Spørsmål omkring forældre der kun er separeret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Leneur

Bare vær sikker på at de vitterligt er separeret og ikke bare er flyttet fra hinanden. Min svogers forældre havde ikke været sammen i mange år men de var ikke blevet separeret, så det kom som noget af en overraskelse for alle at hun arvede da han døde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej baby.dk

har valgt at være anonym da jeg ikke ved om der er nogen jeg kender der læser med..

mit spørgsmål går på mine forældre.

de blev seperet for mange år siden, og er ikke blevet skilt. 

Hvis min far går hen og går bort hvad har min mor så krav på? Har læst lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget jeg kan bruge.

hvorfor jeg ville vide det er fordi min far ikke ønsker hun skal have noget som helt når han ikke er her mere.. Hun har ikke behandlet ham ordentligt og mage andre ting.. Ved ikke hvorfor de aldrig blev skilt, andet end de bil prøve at rede deres forhold..

tænkte på at få far i en advokat, men vil lige spørger jer først..

kram

Hvorfor bliver de ikke bare skilt?

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvorfor bliver de ikke bare skilt?

Tror ikke de har tænkt så langt, den gang, da der skete mange ting på det tidspunkt..

men nu er min far blevet nervøs for at hun arver det hele når de kun er seperetet 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

De er IKKE skilt. Det sker IKKE automatisk bare lige en lille info. 

"Skilsmisse efter separation sker ikke automatisk. I skal også sende en ansøgning om skilsmisse, hvis I ønsker at blive skilt efter separation. Indtil da eller indtil I genoptager jeres ægteskab, vil I fortsætte med at være separeret. Uanset hvor mange år der går." - statsforvaltningen 2016

Tak for svar!

det må jeg lige sige videre til min far.. Han vil gerne have at det er mig, mine børn og mand der skal arve, da hun ikke fortjener noget som helst 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Bare vær sikker på at de vitterligt er separeret og ikke bare er flyttet fra hinanden. Min svogers forældre havde ikke været sammen i mange år men de var ikke blevet separeret, så det kom som noget af en overraskelse for alle at hun arvede da han døde. 

Måske jeg skal få min far til at tjekke om på om de er skilt/ seperetet i første omgang...

kan godt forstå det kom som et chok for jer..

Anmeld Citér

27. juli 2016

Karina84

Anonym skriver:

Tror ikke de har tænkt så langt, den gang, da der skete mange ting på det tidspunkt..

men nu er min far blevet nervøs for at hun arver det hele når de kun er seperetet 

Men hvorfor søger han så ikke om at blive skilt nu? Altså få styr på papirerne, så der slet ikke er noget at være i tvivl om.

Anmeld Citér

27. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Men hvorfor bliver de ikke bare skilt NU?

Anmeld Citér

27. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
modesty skriver:

Tænker også at hvis han virkelig ikke vil ha at hun skal arve noget, så er det da bare med at blive skilt, svære er det altså heller ikke i dagens Danmark mere

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Men hvorfor søger han så ikke om at blive skilt nu? Altså få styr på papirerne, så der slet ikke er noget at være i tvivl om.

Jeg ved det faktisk ikke... Det er noget rodet noget de har gang i de 2 - det er en lang historie 

men jo synes han skulle få styr på de ting...

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ved det ikke. Måske er det bare ved at gå op for min far hvordan hun er, hun er kan være blid som et lam, men hun kan også være en strid børste.. 

Det er en lang historie og jeg vil aldrig blive færdig hvis jeg begyndte..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.