Hjælp til barnløshedbehanling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.492 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

min kæreste og jeg har prøvet at blive gravid i et år nu, hvilket ikke er lykkedes endnu. 

Vi har nu været en tur hos lægen og han har givet os tider til blodprøver, nogle forskellige skrab, gynækologisk undersøgelse og en scanning af mit underliv. Jeg ville høre om der var nogle andre der havde været det forløb igennem og kunne fortælle lidt om forløbet og om hvordan det forgår osv. 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe for jeg er ærligtalt en lille smule stresset over alle de forskellige ting  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

kristina90

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

min kæreste og jeg har prøvet at blive gravid i et år nu, hvilket ikke er lykkedes endnu. 

Vi har nu været en tur hos lægen og han har givet os tider til blodprøver, nogle forskellige skrab, gynækologisk undersøgelse og en scanning af mit underliv. Jeg ville høre om der var nogle andre der havde været det forløb igennem og kunne fortælle lidt om forløbet og om hvordan det forgår osv. 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe for jeg er ærligtalt en lille smule stresset over alle de forskellige ting  

Heej !

vores forløb har været rigtig langt undervejs for og komme til der hvor selve forsøgene starter

jeg tog til lægen i aug eller sep14 hvor jeg fik henvisning til gynækolog i okt14 hvor vi fandt ud af jeg dannede cyster desværre og derfor ikke har kunne blive gravide .. 

Jeg fik dem opereret væk i nov14 hvor jeg også fik afvide at vi ikke kunne opnå graviditet naturligt desværre .. Under operationen henviste de mig til fertilitetsklinikken og fik en tid i feb15 endnu engang havde jeg dannet cyster og derfor sagde lægen at jeg skulle ha' fjernet mine æggeledere før han ville behandle mig.. 

Det endte så med at jeg først kunne få tid til ny operation inde på riget i aug15 og derfor var der jo rigtig lang ventetid desværre .. (De valgte dog ikke og fjerne mine æggeledere da de var funktionsdygtige men bare skulle skylles) men fik så menstruation lige før jul15 hvor vi så i starten af 16 fik tid hos klinikken min menstruation kom så slet ikke og derfor kom jeg på provera så den skulle komme men gjorde den ikke, dog fik jeg ny slimhinde så vi gik igang med første forsøg som jeg ikke fik æg ud af

Har så nu været på trisekvens i snart 3 måneder som har givet mig en god cyklus og når jeg får menstruation her starten af aug skal vi ringe og tilmelde os nyt forsøg på jvf kort protokol ��

... Puha beklager min lange besked - jeg var selv rigtig stresset over det hele men i disse tre måneder hvor vi har haft tvunget pause pga ferier , men de har virkelig hjulpet os !! 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Molgard

Hej

vi er lidt igennem samme forløb.

De blodprøver der skal tages af dig vil bl.a. kunne vise hvordan dine hormoner opfører sig, f.eks. om du kunne have tegn til PCOs, om der er noget galt med dit stofskifte, eller andre ting der kan have indflydelse på om du kan blive gravid. 

Skrabene fra dig undersøges bl.a. for klamydia, da underlivsinfektioner kan ødelægge æglederne, så der ikke er passage.

Ved UL kigger de efter, om du danner æg, om der er cyster på dine ovarier, og evt. sprøjter de en væske op for på den måde at kunne se om der er passage.

Din kærestes sædkvalitet skal undersøges.

når de har alle svarene fra jeres prøver, kan I tilbydes en behandling, der passer jer. 

Jeg håber du kan bruge svaret, spørg endelig ind

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Mange tak for svar begge 2  

jeg syntes bare det virker som endeligt mange ting og virkelig overskueligt. Jeg har været rigtig ked af det sidste års tid fordi alle omkring mig er blevet gravide, så jeg bliver ydermere stresset over alle de ting som skal undersøges. 

Hvor lange går der feks. Efter man får svar på prøver osv? Jeg har tid her d. 3/8 hos lægen, og jeg er så nervøs og jeg føler mig så fortvivlet 

Anmeld Citér

26. juli 2016

MorTilN

Jeg forstår virkelig godt hvordan du har det.

Jeg var til lægen i november 15 pågrund af udeblivende menstruation efter p-pille stop i juni 15, slut december havde lægen svar på alle prøver der var taget og klinikken have henvisningen da de kom tilbage efter nytår, fik taget ekstra blodprøve i start februar, 1 samtale i maj operation for skillevæg i livmoderen i start juli.

Vi kan forhåbentlig endelig komme igang til september/oktober med 1 forsøg men lad os nu se om det sker eller bliver rykket igen 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Det er meget beroligende at høre, at der er andre der har det ligesom en selv. Jeg føler mig nemlig lidt ensom en gang i mellem mange tak for de svar i har givet 

Jeg håber det på det bedste for jer alle sammen 

Anmeld Citér

26. juli 2016

CR

Det er helt ok, at blive lidt trist og føle det ikke kan lykkes, når det sker rundt omkring en. Men det hele skal nok gå og når du når så langt er det den fedeste følelse at få at vide at du er gravid.

Med min mand har vi prøvet i 19 måneder før det lykkedes i 2. Forsøg med Iui-h Inseminering.

Jeg blev ret hurtig henvist efter ca. 7 -8 måneder, da jeg var blevet 30 og havde blødnings  forstyrrelser af og til.

Men det viste sig også at min mands sæd ikke var for god.

Så efteråret sidste år begyndte vi at få taget en del prøver, som man skal før man bliver henvist til klinikken.  De var hurtigt overstået.

Vi fik en tid omkring 1. Februar. Hvor vi skulle tale opstart osv. Men ved første scanning fandt de en cyste på den ene æggestok som skulle gå væk først. Fik taget blodprøver pga den for at tjekke at alt var som det skulle være. 

Så kom jeg ind til tjek igen. Og der var den skrumpet, men da jeg ikke havde fået en hsg  (gennem skylning af æggestokke med kontrastvæske i røngten) og havde blødnings forstyrrelser skulle jeg lige det først. Den blev foretaget. Det var virkelig ikke behageligt, men det var vist fordi de havde trukket sig lidt sammen og blev så udvidet, da de trykkede ekstra meget til. Jeg havde rigtig ondt efterfølgende, men det gik over og det så fint ud og vi skulle i gang igen, men så var der en ny cyste igen 

Så forsvandt den, men jeg havde noget væske i livmoderen, så jeg blev sendt ind til en kikkert undersøgelse af livmoderen. Først bare uden bedøvelse, men de kunne ikke komme ind i livmoderen, så med lokal bedøvelse som heller ikke virkede, så dagen efter i fuld narkose, hvor de fandt en hinde foran livmoderen, som kan have medvirket til de blødnings forstyrrelser. (Nogle gange blødte jeg hver 14. Dag og det kunne blive ved i flere uger andre gange var det  normalt.

Da jeg var oven på igen efter alt det, tilmeldt vi os behandling i maj.  Det var første forsøg, men som ikke blev til en graviditet. Så blev tilmeldt i juni igen og det lykkedes ved det forsøg. Så det kan gå hurtigt når man først kommer rigtig i gang.

Jeg har for en del år siden sammen med en ex  også været i behandling, hvor det har icsi (reagensglas) der var jeg slet ikke igennem alt det før behandlingen. Det lykkedes dog ikke men hans sæd var også så dårlig at de ikke kunne få nogen levende ud af en almindelig.  Sæd prøve. Så de skulle suges ud med en kanyle (tesa)

Så jeg har været igennem alle de følelser mange gange. Min bedste veninde har fået 2 børn i alle de år jeg har forsøgt. Og det samme med min kusine og andre bekendte spytter nærmest børn ud.

Det kan gøre passe ondt, men det er ok at føle sådan

Pyh det blev en lang smøre. Håber ikke du faldt i søvn undervejs

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

CR skriver:

Det er helt ok, at blive lidt trist og føle det ikke kan lykkes, når det sker rundt omkring en. Men det hele skal nok gå og når du når så langt er det den fedeste følelse at få at vide at du er gravid.

Med min mand har vi prøvet i 19 måneder før det lykkedes i 2. Forsøg med Iui-h Inseminering.

Jeg blev ret hurtig henvist efter ca. 7 -8 måneder, da jeg var blevet 30 og havde blødnings  forstyrrelser af og til.

Men det viste sig også at min mands sæd ikke var for god.

Så efteråret sidste år begyndte vi at få taget en del prøver, som man skal før man bliver henvist til klinikken.  De var hurtigt overstået.

Vi fik en tid omkring 1. Februar. Hvor vi skulle tale opstart osv. Men ved første scanning fandt de en cyste på den ene æggestok som skulle gå væk først. Fik taget blodprøver pga den for at tjekke at alt var som det skulle være. 

Så kom jeg ind til tjek igen. Og der var den skrumpet, men da jeg ikke havde fået en hsg  (gennem skylning af æggestokke med kontrastvæske i røngten) og havde blødnings forstyrrelser skulle jeg lige det først. Den blev foretaget. Det var virkelig ikke behageligt, men det var vist fordi de havde trukket sig lidt sammen og blev så udvidet, da de trykkede ekstra meget til. Jeg havde rigtig ondt efterfølgende, men det gik over og det så fint ud og vi skulle i gang igen, men så var der en ny cyste igen 

Så forsvandt den, men jeg havde noget væske i livmoderen, så jeg blev sendt ind til en kikkert undersøgelse af livmoderen. Først bare uden bedøvelse, men de kunne ikke komme ind i livmoderen, så med lokal bedøvelse som heller ikke virkede, så dagen efter i fuld narkose, hvor de fandt en hinde foran livmoderen, som kan have medvirket til de blødnings forstyrrelser. (Nogle gange blødte jeg hver 14. Dag og det kunne blive ved i flere uger andre gange var det  normalt.

Da jeg var oven på igen efter alt det, tilmeldt vi os behandling i maj.  Det var første forsøg, men som ikke blev til en graviditet. Så blev tilmeldt i juni igen og det lykkedes ved det forsøg. Så det kan gå hurtigt når man først kommer rigtig i gang.

Jeg har for en del år siden sammen med en ex  også været i behandling, hvor det har icsi (reagensglas) der var jeg slet ikke igennem alt det før behandlingen. Det lykkedes dog ikke men hans sæd var også så dårlig at de ikke kunne få nogen levende ud af en almindelig.  Sæd prøve. Så de skulle suges ud med en kanyle (tesa)

Så jeg har været igennem alle de følelser mange gange. Min bedste veninde har fået 2 børn i alle de år jeg har forsøgt. Og det samme med min kusine og andre bekendte spytter nærmest børn ud.

Det kan gøre passe ondt, men det er ok at føle sådan

Pyh det blev en lang smøre. Håber ikke du faldt i søvn undervejs

Hold da op, du har godt nok også været meget igennem

Hvor langt er du henne nu?

Jeg håber at de hurtigt kan finde ud af hvad der kunne være årsagen til at vi ikke er blevet gravide endnu

Ja alle omkring mig får børn. Selv min lillesøster som er 6år yngere end mig og min bedste veninde venter hendes nr. 2 barn.

Jeg bliver bare så ked af det når jeg tænker på det, ogjeg bliver ked af det når jeg tænker på alle de undersøgelser som vi måske skal igennem.

Og endnu mere deprimerende og irritrende er det når familien siger " slap nu af det skal nok komme en dag" eller " åhhh ja du er stadig så ung endnu, du ahr massere tid" (jeg er 26år).

Hmm ja, jeg håber lægen kan hjælpe når han har fået svar på de forskellige prøver. Min læge er en rigtig flik fyr, og forstår mig 100%. Han har selv fået hjælp til sit første barn.

Anmeld Citér

26. juli 2016

CR

Anonym skriver:

Hold da op, du har godt nok også været meget igennem

Hvor langt er du henne nu?

Jeg håber at de hurtigt kan finde ud af hvad der kunne være årsagen til at vi ikke er blevet gravide endnu

Ja alle omkring mig får børn. Selv min lillesøster som er 6år yngere end mig og min bedste veninde venter hendes nr. 2 barn.

Jeg bliver bare så ked af det når jeg tænker på det, ogjeg bliver ked af det når jeg tænker på alle de undersøgelser som vi måske skal igennem.

Og endnu mere deprimerende og irritrende er det når familien siger " slap nu af det skal nok komme en dag" eller " åhhh ja du er stadig så ung endnu, du ahr massere tid" (jeg er 26år).

Hmm ja, jeg håber lægen kan hjælpe når han har fået svar på de forskellige prøver. Min læge er en rigtig flik fyr, og forstår mig 100%. Han har selv fået hjælp til sit første barn.

Ja lidt, men det er næsten helt glemt nu 

Jeg er kun 6+1, så det er stadig meget ny. Men helt fantastisk.

Det er jo ikke alle der skal igennem den helt store tur før behandling.

Ja kender godt at alle andre skal belære en om at man nok skal nå det osv.

Jeg har hørt fra så mange. At når bare i slapper af så sker det sikkert af sig selv. For jeg kender en der var i behandling osv osv osv. Og alle de andre med skal du ikke snart have børn.

Min læge var også super sød og sendt os hurtigt afsted. Det er dejligt når de lytter.

Det hele skal nok gå og lige om snart er du forhåbentlig gravid 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Babybee

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Hejsa,

jeg kan godt huske følelsen... Så her er mit forløb.

November 2015
Vi blev henvist af min læge
Min læge tog podningerne + blodprøverne og sendte afsted

Februar 2016
Fertilitetsklinikken holdt lukket i december,og der var lidt ventetid, så først nu kom vi til første samtalte på fertilitetsklibikken (behandlingsforløb blev dog udskudt pga graviditet, jeg aborterede dog hurtigt)

April 2016
-Vi kom igen da aborten var overstået,men så ville min gynækolog have at jeg skulle have 1 rigtig mens, før han ville gøre noget herefter.....i den forbindelse skulle jeg også tage d-vitamin, da mit tal var lidt lavt, og nye studier har vist det kan have en negativ virkning i forhold til abort risiko.
Derudover skulle mine blodprøver nu også tages om, da de nu var "forældede"...(SUK)

Maj 2016
-Jeg kom igen da min mens kom i maj, men der skulle så gå yderligere en mdr. før han ville lave Passageundersøgelsen (for at se om mine æggeledere var lukkede,hvilket han mistænkte grundlægget en graviditet udenfor livmoren i februar 2015, i min første cyklus)

Juni 2016
Det blev så ENDELIG juni, og jeg fik min passageundersøgelse (som jeg virkelig havde frygtet, men kun mærkede meget svagt) og min kæreste fik sin sæd undersøgt...konklussion: ufrivillig barnløs, ingen af os fejlede noget, så derfor skulle vi startet i IUI,men tidligst i August, da klinikken holdt ferie. - og så måtte vi se om det kunne passe ind i min cyklus.

Juli 2016
Da klinikken jo holdte sommerferie, og jeg var så volsomt ked af det hele, fik jeg overtalt klinikken til at udskrive hormonbehandlingen (som jeg heldigvis havde fået gennemgået iforhold til hvad man skulle tage, hvornår,og det med at stikke sig selv) Så vi betalte os fra en folik scanning i det private, så vi ikke skulle spilde flere cyklusser på bare at vente....

Og ja nu står vi her...og måske er jeg gravid....fingrene er krydsede, og tror på og håber at det er vores tur efter 18 lange måneder...

Jeg håber mit forløb kunne give dig lidt overblik,og måske svar på det du søger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.