D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Sunshine skriver:
jeg ved godt at det ikke har meget med børn at gøre, men...
jeg skriver såkaldte fanfictions, historier med kendte personer som hovedpersoner og i den ene skal en af karaktererne sige hvem hun er fan af, og fyrer en liste af, men jeg ved ikke hvordan jeg får det til at lyde som en reel sætning (engelsk). Kan I hjælpe mig?
fan grupperne er:
Hottest
B2UTY (udtales beauty)
Baby
ARMY
EXO-L
IGOT7
Shawol (udtales shaiwol)
Angel
Starlight
Umiddelbart ville jeg sige sætningen skulle lyde nogenlunde sådan her for at give mening: "I'm a member of hottest, army, angel, ... and Starlight." Altså "I'm a member of" og så en opremsning af klubberne adskildt af komma og så selvfølgelig "and" før den sidst.
Eller dele den op i bidder. F.eks. "I'm a member of Hottest, B2UTY, Baby, ARMY and EXO-L. Also IGOT7, Shawol, Angel and Starlight."
Men det kommer jo an på bade din skrivestil, på karakteren og h*ns både at udtrykke sig på, situationen og muligvis andet. - Jeg skriver selv en del short stories, og jeg har flere forskellige karaterer der alle sammen udtrykker sig på forskellige måder. En ville f.eks. bare fyre listen i en lang smøre, hvor en anden måske skulle tænke sig om for at huske dem alle og derfor ville holde længere pauser (punktummer og fuldeord) mellem hver "klub". Lad være med at se på sætning for sig selv, men på hvordan den bedst passer ind i historien som en helhed 
Anmeld
Citér