Anonym skriver:
Jeg er så nervøs
fik mål forhøjede levertal og for lavt d vitamin for et par mdr siden. Skulle så tjekkes igen nu her og svaret var normalt d vitamin ( efter jeg har spist d vitamin) forventningen var at levertallet ville normalisere med d vitaminet men det er altså steget, så nu vil lægen se mig, og har først tid om et par dage. Er så nervøs
årsagen var at jeg har gået med øget træthed, været utrolig svimmel og haft svært ved at huske og sporadisk kvalme
jeg er så nervøs, og Google er bare då dårlig en ide da det ledte videre til leverkræft. Fik ikke udspecificeret hvilke tal som er forhøjet og lægen sagde faktisk ikke rigtig noget, han plejer at lyde ret afslappet men han lød lidt kort for hovedet og lettere alvorlig og sagde bare jeg skulle få en tid så vi kunne snakke, tror det var sådan er i tvivl om han nævnte at vi skulle snakke videre forløb eller bare snakke.
Tankerne kører rundt og frygter jo det værste på min mand og vores børns vegne
Kæmpe krammer herfra..
Jeg ved hvor svært og hårdt det er, for har selv stået der. Og bestemt ikke for at virke skræmmende, men her er min historie.
For 4,5 år siden fødte jeg min datter. Havde døjet med lidt for høje levertal og galdesalte det sidste af graviditeten og det blev tolket som leverbetændelse graviditetskløe fordi jeg kløede voldsomt. Efterfølgende tjekkede man ikke op.
Da min datter så er 4 mrd blir jeg syg. Er ekstremt træt, småfeber, kaster op, taber mig voldsomt.. Sådan rigtig influenza ramt.. Efter 14 dage ingen bedring og min kæreste siger jeg skal kontakte lægen. Kommer så til lægen hvor de tager levertal fordi jeg også ser lidt gul ud. Min læge mener dog alt ee fredeligt og tager blodprøver for min skyld.
næste morgen ringes jeg op at jeg skal indlægges akut og at han har kontaktet afdelingen i Aalborg jeg skal på, så jeg skal bare køre derud. Samtlige af mine levertal er total hen i vejret og man mistænker alt fra kræft til en infektion.
Efter utallige undersøgelser og en 14 dages indlæggelse får jeg diagnosen autoimmun hepatitis med skrumpelever, 22 år gammel 
jeg lever nu med en kronisk leversygdom, som har givet skrumpelever og daglig fast medicinering.
Jeg håber bestemt ikke det er sådan for dig, men skulle det være tilfældet er du velkommen til at kontakte mig. Håber det bedste for dig.