Akut telefonen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
12 svar
4 synes godt om
27. juli 2016

mortilpige

Nu er jeg pt bosiddende i en ende af landet, hvor v stadigvæk har ordningen med lægevagten, hvilket jeg syntes virker ubeklageligt 

Men jeg overvejer meget, at flytte op i et område hvor der desværre ikke er lægevagt, men hvor der i stedet er akut tlf`en.

Har nu hørt fra flere, at den ordning slet ikke virker, og at man aldrig kan få hjælp ved det, og når det lykkedes, at der altid er ygt lang ventetid..

Så vil i dele jeres erfaring med den??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Monski

mortilpige skriver:

Nu er jeg pt bosiddende i en ende af landet, hvor v stadigvæk har ordningen med lægevagten, hvilket jeg syntes virker ubeklageligt 

Men jeg overvejer meget, at flytte op i et område hvor der desværre ikke er lægevagt, men hvor der i stedet er akut tlf`en.

Har nu hørt fra flere, at den ordning slet ikke virker, og at man aldrig kan få hjælp ved det, og når det lykkedes, at der altid er ygt lang ventetid..

Jeg har fået rigtig god, og hurtig, hjælp hver gang vi har ringet. Og vi har helt sikkert ringet meget oftere end gennemsnittet  vores yngste søn var ofte syg i de første 2 år og blev indlagt mange mange gange. Hver eneste gang vi havde fat i akuttelefonen var de søde og meget behjælpelige 

Anmeld Citér

27. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er lidt blandet, synes jeg.

jeg har både prøvet at være nummer 79 i køen, og vente i 1,5 time på at komme igennem, men jeg har også prøvet at være nummer 3 og vente i 2 sekunder.

gennemsnitligt venter vi nok ca 20 minutter på at komme igennem. 

Jeg har aldrig oplevet at blive afvist.. Hverken ved sygdom eller skader. Er altid blevet taget alvorligt, men jeg ringer heller aldrig på grund af småting, så der er et reelt behov når vi ringer. 

Og jeg ville heller aldrig acceptere et nej, hvis jeg følte at jeg stod i en situation som krævede lægefaglig hjælp.. Så ville jeg blive en insisterende sur mokke, eller i værste fald møde op uden aftale.

Anmeld Citér

27. juli 2016

sne190810

Nu fylder de dårlige historier også tit mere end de gode ;-) 

Jeg har fin erfaring med 1813 telefonen, hvis det er den sol der menes? 

Har ikke oplevet længere ventetid, end jeg før har oplevet hos vagtlægen i sin tid, da de havde den tjans som 1813 tlf nu har overtaget. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

A. Nonymsen

mortilpige skriver:

Har også gode erfaringer, men vi har også kun brugt dem tre gange siden det blev oprettet.

Første gang vi ringede sendte de en læge ud til os, selvom vi egentligt ikke var berettiget til det. Men vi sad med en meget syg datter, uden bil og langt til lægen. 

Anden gang fik vi en tid i sundhedshuset, som det hedder her,  med det samme. 

Og tredie gang var de super søde og tog sig god tid, vi snakkede med flere forskellige som hjalp os over telefonen. 

Har absolut ikke oplevet noget dårligt, men kan godt forstå hvorfor der til tider er lang ventetid, synes jeg hører om så mange som vil til lægevagten fordi deres barn er forkølet, de selv kaster op og lign. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Tiggi

Jeg fik en blodprop i benet for snart 1,5 år siden, hvor vi først talte med min svigermor da hun er lægesekretær, men hun sagde at vi skulle ringe til 1813.

ventede vel ca 5 minutter, og først ville de bede mig møde op på skadestuen, men havde så mange smerter at jeg slet ikke kunne have benet nedad, vi havde ingen bil og en taxa kan ikke køre helt hen til bygningen da området er aflukket for kørsel. Så sygeplejesken talte med en læge og de sendte en ambulance (uden udrykning) og jeg blev hentet på båre.

Så jeg er meget godt tilfreds med 1813, men synes godt nok bare i denne tråd at det lyder som om at folk ringer ofte.... så forstår godt ventetiderne. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Diosa85

mortilpige skriver:

Jeg har kun ringet til 1813 en enkelt gang beder var der 10-15 minutters ventetid og fik en super god service af en sød sygeplejerske da jeg kom igennem. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Tiggi skriver:

Jeg fik en blodprop i benet for snart 1,5 år siden, hvor vi først talte med min svigermor da hun er lægesekretær, men hun sagde at vi skulle ringe til 1813.

ventede vel ca 5 minutter, og først ville de bede mig møde op på skadestuen, men havde så mange smerter at jeg slet ikke kunne have benet nedad, vi havde ingen bil og en taxa kan ikke køre helt hen til bygningen da området er aflukket for kørsel. Så sygeplejesken talte med en læge og de sendte en ambulance (uden udrykning) og jeg blev hentet på båre.

Så jeg er meget godt tilfreds med 1813, men synes godt nok bare i denne tråd at det lyder som om at folk ringer ofte.... så forstår godt ventetiderne. 

Hvorfor synes du, at det lyder sådan i denne tråd?

Anmeld Citér

28. juli 2016

Snoopy77

Har kun gode erfaringer med dem og jeg har ringet maaaange gange pga min datter

Anmeld Citér

28. juli 2016

Billefamilie

Vi har ringet 1813 meget får gange. Og der var det riiiimelig lang ventetid. Dog var dem vi snakkede med utrolig søde og meget behjælpelige.

En af grundene til at der kan være lang ventetid er at der er mange der ringer fordi deres barn bare har lidt feber. Altså faktisk ringer uden der egentlig er brug for lægehjælp. Selvfølgelig er man bekymret når ens barn er sygt, meeen for det meste kan lidt feber godt klares med en panodil

Min mand er læge og har nogle gange vagter inde på 1813 og har fortalt mig ovenstående

Jeg synes ikke at det med 1813 skal forhindre dig i at flytte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.