Uplanlagte gravid. 3 børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2016

Anonym trådstarter

Her kommer mit problem så..

Jeg er gravid med vores tredje barn på trods af at vi har brugt prævention. Jeg fødte en dejlig dreng i starten af 2015, og ammede i 14 måneder mens jeg tog mini-piller. Derfor var vi mildt sagt meget overrasket, da jeg et år efter fødslen tog en positiv graviditetstest fordi jeg begyndte at få symptomer på graviditet. Den var meget svag, og jeg endte da også med at miste graviditeten inden jeg overhovedet fandt ud af hvor langt jeg var.

Vi begyndte derfor at bruge kondom i stedet for mini-pillerne, men her den sidste uge har jeg regnet og regnet på min menstruation (den er stadig ikke helt regelmæssig efter endt amning), og jeg syntes det var begyndt at være et par dage siden den skulle have været der. Jeg tog derfor en test, og bum, jeg er altså gravid.. 

Ja så fik jeg lidt luft.. Nu vil jeg så spørge jer; hvad er jeres erfaring med at have 3 børn både økonomisk og praktisk? Vi har en på 4 år, og en på snart 16 måneder, så der ville blive cirka 2 år mellem de 2 yngste. Andre med denne alder imellem ungerne? Jeg studerer hjemme og min mand arbejder meget (uden at tjene særligt meget) så tænker det bliver ret hårdt for os.

Har ellers hørt nummer 3 tit er den nemmeste, hvad har i mødre med 3 børn at sige til den påstand? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Anonym

Jeg har ikke tre børn endnu, men det har jeg snart, for vi blev også ups-gravide før vores yngste blev 2. Hun vil være 2,5 når hun bliver storesøster. 

Gik med næsten de samme bekymringer - dog blev jeg færdig med studier sidste år, og er altså i job nu. 

Økonomisk bliver det ikke decideret stramt for os - baby arver jo også automatisk en masse fra ældre søskende. 

Jeg er selv spændt på at se hvordan det bliver med tre, for ærligt talt så regnede vi faktisk med at vi ville være færdige efter de to vi har nu. 

Held og lykke med det hele :-) 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre børn, der er 15 mdr mellem Nr 1 og 2 og 2,2 år mellem 2 og 3. Nu er alle mine planlagte, men det gik så nemt at gå fra to til tre, Amalie var fra dag ét bare en af familien. Det er selvfølgelig dyre med tre børn, men ikke så meget, alt udstyret havde vi, og vi kunne uden problemer have tre børn i bilen. 

I dag er mine 11, 10 og  7, og det er nemt med tre børn, de elsker hinanden, og lege så godt sammen. Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Øtter

Vi har 3 børn på 8 år, 5 år og 10 måneder.

Denne gang synes jeg det er ufatteligt nemt! Man har al erfaring fra de to store, som i mellemtiden også er blevet ældre og mere selvkørende. Desuden er det også billigere-vi har simpelthen ALT udstyr i forvejen og har arvet en masse tøj.

Jeg kan endda komme på toilettet og nå i bad, da der er to ældre søskende til at underholde mindstemanden.

Så alt i alt kan jeg kun anbefale at have tre børn.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Her kommer mit problem så..

Jeg er gravid med vores tredje barn på trods af at vi har brugt prævention. Jeg fødte en dejlig dreng i starten af 2015, og ammede i 14 måneder mens jeg tog mini-piller. Derfor var vi mildt sagt meget overrasket, da jeg et år efter fødslen tog en positiv graviditetstest fordi jeg begyndte at få symptomer på graviditet. Den var meget svag, og jeg endte da også med at miste graviditeten inden jeg overhovedet fandt ud af hvor langt jeg var.

Vi begyndte derfor at bruge kondom i stedet for mini-pillerne, men her den sidste uge har jeg regnet og regnet på min menstruation (den er stadig ikke helt regelmæssig efter endt amning), og jeg syntes det var begyndt at være et par dage siden den skulle have været der. Jeg tog derfor en test, og bum, jeg er altså gravid.. 

Ja så fik jeg lidt luft.. Nu vil jeg så spørge jer; hvad er jeres erfaring med at have 3 børn både økonomisk og praktisk? Vi har en på 4 år, og en på snart 16 måneder, så der ville blive cirka 2 år mellem de 2 yngste. Andre med denne alder imellem ungerne? Jeg studerer hjemme og min mand arbejder meget (uden at tjene særligt meget) så tænker det bliver ret hårdt for os.

Har ellers hørt nummer 3 tit er den nemmeste, hvad har i mødre med 3 børn at sige til den påstand? 

Vildt nok  men tillykke. Vi fik nr.3 i februar og jeg synes hurtigt vi har vænnet os til den situation. Min mand er også studerende og jeg skal ud og søge job igen efter endt barsel. Min mand har fritidsjob hvor han tjener ok. Så vi kan sagtens få det til at løbe rundt  held og lykke med det.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Kofoed.

Vores er ikke helt det samme, da vi er en sammenbragt familie. Vi har en pige på knap 5, pige på 3 og dreng på knap 2. Vores største problemer er min datter (hende på knap 5) ikke er helt tilfreds med to små søskende lige pludselig. Ellers har vi ikke de vilde problemer, de kræver meget struktur og faste rammer/regler, dog er der nogle små problemer de første dage efter de er kommet hjem fra deres andre forældre, men de problemer vil i jo ikke få.

For mig handler det om indstilling. Så længe man ved, hvordan man vil have tingene og opdrager børnene uden at give efter osv, så går det nemt. Kender nogen med tre børn, hvor de alt for tit giver efter for deres regler og principper og deres unger kan være (uden at træde nogen over træerne) belastende. Men sådan vil det jo være uanset om det er et eller ti børn man har

Vi er begge to på su. Vi bor til leje i en 4 værelses rækkehus (pigerne deler det store værelse), har bil og lider ikke nogen nød, så økonomisk er vi stramt stillet, men vi mangler på ingen måde noget. Vi snakker om barn nummer 4, men det kræver lidt mer økonomisk, så de må lige vente et år eller tre

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym trådstarter

Tak til alle her der har givet jer tid til at svare  Jeg må indrømme at jeg er lidt stresset over situationen. Selvom det altid er dejligt at få børn synes jeg godt nok at vores yngste stadig er meget lille i mine øjne.. Men det hele løser sig jo i sidste ende 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Anonym trådstarter

Og lige et bonus spørgsmål.. Kan man godt få plads til 3 autosæder på bagsædet af en almindelig stationcar?? 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Øtter

Vi har en Peugot 206 sw og der sidder jeg på bagsædet med den ældste i midten og yngste i siden. Forrest sidder mellembarnet. Vi kan lige netop være der allesammen - men det ville da være rart med lidt mere plads. Det bliver næste gang vi skal have bil .

Anmeld Citér

28. juli 2016

CC79

Min egen erfaring og har også hørt det fra andre erat de to første børn er hårdest og derefter kører det. Sådan oplever jeg det også. Når man har vænnet sig til to børn og to rytmer er en ekstra ny rytme ik noget der giver meget mere besvær. Vi er endda blevet enige om også at få et barn nr 4 fordi det hele er blevet så harmonisk i takt med en voksende børneflok. Dog har vi ventet til vores yngste har været 3 1/2 før vi gik igang men er helt rolig ved at udvide børneflokken endnu en gang. Så jeg kan kun give dig beroligende ord med på vejen og ja man tilpasser sig undervejs. Ja jeg syns det er blevet lettere for hvert barn. Og tillykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.