Kan p-piller rette op på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2016

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Hej piger.

det sidste år har jeg haft meget uregelmæssig menstruation. Nogle gange har jeg gået flere måneder uden. Mig og min mand ønsker og endnu et barn, og har prøvet i halvandet år nu.

jeg har været ved special læge og han mente ikke det var Pco. Han mente dog at det nok ville være en god ide jeg tabte mig 15-20kg for at øge vores chancer. Hvilket jeg er begyndt på.

Men jeg tænker om en periode på p-piller måske kan hjælpe med at rette op på min cyklus, og så kan vi tage PB op igen derefter..

har i nogle erfaringer med det?

Har ikke erfaring med at starte op på p-piller igen.

Men jeg havde også mange problemer med at mens udeblev og efterfølgende havde jeg nogle vildt lange cyklusser. Jeg startede op på Gele Royal (de billige fra Matas) og efter at have taget dem i en periode rettede min cyklus sig ind på 33 dage. Brugte blandt andet app'en "Clue" til at holde styr på det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

Babydreams

Anonym skriver:

Jeg havde slet ikke tænkt tanken om p-piller da jeg snakkede med lægen første gang.. Men her på det sidste har jeg alligevel tænkt at det vel ikke kan skade. Altså både bliver cyklussen stabiliseret, men tænker også at min psyke måske får lidt ro, fordi så ved jeg at jeg i hvertfald ikke er gravid i den periode. 

Havde heller ikke salen tænkt tanken p-piller men det var lægen der selv sagde det, dog har jeg også PCO om det også er derfor han rådede mig til det, tør jeg ikke sige, men det hjalp i hvert fald her hjemme.. 

1 eller 2 måneder skader det jo ikke at tage dem tænker jeg 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Pianisten

Jeg havde meget uregelmæssig menstruation i puberteten, så meget at det var til stor frustration for mig. Min læge anbefalede p-piller, da han mente at de kunne sætte min krop ind i en ordentlig rytme, og at den så ville blive i den rytme når jeg stoppede igen. Havde da også en fin rytme da jeg åd pillerne, bevares, men da jeg efter 6 år på dem stoppede, så røg min cyklus fint tilbage til kaosset Har nu levet med uregelmæssig cyklus i 5 år - og har konkluderet at sådan er jeg bare skruet sammen, selvom jeg er normalvægtig og spiser sundt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.