RikkeR skriver:
Der findes bare ikke noget værre end at spekulere på økonomi og da slet ikke når man er gravid og skulle gå og glæde sig.
Men som en anden skrive, så slå lige koldt vand i blodet.
Har I overvejet afdragsfrit lån? - det kan måske hjælpe indtil det andet lån er betalt ud. I "gamle" dage da denne mulighed ikke fandtes, der blev der lånt op så snart det var muligt. Og det nye lån blev så igen spredt ud på "nye" 30 år. Det er lidt samme princip - håber det gav mening.
Tænk også på at bankernes syn på rådighedsbeløb er så svimlende at jeg var ved at falde ned fra stolen da jeg spurgte min bank, hvad et normalt rådighedsbeløb for én voksen og et lille barn - kr. 7.800 - det er jo alt, alt for vildt. - jeg ved ikke hvad Jeres bank forventer.
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog og ved godt det ikke er nemt, men hvis man vil spare lidt i hverdagen, så prøv denne leg:
Når I er ude at handle - står ved kassen, så kig ned i kurven eller vognen og se om det hele er ENORMT vigtigt eller meget af det er for hyggens skyld. Det har sparet mig for mange impuls køb - både i den store og lille skala.
Håber du får ro i sindet og din kæreste får lidt søvn.
Mange knus og tanker fra Rikke
Hej Rikke,
nej økonomi er bare roden til et godt mavesår....
grunden til jeg er så ked i dag er jo også at i går var det hele på plads og vi var bare glade!!
Kæresten er på døgnvagt og har været det siden i går, så alt er klaret over små kort telefonsamtaler. I går var alt fryd og gammen og vi skulle nok finde ud af det med deet lån. Bare vi kom ind på boligmarkedet og med det hus vi begge kan lide.
Men så ramler det på een nat og jeg havde bare fået SÅ meget ro i maven efter banken i går sagde ja.. og så kom der pludselig en tornado... kender du den fornemmelse??
vi vil også have afdragsfrit, så vi kan banke en masse gæld af.
vi lavede for 2 år siden en madkonto som vi begge har et kort til, så vi ved præcis hvad vi bruger til mad og hvor meget vi "må" bruge, så heldigvis er der styr på den!!
det er bare så frustrende at jeg ikke har haft kæresten hjemme og når han har fri tager jeg afsted, så når ikke at se ham... Har bare lige brug for et kram fra ham... (ihh nu hyler jeg igen....) skide hormoner
Anmeld