Når det for alvor er slut, andre i samme situation?
Jeg er så ulykkelig lige nu.. har aldrig følt mig mere alene, bange, utilpas og angst for jeg ikke kommer videre og ikke klare den..
Jeg har oprettet flere debatter efterhånden, om min forlovedes og jegs problemer, men vi er nu begge afklaret med vi simpelthen er for forskellige. Selvom vi altid har elsket hinanden så forbandet højt, så er vores kommunikation blevet værre og værre. Vi har tit tænkt det bare var perioder, men der har været mange efterhånden hvor jeg tit har tænkt " nu det nu" så det aligevel gået hvor vi har måske haft 2-3 uger uden at skændes (max) mere tror jeg heller ikke der gået så.. og det over de vildeste ting og platteste ting.
Han er mega spontan/ lever til tider alt for meget i nuet og tænker ikke altid logisk. Jeg er typen der tænker mig godt om inden jeg gør ting og har mål for min fremtid og uddannelse hvilket han aldrig har vægtet højt, og skiftet fra job til job, og kan stadig stå og sige at han er klar til børn på trods af han kunne miste sir job når som helst da det tidsbegrænset. Aligevel er en uddannelse "jo overvurderet som han siger" når han har skulle lavet ansøgninger og få sine anbefalinger fra gamle jobs, har jeg bogstaveligt talt skulle, tigge og be ham om det for at få ind i hovedet på hvor vigtigt det var, at have med og det mig der har stået for havs ansøgninger tit da han ikke engang gider forsøge..
Nogle har måske lidt min debat om han anskaffede sig en hund uden jeg var inde over beslutningen, og ikke ville acceptere at jeg ikke ville acceptere det og derfor tilgav jeg det men har været et stort tillidsbrud for mig da, jeg havde gjort det klart jeg ville ha hund på et tidspunkt mrn det skulle passe ind og vi var desuden ik enige om racen..
Desuden ville jeg lyve hvis jeg sagde at vores forskellige kulturer (Han er muslim, jeg kultur kristen) ikke også er en stor del af det.. Istarten tænkte jeg ikke over det, men længere inde i forholdet har jeg tit haft en knude i maven når jeg tænkte på når vi fik børn.. har slået det væk med det bare er mig der bekymre mig om meget, men jeg har faktisk frygtet det på trods af han aldrig har været fanatisk i sin tro .. Men især når han er så uhyggelig spontan som han er, og ændre mening lyn hurtigt så alle de ting vi har snakket om at gå på kompromis med, ville jeg være bange for ville ændre sig når barnet kom. Vi gik fra hinanden en gang pga jeg ikke ku acceptere omskæring af en søn før han blev teenager og fik valget, og min forlovede stod HELT fast på det at det var det eneste rigtige at gøre som lille. Var overbevist om det var slut, men 2 uger efter sagde han at han ville acceptere det for min skyld. Har stadig haft det i baghovedet siden, men har valgt at stole på det han sagde indtil jeg spurgte her den anden dag, da vi faktisk lige havde gjort det forbi om det var en del af grunden.. Han sagde nej han ville ha accepteret det, men han ville lyve hvis han sagde han ikke ville have det svært med det.. og igen slog det mig bare.. Hvor ville jeg bare være bange for om han ikke ville ku acceptere det når først vi fik en søn? Selv hvis han jo så gjorde hvordan ville det, at han havde det svært med det så påvirke os og barnet?
Derudover så har jeg tit undgået besøg hos hans forældre da jeg virkelig har haft det svært med de ikke kan særlig meget dansk, og der så tit går tyrkisk i den.. og har aldrig ku snakke med ham om det, uden det bliver taget som et angreb.. Men har tit kun kunne holde ud at sidde derhjemme i 2 timer, fordi langt over største delen af tiden er det kun tyrkisk snak. Og har ik følt hans forældre rigtig har prøvet nok, men ifølge min forlovede er det mig der ik har gjort nok. "Selv hans danske svigerinde kom jo helt fra Fyn og var begyndt på tyrkisk skole for at ku kommunikere med hans forældre som han lige fik sagt " (har af ren interesse lært mig selv nogle ord og sætninger, men jeg begynder ikke i en sprog klasse for at kunne kommunikere med mine tyrkisk sviger forældre i Danmark.. Så synes jeg ligesom man sætter grundstenen for hvilket sprog der skal vægtes i familien hvor jeg da havde håbet det med tiden ville blive bedre med det danske..
Så ja.. udover de mange daglige skænderier hvor vi tit har råbt og kaldt hinanden grimme ting, og har haft en tildens til at provokere hinanden, så selvom jeg godt ved det er det rigtige og det faktisk giver mig ro i sjælen at jeg slipper for de kulturelle og religiøse problemer i fremtiden så er det så fandens hårdt. Også med det praktiske.. nu skændes vi om hvem der får hunden og aner ikke hvor jeg skal bo.. ej men det forfærdeligt og så oven i selve bruddet. Har inderligt troet i 4 år vi var hinandens til det sidste, for uanset de dårlige tider har vi haft så mange gode stunder og kærligheden har altid været der.. Men nogle gange er kærlighed vel ikke nok 

andre der går igennem det samme
? Føler mig SÅ alene og på trods af alt lortet i vores forhold har han været min bedsteven og støtte i de 4 år og kommer til at savne det inderligt