hvordan kan de sættes sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Sunshine skriver:

jeg ved godt at det ikke har meget med børn at gøre, men...

jeg skriver såkaldte fanfictions, historier med kendte personer som hovedpersoner og i den ene skal en af karaktererne sige hvem hun er fan af, og fyrer en liste af, men jeg ved ikke hvordan jeg får det til at lyde som en reel sætning (engelsk). Kan I hjælpe mig?

fan grupperne er:

Hottest
B2UTY (udtales beauty)
Baby
ARMY
EXO-L
IGOT7
Shawol (udtales shaiwol)
Angel
Starlight

Umiddelbart ville jeg sige sætningen skulle lyde nogenlunde sådan her for at give mening: "I'm a member of hottest, army, angel, ...  and Starlight." Altså "I'm a member of" og så en opremsning af klubberne adskildt af komma og så selvfølgelig "and" før den sidst.

Eller dele den op i bidder. F.eks. "I'm a member of Hottest, B2UTY, Baby, ARMY and EXO-L. Also IGOT7, Shawol, Angel and Starlight."  

Men det kommer jo an på bade din skrivestil, på karakteren og h*ns både at udtrykke sig på, situationen og muligvis andet. - Jeg skriver selv en del short stories, og jeg har flere forskellige karaterer der alle sammen udtrykker sig på forskellige måder. En ville f.eks. bare fyre listen i en lang smøre, hvor en anden måske skulle tænke sig om for at huske dem alle og derfor ville holde længere pauser (punktummer og fuldeord) mellem hver "klub". Lad være med at se på sætning for sig selv, men på hvordan den bedst passer ind i historien som en helhed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mortilah skriver:

Ok, det var lige en hel ny verden for mig 

Anede ik der fandtes den slags

hehe... jeg er selv en Green pea,  Starlight og VIP

Anmeld Citér

14. juli 2016

Ms.Momo

Anonymor skriver:

Skal hele listen indgå? 

helst... men i hvert fald

Baby

ARMY

EXO-L

IGOT7

Angel

Anmeld Citér

14. juli 2016

Mortilah

Ms.Sunshine skriver:

hehe... jeg er selv en Green pea,  Starlight og VIP

Haha, det er jo helt skørt! Fatter virkelig ik ret meget af det. Men det er sjovt som der findes andre "verdener af interesser" som vi bare ikke alle kender til. 

Nå, men undskyld jeg lige spammede tråden- jeg ka ik hjælpe dig good luck med det! 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Ms.Momo

Haha, det er jo helt skørt! Fatter virkelig ik ret meget af det. Men det er sjovt som der findes andre "verdener af interesser" som vi bare ikke alle kender til. 

Nå, men undskyld jeg lige spammede tråden- jeg ka ik hjælpe dig good luck med det! 

det er helt i orden...

jeg så også mærkeligt på min veninde da hun første gang fortalte mig at hun var en ELF... det er Super Junior's fanklub, og er en forkortelse for Everlasting Friend, men jeg tænkte bare "hvorfor siger du at du er en alf?"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.