der tlf, samt oplysninger om nærmeste krisecenter.

Ring og snak med nogle der har erfaring med det, og som kan tage stilling og råde dig bedst muligt, også i forhold til situationen med din søn og hvordan du bedst sikrer ham. Kram

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg gjorde det sidste år. 

Efter en voldelig episode fik jeg nok. Jeg kan ikke svare dig på hvad der fik mig til endelig at handle, men jeg gjorde det. 

Jeg flygtede ud af huset og ringede til politiet med det samme. Der gik cirka 20 minutter og de kom og afhørte mig. Derefter tog jeg direkte på skadestuen for at få lavet en skadesrapport. 

Jeg kan med hånden på hjertet fortælle dig at det bliver hårdt. For mig ramte det først 6-9 måneder efter. Det første lange stykke tid gik med at ordne praktiske ting.

mit barn har udviklet sig til et helt nyt menneske efter vi er alene og ALLE nævner hvordan han har fået meget mere personlighed og liv i øjnene. 

Gør dig selv og dit barn den tjeneste at gå. Nu. Så hurtigt du kan!

Anmeld Citér

27. juli 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Får du mærker efter han gør dig noget? Hvad vil du evt med beviserne? Jeg har selv cæret i et voldeligt forhold - dog kun ganske kort, men må sige, st man et eller andet sted ikke er i tvivl, om en person lyver om det, da det er til at se på kropssprog, opførsel og sleværd. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Når du siger det er et meget voldeligt forhold og I har et lille barn, så tænker jeg at det ikke kan gå for hurtigt med at komme væk. Altså bevisindsamling må komme i anden række. Du skal ikke blive og vente på næste gang, hvor der er mulighed for at få beviser. Det kan jo gå gruelig galt, selv hvis han ikke mener at gøre dig alvorlig fortræd. Et forkert skub og dårlig fald, og i værste fald mister dit barn sin mor, og er måske hos ham resten af sin barndom. Kontakt evt mødrehjælpens rådgivning - på deres hjemmeside er der tlf, samt oplysninger om nærmeste krisecenter.

Ring og snak med nogle der har erfaring med det, og som kan tage stilling og råde dig bedst muligt, også i forhold til situationen med din søn og hvordan du bedst sikrer ham. Kram

Jeg er enig i det skal gå hurtigt. Jeg er bare bange for om han evt kan lyve sig ud af det. Han vil gøre alt for at få forældre mybdigheden. Han er voldelig fysisk, men det jeg gerne vil have beviser på er de mange trusler om hvad der vil ske hvis jeg går fra ham. Han har flere gange truet med at brænde min families hus ned, hænge mig op i et træ foran vores søn og mange andre modbydelige ting som jeg virkelig frygter. Så længe jeg indordner mig under hans regler er han ikke så voldelig. Og det har jeg gjort til nu, men kan snart ikke mere. Vores søn er kun 4 måneder gammel..

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Får du mærker efter han gør dig noget? Hvad vil du evt med beviserne? Jeg har selv cæret i et voldeligt forhold - dog kun ganske kort, men må sige, st man et eller andet sted ikke er i tvivl, om en person lyver om det, da det er til at se på kropssprog, opførsel og sleværd. 

Jeg har svarer ovenover. Vil bruge beviserne i en eventuel forældremyndighedssag

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg gjorde det sidste år. 

Efter en voldelig episode fik jeg nok. Jeg kan ikke svare dig på hvad der fik mig til endelig at handle, men jeg gjorde det. 

Jeg flygtede ud af huset og ringede til politiet med det samme. Der gik cirka 20 minutter og de kom og afhørte mig. Derefter tog jeg direkte på skadestuen for at få lavet en skadesrapport. 

Jeg kan med hånden på hjertet fortælle dig at det bliver hårdt. For mig ramte det først 6-9 måneder efter. Det første lange stykke tid gik med at ordne praktiske ting.

mit barn har udviklet sig til et helt nyt menneske efter vi er alene og ALLE nævner hvordan han har fået meget mere personlighed og liv i øjnene. 

Gør dig selv og dit barn den tjeneste at gå. Nu. Så hurtigt du kan!

Hvor fantastisk du har det bedre nu! Det giver håb at høre. Hvordan med samvær mellem far og barn og chikane af dig efterfølgende? Hvis du har lyst til at dele det selvfølgelig. Jeg frygter nemlig ikke det at flygte fra ham. Det kan nemt planlægges da han arbejder ude. Jeg frygter nærmere hvad han vil gøre når han opdager det og tiden efter. Han truer med vold og nærmest mord... Både min families hus vil han brænde og mig dræbe hvis vi forlader ham siger han

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.