Regler for vask i egendom m.m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2016

Mortilah

Jeg vasker hver dag fra 6-24. Heldigvis generer det kun os selv- på trods af vi bor i lejlighed. Så for mig er det bestemt ikke tidligt, men nødvendigt for at bunken med vasketøj ikke bliver umulig at klare. 

Hvis det forstyrede naboen ville jeg holde mig til 7:00-20:00 ligesom vi gør med håndværkere etc. 

Mht hunden. Så skal den selvfølgelig luftes- men da ik i baggården med boldspil- fuldstændig ligesom mine unger ikke får lov at larme/snakke på trappen eller foran hoveddøren om morgenen, aftenen og eftermiddag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2016

Kattha

Liv_86 skriver:

er der ikke regler for hvornår man må vaske tøj i en egendom? 

Bor i en lille egendom, vi er seks lejemål og har fri vask i kælderen. De samme personer vasker på de mest utænkelige tider af døgnet, alt fra 01 til meget tidlig om morgenen. Vågnede i dag ved at de var i vaskekælderen 6.30. 

Jeg bor lige ovenover kælderen og kan hører alt og er ved at være ret træt af dem. På trods af at de har hele lørdag til at vaske i, vasker de stort set altid midt om natten. (Vi har faste vaske dage) 

Men ikke nok med det, så tager de deres hund med ned i gården og spiller bold også kl 6.30 om morgenen. 

Jeg troede der var regler for sådanne ting eller i det mindste havde pli og tog hensyn. Sender heller ikke min datter ud i gården før kl 9 af hensyn til andre der måske gerne vil sove længe. 

Hvad er jeres holdning? Er jeg for sippet? Nu er det efterhånden hver weekend jeg bliver vækket enten om natten eller før fanden før sko på. 

Vil foreslå simpelthen at snakke med dem. Starte ud med venlighed. Du skriver godt nok du har skrevet en seddel, men en seddel er ret begrænsende form for kommunikation. Så der er mulighed for misforståelser og en dårlig start som bare kan eskalere. Synes det er det simpleste, inden man indkalder til møder, involverer andre osv.

Anmeld Citér

24. juli 2016

PernilleogLouis

Hos os må man også vaske ml 6-21 så syns ikke det er tidligt og hvis det er hvad der passer ind i deres program så forstå jeg godt de vasker. 

Min overbos børn larmer også helt vildt fra kl 6 om morgen men sådan er det jo bare at bo i lejlighed - kan jo ikke forvente at alle indretter sig efter hvad man selv syns er god stil 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Liv_86

Xolia skriver:

Har I en husorden?  Det er der det står hos os.

Hvis ikke, så foreslå det eller få tilføjet i en eksisterende. 

Der står der er vedtaget en husorden og at man ikke må være til gene for hinanden med den er ikke sådan specificeret som den plejer

Anmeld Citér

24. juli 2016

Liv_86

PernilleogLouis skriver:

Hos os må man også vaske ml 6-21 så syns ikke det er tidligt og hvis det er hvad der passer ind i deres program så forstå jeg godt de vasker. 

Min overbos børn larmer også helt vildt fra kl 6 om morgen men sådan er det jo bare at bo i lejlighed - kan jo ikke forvente at alle indretter sig efter hvad man selv syns er god stil 

Må man også vaske fra kl 6 i weekenden. Det er godt nok tidligt. 

Men det var så bare lige i dag, så er der en hel masse andre weekender hvor de vasker kl 01 om natten

Anmeld Citér

24. juli 2016

Liv_86

Mortilah skriver:

Jeg vasker hver dag fra 6-24. Heldigvis generer det kun os selv- på trods af vi bor i lejlighed. Så for mig er det bestemt ikke tidligt, men nødvendigt for at bunken med vasketøj ikke bliver umulig at klare. 

Hvis det forstyrede naboen ville jeg holde mig til 7:00-20:00 ligesom vi gør med håndværkere etc. 

Mht hunden. Så skal den selvfølgelig luftes- men da ik i baggården med boldspil- fuldstændig ligesom mine unger ikke får lov at larme/snakke på trappen eller foran hoveddøren om morgenen, aftenen og eftermiddag. 

Jeg synes bare det er tidelig, altså i weekenderne. 

Men der bliver tit spillet Bold i går med hunden. Både tidlig morgen og sen aften, det er åbenbart normalt for dem

Anmeld Citér

24. juli 2016

PernilleogLouis

Må man også vaske fra kl 6 i weekenden. Det er godt nok tidligt. 

Men det var så bare lige i dag, så er der en hel masse andre weekender hvor de vasker kl 01 om natten

Ja hos os starter turene hver dag kl 6 også i weekenden - vasker ofte selv kl 6 lørdag el søndag da det er en dag og tid der næsten altid passer ind i programmet 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Diosa85

Liv_86 skriver:

er der ikke regler for hvornår man må vaske tøj i en egendom? 

Bor i en lille egendom, vi er seks lejemål og har fri vask i kælderen. De samme personer vasker på de mest utænkelige tider af døgnet, alt fra 01 til meget tidlig om morgenen. Vågnede i dag ved at de var i vaskekælderen 6.30. 

Jeg bor lige ovenover kælderen og kan hører alt og er ved at være ret træt af dem. På trods af at de har hele lørdag til at vaske i, vasker de stort set altid midt om natten. (Vi har faste vaske dage) 

Men ikke nok med det, så tager de deres hund med ned i gården og spiller bold også kl 6.30 om morgenen. 

Jeg troede der var regler for sådanne ting eller i det mindste havde pli og tog hensyn. Sender heller ikke min datter ud i gården før kl 9 af hensyn til andre der måske gerne vil sove længe. 

Hvad er jeres holdning? Er jeg for sippet? Nu er det efterhånden hver weekend jeg bliver vækket enten om natten eller før fanden før sko på. 

Tror det er meget individuelt fra selskab til selskab. 

Mødet sidste sted jeg boede måtte man vaske 24/7 og jeg vaskede også tit om natten. 

Men her hvor jeg bor nu skal alt vask være afsluttet kl 21:30. Man kan simpelthen ikke tænde maskinerne i 2 timer inden fordi den ikke kan afsluttes. 

Anmeld Citér

24. juli 2016

Hectar

I min boligforening må vi vaske mellem 7 og 21. Maskinerne er kodet til ikke at kunne starte udenfor de tidspunkter.

Prøv at spørg bestyrelsen og findes der ingen regler på området, kan du jo foreslå det på et møde.

Anmeld Citér

24. juli 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

I min andelsforening har vi også vaskekælder og vi må kun vaske tøj imellem 07-21. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.