Bløding og smerter i underlivet uge 10

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.303 visninger
13 svar
2 synes godt om
19. juli 2016

dd2016

Ved godt der ikke rigtig er noget at gøre hvis man mister, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre  Jeg var ved lægen fordi jeg blødte og havde lidt ondt, hun sagde det så fint ud men kunne selvfølgelig ikke sige om der var liv, men hun henviste mig til en tryghedsscanning.(fik også en da jeg var 7+3)   Omkring kl 15 i dag efter jeg havde været ved lægen fik jeg virkelig ondt i underlivet, det var ikke maven. Smerten kom i lange jag på 3-4 min. og en lille pause og så kom det igen, var ved at tude fordi det gjorde ondt. 

Jeg har haft mørkebrun plet blødning indtil nu hvor det er blevet frisk med lidt mørkt slim og har stadig meget ondt i underlivet og lænden. 

Er rigtig ked af det for ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal ringe til vagt lægen eller bare vente på jeg får et brev om en tid til scanning. Ved hellere ikke om jeg ville til vagt lægen for sidste gang trykket han bare lidt på min maven og sagde jeg skulle se tiden an  

Synes det svært når man aldrig har været gravid før, ved ikke hvornår man skal slå alarm og hvornår man skal tage det roligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

Bshizzle

dd2016 skriver:

Ved godt der ikke rigtig er noget at gøre hvis man mister, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre  Jeg var ved lægen fordi jeg blødte og havde lidt ondt, hun sagde det så fint ud men kunne selvfølgelig ikke sige om der var liv, men hun henviste mig til en tryghedsscanning.(fik også en da jeg var 7+3)   Omkring kl 15 i dag efter jeg havde været ved lægen fik jeg virkelig ondt i underlivet, det var ikke maven. Smerten kom i lange jag på 3-4 min. og en lille pause og så kom det igen, var ved at tude fordi det gjorde ondt. 

Jeg har haft mørkebrun plet blødning indtil nu hvor det er blevet frisk med lidt mørkt slim og har stadig meget ondt i underlivet og lænden. 

Er rigtig ked af det for ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal ringe til vagt lægen eller bare vente på jeg får et brev om en tid til scanning. Ved hellere ikke om jeg ville til vagt lægen for sidste gang trykket han bare lidt på min maven og sagde jeg skulle se tiden an  

Synes det svært når man aldrig har været gravid før, ved ikke hvornår man skal slå alarm og hvornår man skal tage det roligt. 

Jeg ville klart kontakte lægen igen... 

Man kan sagtens bløde i ens graviditet, men for en sikkerheds skyld ville jeg ikke tøve med at ringe efter lægen. 

Jeg oplevede det selv da jeg var 9+, men desværre var det en dårlig nyhed jeg fik 

Men lad vær med at tænke det værste før du har været ved lægen/gynækologen. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

dd2016

Man kan sagtens bløde i ens graviditet, men for en sikkerheds skyld ville jeg ikke tøve med at ringe efter lægen. 

Jeg oplevede det selv da jeg var 9+, men desværre var det en dårlig nyhed jeg fik 

Men er jo så tvunget til at tag ind til den vagt læge der bare trykket mig lidt på maven. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

dd2016

Bshizzle skriver:

Ej fik ikke læst din besked ordentligt er ked af at høre du fik en dårlig nyhed den gang, var du til en akut scanning ? Du får også lige et kram 

Anmeld Citér

19. juli 2016

MissMoon

dd2016 skriver:

Men er jo så tvunget til at tag ind til den vagt læge der bare trykket mig lidt på maven. 

Altså jeg har en veninde der "snyder" sig til scanninger. Fordi hun har mistet så mange gange, ringede hun de første 12 uger tit til vagtlægen og fakede smerter og "tvang" dem til at give hende en scanning, så hun har fået en del, også hos vagtlægen. 

Jeg mistede selv i april måned, ringede til vagtlægen og de ville gerne se mig og bad mig tage en urin prøve med. da jeg var med offentligt transport havde jeg ikke lyst til at kører en time i bus med en kop urin i hånden, så ville tage en hos læge vagten men det fik jeg ik lov til, den skulle være med hjemmefra. Derudover kiggede han bare på mig og sagde at han ikke viste om jeg var ved at abortere men at jeg måtte se dagene an, og så sendte han mig hjem, han hverken i det mindste trykkede mig på maven eller noget, så det var lidt spild af tid. Mistede dagen efter . 

Anmeld Citér

19. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Selv om det kan virke som hårde ord, så kan det jo desværre ikke stoppes, hvis det er en spontan abort som er i gang. 

Lægen kan jo heller ikke stille så meget op, og du vil nok bare blive sendt hjem igen. 

Der er ikke så meget andet at gøre, end at putte dig under dynen og se tiden an.. Og du må gerne tage smertestillende, hvis du får mere ondt. 

Kæmpe kram til dig!

Anmeld Citér

19. juli 2016

ønskebørn74

dd2016 skriver:

Jeg gig til masser af scanninger i de graviditeter jeg mistede. Med tvillingerne lagde jeg mig ned lå helt stille og gik kun på toilet. Jeg hentede mad ind til hele dagen. Rugbrød spiste bare frikadeller og grønt til morgenmad og rugbrød med syltetøj resten af dagen til manden kom hjem kæmpe kande vand på bordet at tage af. Og trods mange blødninger lykkedes det endeligt at få levende børn.

Anmeld Citér

19. juli 2016

dd2016

Nu skete det  var til akut scanning og fosteret var dødt efter sidste scanning i 7 uge.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Bshizzle

dd2016 skriver:

Nu skete det  var til akut scanning og fosteret var dødt efter sidste scanning i 7 uge.

Det gør mig ondt at høre 

Det er en svær situration.. 

Gik ud fra du var ved lægen.. 

Husk at de første 12 uger er det hårdeste at komme igennem.. 

Men nævnte lægen ikke at du kunne få tilbudt støtte samtale hvis du har det svært med det? 

Men Ja, jeg fik en akut scanning da jeg var de 9+, hvor det desværre osse var dødt. 

Det slog hårdt.. Men havde set det komme, da jeg fik de samme smerter som du beskrev og blødte mere og mere. 

Men den bedste måde for at komme videre med ønske barnet er at prøve igen. 

Anmeld Citér

20. juli 2016

MissTas

dd2016 skriver:

Hvor må det være hårdt er virkelig ked af det på dine vegne og ekstra hårdt når det sker så sent som uge 10 håber du har nogen at snakke med omkring det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.