Hjælp til barnløshedbehanling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Anonym trådstarter

CR skriver:

Ja lidt, men det er næsten helt glemt nu 

Jeg er kun 6+1, så det er stadig meget ny. Men helt fantastisk.

Det er jo ikke alle der skal igennem den helt store tur før behandling.

Ja kender godt at alle andre skal belære en om at man nok skal nå det osv.

Jeg har hørt fra så mange. At når bare i slapper af så sker det sikkert af sig selv. For jeg kender en der var i behandling osv osv osv. Og alle de andre med skal du ikke snart have børn.

Min læge var også super sød og sendt os hurtigt afsted. Det er dejligt når de lytter.

Det hele skal nok gå og lige om snart er du forhåbentlig gravid 

Mange gange tillykke  Det må være skønt for jer

Ja jeg håber at det kan give mig lidt ro efter vi har været til lægen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Babybee skriver:

Hejsa,

jeg kan godt huske følelsen... Så her er mit forløb.

November 2015
Vi blev henvist af min læge
Min læge tog podningerne + blodprøverne og sendte afsted

Februar 2016
Fertilitetsklinikken holdt lukket i december,og der var lidt ventetid, så først nu kom vi til første samtalte på fertilitetsklibikken (behandlingsforløb blev dog udskudt pga graviditet, jeg aborterede dog hurtigt)

April 2016
-Vi kom igen da aborten var overstået,men så ville min gynækolog have at jeg skulle have 1 rigtig mens, før han ville gøre noget herefter.....i den forbindelse skulle jeg også tage d-vitamin, da mit tal var lidt lavt, og nye studier har vist det kan have en negativ virkning i forhold til abort risiko.
Derudover skulle mine blodprøver nu også tages om, da de nu var "forældede"...(SUK)

Maj 2016
-Jeg kom igen da min mens kom i maj, men der skulle så gå yderligere en mdr. før han ville lave Passageundersøgelsen (for at se om mine æggeledere var lukkede,hvilket han mistænkte grundlægget en graviditet udenfor livmoren i februar 2015, i min første cyklus)

Juni 2016
Det blev så ENDELIG juni, og jeg fik min passageundersøgelse (som jeg virkelig havde frygtet, men kun mærkede meget svagt) og min kæreste fik sin sæd undersøgt...konklussion: ufrivillig barnløs, ingen af os fejlede noget, så derfor skulle vi startet i IUI,men tidligst i August, da klinikken holdt ferie. - og så måtte vi se om det kunne passe ind i min cyklus.

Juli 2016
Da klinikken jo holdte sommerferie, og jeg var så volsomt ked af det hele, fik jeg overtalt klinikken til at udskrive hormonbehandlingen (som jeg heldigvis havde fået gennemgået iforhold til hvad man skulle tage, hvornår,og det med at stikke sig selv) Så vi betalte os fra en folik scanning i det private, så vi ikke skulle spilde flere cyklusser på bare at vente....

Og ja nu står vi her...og måske er jeg gravid....fingrene er krydsede, og tror på og håber at det er vores tur efter 18 lange måneder...

Jeg håber mit forløb kunne give dig lidt overblik,og måske svar på det du søger

Mange tak for svar. Det er meget rart at læse om hvilke forløber i forkkelige her har været igennem

Det giver ligesom et indblik i denne verden som er meget ny for mig.

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det snart bliver jeres tur

Anmeld Citér

27. juli 2016

CR

Anonym skriver:

Mange gange tillykke  Det må være skønt for jer

Ja jeg håber at det kan give mig lidt ro efter vi har været til lægen

Tak.

Ja det gør det helt bestemt. Man føler ligesom at nu sker der noget og tiden går stærkt med det man skal. Prøv at se det som en spændende oplevelse, frem for en uoverskuelig tid.  I kan alligevel ikke gøre fra eller til. 

Hvis det viser sig at mandens sæd er dårlig, kan jeg anbefale b-daddy som kan  købes i matas. Det har øget min mands sæd kvalitet med 2 millioner.

Til dig selv du endelig ikke begynde på alle mulige natur medicin. Det kan modvirke behandlingen. Fortalte de på klinikken 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

CR skriver:

Tak.

Ja det gør det helt bestemt. Man føler ligesom at nu sker der noget og tiden går stærkt med det man skal. Prøv at se det som en spændende oplevelse, frem for en uoverskuelig tid.  I kan alligevel ikke gøre fra eller til. 

Hvis det viser sig at mandens sæd er dårlig, kan jeg anbefale b-daddy som kan  købes i matas. Det har øget min mands sæd kvalitet med 2 millioner.

Til dig selv du endelig ikke begynde på alle mulige natur medicin. Det kan modvirke behandlingen. Fortalte de på klinikken 

B-Daddy, det må jeg lige notere 

Ej hvad sagde de om natur medicin?? Altså ikke fordi jeg tager noget, jeg har bare hørt om mange der har gjort det 

Ja der er heller ikke rigtigt andet for end at trække vejret dybt og se tiden an 

Jeg prøver at se det som en positiv ting at vi nu skal til de tests, fordi som min læge sagde til mig, så kan næsten alle hjælpes. Min læge er simpelthen så rar. Han klappede mig på skulderen og sagde "nu bliver altid snart godt og du bliver snart gravid" 

Anmeld Citér

28. juli 2016

CR

Anonym skriver:

B-Daddy, det må jeg lige notere 

Ej hvad sagde de om natur medicin?? Altså ikke fordi jeg tager noget, jeg har bare hørt om mange der har gjort det 

Ja der er heller ikke rigtigt andet for end at trække vejret dybt og se tiden an 

Jeg prøver at se det som en positiv ting at vi nu skal til de tests, fordi som min læge sagde til mig, så kan næsten alle hjælpes. Min læge er simpelthen så rar. Han klappede mig på skulderen og sagde "nu bliver altid snart godt og du bliver snart gravid" 

Jamen det kan gå ind og modvirker behandlingerne. Så som hvis du skal have hormoner så kan det modvirke effekten så de får svært ved at modne dine æg, selv om de fylder mere hormon på.

Og det var al slags hun sagde man ikke skulle bruge. Både baby klister og andet halløj. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at stresse fuldstændig af. Det hjalp for mig. 

Ved første forsøg var jeg selv stresset, ikke alarmerende, men så jeg kunne mærke at nu skulle jeg koble helt af. Så var hjemme noget tid hvor jeg kunne mærke der stadig ikke var helt ro på kroppen. Så det forsøg lykkedes ikke. Andet forsøg der gik jeg stadig hjemme. Og var helt afslappet og slet ingen tegn på stress længere. Jeg fik ikke engang det mindste glas vin eller noget fra min menstruation af og ingen  kaffe.  Jeg er ret sikker på at alt det var med til at hjælpe det på vej. Jeg har også læst at man tager nemmere ved når man har været udsat for solens stråler i en periode inden. Så man er ladet op på d vitaminer. Og der var jeg også inden.  Der var så lækker vejr da jeg gik hjemme. 

Det lyder som en rigtig god læge. Det er dejligt. 

Det er også det eneste rigtige at bevare et positivt sind og kun glæde sig til al det man skal igennem.

Anmeld Citér

29. juli 2016

Babybee

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Det er meget rart at læse om hvilke forløber i forkkelige her har været igennem

Det giver ligesom et indblik i denne verden som er meget ny for mig.

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det snart bliver jeres tur

tusind tak.. Jeg håber den lille spirre hænger ved.. har lige fået svar på HCG tallet i dag..og so far- so good

Spørg endelig bare, hvis du har brug for flere detaljer om forløbet

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym trådstarter

CR skriver:

Jamen det kan gå ind og modvirker behandlingerne. Så som hvis du skal have hormoner så kan det modvirke effekten så de får svært ved at modne dine æg, selv om de fylder mere hormon på.

Og det var al slags hun sagde man ikke skulle bruge. Både baby klister og andet halløj. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at stresse fuldstændig af. Det hjalp for mig. 

Ved første forsøg var jeg selv stresset, ikke alarmerende, men så jeg kunne mærke at nu skulle jeg koble helt af. Så var hjemme noget tid hvor jeg kunne mærke der stadig ikke var helt ro på kroppen. Så det forsøg lykkedes ikke. Andet forsøg der gik jeg stadig hjemme. Og var helt afslappet og slet ingen tegn på stress længere. Jeg fik ikke engang det mindste glas vin eller noget fra min menstruation af og ingen  kaffe.  Jeg er ret sikker på at alt det var med til at hjælpe det på vej. Jeg har også læst at man tager nemmere ved når man har været udsat for solens stråler i en periode inden. Så man er ladet op på d vitaminer. Og der var jeg også inden.  Der var så lækker vejr da jeg gik hjemme. 

Det lyder som en rigtig god læge. Det er dejligt. 

Det er også det eneste rigtige at bevare et positivt sind og kun glæde sig til al det man skal igennem.

Der er bare mange der har forslået natur medicin, men jeg kan høre jeg skal holde mig fra det 

jeg har fået svar fra de forskellige prøver jeg fik lavet ved lægen, og de så alle sammen fine ud. Så nu skal jeg ringe til røgten klinikken på min første mens dag og bestille tid. Så nu må vi se hvad den undersøgelse siger 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym trådstarter

Babybee skriver:

tusind tak.. Jeg håber den lille spirre hænger ved.. har lige fået svar på HCG tallet i dag..og so far- so good

Spørg endelig bare, hvis du har brug for flere detaljer om forløbet

Hvordan står det til?  Er der stadig en lille spirre? 

Anmeld Citér

12. september 2016

Babybee

Anonym skriver:

Hvordan står det til?  Er der stadig en lille spirre? 

Desværre så skidt, som overhovedet muligt  

Efter 1 døgn i smertehelvedet ( bevares, man vil jo ikke beklage sig når man endelig er gravid) vidste min 7 ugers scanning en levende graviditet, men igen, desværre udenfor livmoderen.. Så blev akut indlagt og fik fjernet venstre æggeleder plus 1/2 liter blod fra bughulen :-(

nu er vi så henvist direkte til ivf.. Men ja det har lange udsigter, for OUH har lægemangel, Såeh hvis vi er heldige, en forsamtale i december ...��

Anmeld Citér

12. september 2016

Babybee

Babybee skriver:

Desværre så skidt, som overhovedet muligt  

Efter 1 døgn i smertehelvedet ( bevares, man vil jo ikke beklage sig når man endelig er gravid) vidste min 7 ugers scanning en levende graviditet, men igen, desværre udenfor livmoderen.. Så blev akut indlagt og fik fjernet venstre æggeleder plus 1/2 liter blod fra bughulen :-(

nu er vi så henvist direkte til ivf.. Men ja det har lange udsigter, for OUH har lægemangel, Såeh hvis vi er heldige, en forsamtale i december ...��

Og undskyld det sene svar, skulle lige kravle lidt op af det sorte hul jeg befandt mig i..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.