Kim71 skriver:
Min ene søn havde MBL mangle de første 3 år af hans liv. Min kone gik på nedsat tid, og jeg er heldig at have en del fridage i forbindelse med mit arbejde. Min søn havde cirka 100 sygedage om året
Men da han fyldte 3 år gik det hurtigt bedre med hans helbred og i dag, hvor han er 6 år er han helt som andre børn.
Vi fik lavet en aftale med kommunen om at min kones arbejdsplads kunne få penge for hendes fravær den vej. Jeg kan ikke huske hvad den aftale hed.
- Kim -
Tak for svar, Kim. Dejligt at høre det er blevet så meget bedre med ham. Blev han så passet hjemme eller gik i noget institution deltid, eller hvordan?
Min datter blev utrolig syg da hun startede, og bliver derfor passet hjemme. Kommunen har nægtet at hjælpe, selv om der er udtalelse fra lægen om hun helst skal passes hjemme, og de anerkender sygdommen og nedsat funktionsevne. De har egentlig ingen tilbud. Jeg måtte sige op på mit job, godt nok deltid, men holdt både af det og af ikke at have økonomiske udfordringer
. Synes bare jeg er ved at køre lidt træt i det med mit studie samtidig. Kan kun læse når hun sover.. og skal til at skrive speciale meget snart.
Overvejer om vi skal prøve en dagpleje alligevel, men kan bare huske hvor synd det var for hende da hun var så syg. Eller også bide sammen og vente til hun er blevet 3, og håbe det er bedre der.
Men i hvert fald dejligt at man kan glæde sig til sygdommen ikke er så relevant når de bliver ældre.
Anmeld
Citér