er bare SÅ ked af det...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2009

missKat

malucca09 skriver:

Puda sikke da en dag du har

Nu er jeg slet ikke en haj til sådan noget som du skriver om. Men som bolig marked ser ud lige nu er det med at slå til. Og mht om I har råd til det, så mener jeg bestemt ikke at banke ville sige OK, hvis de ikke mener det er OK. Lige pt. er bankerne jo meget strenge mht at sige ok til folk hvis ikke de virkelig mener det er ok. Og eftersom det er ok fra dem, så er  I jo bestemt IKKE røde kunder. så jeres budget er jo en del over hvad bankerne mener man skal lever for hver mdr. (efter udgifter)

Mht. når jeres skønne lille bebes skal i inst. jamen det er om 1½ år. og så har I jo betalt en del af jeres banklån, så på det tidspunkt kan I sikkert få en lavere rente.

Mht. om du bliver sygemeldt, så vedjeg fra mig til at jeg fik fuld løn under gravditeten sygemelding. (kommunen betalte til min arbejdsgiver, men økonomisk var der ingen forskel for mig)

Håber det gav lidt mening.

Op med humøret.

det er også sådan mine tanker er, men kender du det når kæresten har mere styr på det og urmennesket/beskytter trangen kommer op i ham, så lytter jeg jo også..
og når han er bekymret, bliver jeg det jo også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Klumpe-dumpe

missKat skriver:

det er også sådan mine tanker er, men kender du det når kæresten har mere styr på det og urmennesket/beskytter trangen kommer op i ham, så lytter jeg jo også..
og når han er bekymret, bliver jeg det jo også...

hehe ja kender det... Men husk så at vi KVINDER er mere praktisk anlagt, såååå rent praktisk (øknomisk) er det hele nok OK.

Anmeld

29. september 2009

missKat

RikkeR skriver:

Der findes bare ikke noget værre end at spekulere på økonomi og da slet ikke når man er gravid og skulle gå og glæde sig.

Men som en anden skrive, så slå lige koldt vand i blodet.
Har I overvejet afdragsfrit lån? - det kan måske hjælpe indtil det andet lån er betalt ud. I "gamle" dage da denne mulighed ikke fandtes, der blev der lånt op så snart det var muligt. Og det nye lån blev så igen spredt ud på "nye" 30 år. Det er lidt samme princip - håber det gav mening.

Tænk også på at bankernes syn på rådighedsbeløb er så svimlende at jeg var ved at falde ned fra stolen da jeg spurgte min bank, hvad et normalt rådighedsbeløb for én voksen og et lille barn - kr. 7.800 - det er jo alt, alt for vildt. - jeg ved ikke hvad Jeres bank forventer.

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog og ved godt det ikke er nemt, men hvis man vil spare lidt i hverdagen, så prøv denne leg:
Når I er ude at handle - står ved kassen, så kig ned i kurven eller vognen og se om det hele er ENORMT vigtigt eller meget af det er for hyggens skyld. Det har sparet mig for mange impuls køb - både i den store og lille skala.

Håber du får ro i sindet og din kæreste får lidt søvn.

Mange knus og tanker fra Rikke

Hej Rikke,

nej økonomi er bare roden til et godt mavesår....
grunden til jeg er så ked i dag er jo også at i går var det hele på plads og vi var bare glade!!
Kæresten er på døgnvagt og har været det siden i går, så alt er klaret over små kort telefonsamtaler. I går var alt fryd og gammen og vi skulle nok finde ud af det med deet lån. Bare vi kom ind på boligmarkedet og med det hus vi begge kan lide. 
Men så ramler det på een nat og jeg havde bare fået SÅ meget ro i maven efter banken i går sagde ja.. og så kom der pludselig en tornado... kender du den fornemmelse??

vi vil også have afdragsfrit, så vi kan banke en masse gæld af.
vi lavede for 2 år siden en madkonto som vi begge har et kort til, så vi ved præcis hvad vi bruger til mad og hvor meget vi "må" bruge, så heldigvis er der styr på den!!

det er bare så frustrende at jeg ikke har haft kæresten hjemme og når han har fri tager jeg afsted, så når ikke at se ham... Har bare lige brug for et kram fra ham... (ihh nu hyler jeg igen....) skide hormoner

Anmeld

29. september 2009

missKat

malou skriver:

årh lille dig..... selvfølgelig er der lys i tunnelen..... du skal bare kigge godt efter. men jeg ved hvad du mener!!!!

Ha en dejlig dag trods alt...du skal ikke bekrymrer dig så meget men glæd dig over din nyindflytter i maven som du så fint kalder dit lille spir...

knus malou

tusind tak Malou...
dejligt med noget trøst når man bare lige har brug for luft og er meget gravid på alle punkter overhovedet muligt!!!!

knus Karina

Anmeld

29. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anna-jonas skriver:

Først....................stort tillykke med både graviditeten og fundet af drømmehuset.
Dernæst..........................vil jeg sige, ROLIG nu. Alle de bekymringer du har, er vist ret normale, når man kaster sig ud i et boligkøb, og samtidig venter barn.
Kan ikke forstå hvorfor i ikke kan få en bedre rente på jeres lån. Måske skulle i foreslå at det blev lagt til boliglånet?? Så er det meget nemmere at styre, og billigere. Når i skal have pasning her i Århus kommune, kan i ønske dagpleje........................det er omkring 1000-1200 kr. billigere om måneden, selvom det stadig er dyrt.
Glæd dig over at i snart kan flytte i jeres drømmehus, og stol på at den rådgivning i får, er god nok.

Kom nu.........................GLÆD dig over alle de skønne ting du har i vente.

Mange søde hilsner Mette

Lige præcis hvad jeg tænkte! Det er HELT normalt at blive hamrendes nervøs og usikker når man skal tage sådan en stor beslutning! DET SKAL NOK GÅ!!!

Stort knus til dig og god bedring!!! 

´Rosa

Anmeld

29. september 2009

missKat

malucca09 skriver:

hehe ja kender det... Men husk så at vi KVINDER er mere praktisk anlagt, såååå rent praktisk (øknomisk) er det hele nok OK.

ja det håber jeg jo også...!!
nu har han lige ringet min skønne mand, og han kunne næsten ikke forstå mig fordi jeg så græd endnu mere... Fik da fremstammet "ihh de dumme hormoner" og det kunne vi så grine lidt af..

vi SKAL bare finde en løsning 

Anmeld

29. september 2009

missKat

Rosa skriver:

Lige præcis hvad jeg tænkte! Det er HELT normalt at blive hamrendes nervøs og usikker når man skal tage sådan en stor beslutning! DET SKAL NOK GÅ!!!

Stort knus til dig og god bedring!!! 

´Rosa

tak Rosa,

skal jeg tænke logisk og positivt, så skal vi nok få vores drømmehus..
men jeg er jo også bare bange fordi der kommer et kærlighedsbarn om 6 måneder vi skal passe på.. man kan komme langt med kærlighed, men det går vist ikke hele vejen

Anmeld

29. september 2009

RikkeR

missKat skriver:

Hej Rikke,

nej økonomi er bare roden til et godt mavesår....
grunden til jeg er så ked i dag er jo også at i går var det hele på plads og vi var bare glade!!
Kæresten er på døgnvagt og har været det siden i går, så alt er klaret over små kort telefonsamtaler. I går var alt fryd og gammen og vi skulle nok finde ud af det med deet lån. Bare vi kom ind på boligmarkedet og med det hus vi begge kan lide. 
Men så ramler det på een nat og jeg havde bare fået SÅ meget ro i maven efter banken i går sagde ja.. og så kom der pludselig en tornado... kender du den fornemmelse??

vi vil også have afdragsfrit, så vi kan banke en masse gæld af.
vi lavede for 2 år siden en madkonto som vi begge har et kort til, så vi ved præcis hvad vi bruger til mad og hvor meget vi "må" bruge, så heldigvis er der styr på den!!

det er bare så frustrende at jeg ikke har haft kæresten hjemme og når han har fri tager jeg afsted, så når ikke at se ham... Har bare lige brug for et kram fra ham... (ihh nu hyler jeg igen....) skide hormoner

Jamen jeg sender dig stor trøst og forståelse for din bekymring. ALT bliver godt.
Jeg kender udemærket den følelse at tornadoen der kommer og roder op i en ellers SÅ rolig mave.

Det er et SÅ stort skridt at hoppe på husvognen, men når I først gør det vil I sidde bagefter og undre Jer over, hvorfor I var så nervøse - men for pokker, hvor er det nemt for alle os andre at sige det.

Håber du snart fanger din kæreste og får et stort kram.

Sender et cyber her:

Anmeld

29. september 2009

missKat

og lige en samlet besked
tusind tak for jeres svar, råd og trøst!!
fik ikke lige skrevet det i hver besked jeg har svaret, men jeg er så glad for at I gad og bruge lidt tid og tanker på mig

knus Karina 

Anmeld

29. september 2009

missKat

RikkeR skriver:

Jamen jeg sender dig stor trøst og forståelse for din bekymring. ALT bliver godt.
Jeg kender udemærket den følelse at tornadoen der kommer og roder op i en ellers SÅ rolig mave.

Det er et SÅ stort skridt at hoppe på husvognen, men når I først gør det vil I sidde bagefter og undre Jer over, hvorfor I var så nervøse - men for pokker, hvor er det nemt for alle os andre at sige det.

Håber du snart fanger din kæreste og får et stort kram.

Sender et cyber her:

tusind tak Rikke

jeg håber du får ret!!

knus Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.