Spørsmål omkring forældre der kun er separeret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
19 svar
12 synes godt om
24. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

har valgt at være anonym da jeg ikke ved om der er nogen jeg kender der læser med..

mit spørgsmål går på mine forældre.

de blev seperet for mange år siden, og er ikke blevet skilt. 

Hvis min far går hen og går bort hvad har min mor så krav på? Har læst lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget jeg kan bruge.

hvorfor jeg ville vide det er fordi min far ikke ønsker hun skal have noget som helt når han ikke er her mere.. Hun har ikke behandlet ham ordentligt og mage andre ting.. Ved ikke hvorfor de aldrig blev skilt, andet end de bil prøve at rede deres forhold..

tænkte på at få far i en advokat, men vil lige spørger jer først..

kram

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2016

Kattha

Anonym skriver:

Hej baby.dk

har valgt at være anonym da jeg ikke ved om der er nogen jeg kender der læser med..

Hvis min far går hen og går bort hvad har min mor så krav på? Har læst lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget jeg kan bruge.

hvorfor jeg ville vide det er fordi min far ikke ønsker hun skal have noget som helt når han ikke er her mere.. Hun har ikke behandlet ham ordentligt og mage andre ting.. Ved ikke hvorfor de aldrig blev skilt, andet end de bil prøve at rede deres forhold..

kram

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8652 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Intet, hun ville ikke arve.

Anmeld Citér

24. juli 2016

Augustmama

Når man bliver separeret går der så ikke 1 år også er man skilt? Det mener jeg helt bestemt.

Er man skilt bliver man det med det samme og betaler 900kr for det? 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Hej baby.dk

kram

Hvis han ikke vil ha hun arver kan han jo bare blive skilt. Det er jo deres sag og ikke din.

Men hvis det er dig der ikke vil ha hun arver så bland dig uden om. Synes utrolig tit voksne børn bliver griske og grådige når forældrene ligger for døden. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8652 

Tusind tak! Det var lige de svar jeg søgte efter!

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Ja han kan bare blive skilt, det ved jeg godt, og jo det er også min sag, da min far ikke ønsker hun skal arve!! 
har ikke nævnt noget om at jeg ikke ville have at hun ikke arver, det er min far der har spurgt om jeg ville undersøg hvordan jeg står stillet hvis han dør, og ingen af dem ligger altså for døden. Og jeg er bestemt hverken grisk eller grådig! Han ønsker at sikre mig da hun ikke har behandlet ham med respekt.

jeg spurgte om råd om hvor jeg kunne læse mig frem til mit spørgsmål og ikke hvad jeg burde gøre.! Blander mig i det fordi jeg ved hvordan min mor er og vil blive hvis min far gik bort før hende..

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Intet, hun ville ikke arve.

Sikker? Det er i hvertfald også det jeg har læst mig frem til via det link der er blevet langt ind... 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Augustmama skriver:

Når man bliver separeret går der så ikke 1 år også er man skilt? Det mener jeg helt bestemt.

Er man skilt bliver man det med det samme og betaler 900kr for det? 

Jeg ved det ikke.. Kan ikke huske hvor længe de har været separeret, men det er i hvertfald 10 år hvis ikke mere...

Min far ville have fortalt mig hvis han havde betalt 900kr for at blive skilt... 

Anmeld Citér

26. juli 2016

CBbaby

Anonym skriver:

Jeg ved det ikke.. Kan ikke huske hvor længe de har været separeret, men det er i hvertfald 10 år hvis ikke mere...

Min far ville have fortalt mig hvis han havde betalt 900kr for at blive skilt... 

De er IKKE skilt. Det sker IKKE automatisk bare lige en lille info. 

"Skilsmisse efter separation sker ikke automatisk. I skal også sende en ansøgning om skilsmisse, hvis I ønsker at blive skilt efter separation. Indtil da eller indtil I genoptager jeres ægteskab, vil I fortsætte med at være separeret. Uanset hvor mange år der går." - statsforvaltningen 2016

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.