Er det en dum tanke :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2016

Anonym

Jeg synes, at det lyder som om, at du er født med en sølvske i munden eller er lidt naiv - alternativt at du vælger at få et barn købt og betalt af staten Danmark.

Jeg ville få mig et job og vente til jeg var godt etableret på arbejdsmarkedet og evt havde sparet lidt op.

Undskyld nu kunne jeg ikke lade være med og blande mig, læste lige denne tråd. 

Men hvorfor er hun født med en sølvske i munden fordi hun gerne vil have et barn selv?? 

Altså det er jo helt op til hende hvordan hun vil planlægge det og om hun vil have et arbejde inden. 

Der kan jo være mange ting der spiller ind, så som alder og hvor lang tid man skal forvente det tager osv. Altså du kan jo ikke stille en generel indstilling op om at hun burde få sig et arbejde først og spare op, hvis det er denne måde hun ønsker det og gerne vil have det lige efter endt uddannelse? 

Her skete det og jeg blev færdig med uddannelse for en måned siden og har termin til januar så jeg når da heller ikke og spare penge op, om det sker planlagt eller ej, er det da helt hendes valg??

Og forresten hvad er forskellen på om hun får et barn selv, eller med en kæreste der ikke har nogle sædceller og man skal bruge donor? 

Så vil det sige at vi her hjemme også har fået et barn købt og betalt af staten Danmark, bare fordi min kæreste ikke har nogle levende sædceller?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2016

Anonym

Men hvorfor er hun født med en sølvske i munden fordi hun gerne vil have et barn selv?? 

Altså det er jo helt op til hende hvordan hun vil planlægge det og om hun vil have et arbejde inden. 

Der kan jo være mange ting der spiller ind, så som alder og hvor lang tid man skal forvente det tager osv. Altså du kan jo ikke stille en generel indstilling op om at hun burde få sig et arbejde først og spare op, hvis det er denne måde hun ønsker det og gerne vil have det lige efter endt uddannelse? 

Her skete det og jeg blev færdig med uddannelse for en måned siden og har termin til januar så jeg når da heller ikke og spare penge op, om det sker planlagt eller ej, er det da helt hendes valg??

Og forresten hvad er forskellen på om hun får et barn selv, eller med en kæreste der ikke har nogle sædceller og man skal bruge donor? 

Så vil det sige at vi her hjemme også har fået et barn købt og betalt af staten Danmark, bare fordi min kæreste ikke har nogle levende sædceller?!

Du misforstår lidt. Jeg synes,  at når trådstarter kan planlægge det, så er det naivt eller fuldt overlagt at tænke at staten skal betale - her tænker jeg ikke på selve behandlingen men økonomien til hende og barnet. For uden job skal hun vel have penge at leve for under barsel og senere og det er nok ikke så nemt at få job når man er nyuddannet og alene med et lille barn. P.s. Kan godt se at mit svar kunne misfortolkes lidt .

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke den anonyme du citerer. Men jeg synes faktisk det er fair at stille spørgsmålet; vil ts ikke have job, ikke have kæreste... altså skal man bare lade børn blive lavet til et amputeret og afkoblet liv?

Selvfølgelig må man stille spørgsmålene. Ingen af os har svaret, men jeg synes man har pligt til år gennemtænkte det inden man bare trækker er barn i sædautomaten 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

jeg har vidst ikke sagt jeg ikke vil have job. for jo det vil jeg. hvorfor skulle jeg ellers være igang med en uddannelse og være færdig om et år. jeg siger jeg ikke først vil have et job inden jeg går i gang af flere grunde. og den kommentar med det er købt og betalt af staten springer jeg bare over uden at kommentere  på den for den er så latterligt.  

Anmeld Citér

12. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

jeg har vidst ikke sagt jeg ikke vil have job. for jo det vil jeg. hvorfor skulle jeg ellers være igang med en uddannelse og være færdig om et år. jeg siger jeg ikke først vil have et job inden jeg går i gang af flere grunde. og den kommentar med det er købt og betalt af staten springer jeg bare over uden at kommentere  på den for den er så latterligt.  

Må man af ren nysgerrighed spørge hvor gammel du er?

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

jeg er snart 27. jeg er ikke en der bare finder mig en kæreste og med den far jeg selv har og den far mine søskende har er det en beslutning jeg har taget at hellere ingen far end en far der ikke gider sine børn. jeg har masser af kærlige personer i min familie på min mors side og hendes nye mand til at er barn ville få masser af kærlighed.

Anmeld Citér

12. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

jeg er snart 27. jeg er ikke en der bare finder mig en kæreste og med den far jeg selv har og den far mine søskende har er det en beslutning jeg har taget at hellere ingen far end en far der ikke gider sine børn. jeg har masser af kærlige personer i min familie på min mors side og hendes nye mand til at er barn ville få masser af kærlighed.

Også bare for at hører .. Det er fuldt ud din beslutning bygget ud fra din livshistorie, så det fair nok. Og jeg forstår godt du gerne vil ha børn snart. Jeg selv ønskede at være forholdsvis ung mor. Jeg er 26 og venter nr. 2. Jeg havde ikke fuldført uddannelse med nr. 1, blev først færdig to år efter endt barsel og fik så et vikariat med det samme. Det udløb så her i denne graviditet og nu det jo så umuligt at få noget når man har stor mave på så jeg har heller ikke noget arbejde når min barsel ender, regner dog med at få det inden den slutter men det kan sagtens lade sig gøre at få børn selvom de ting ikke er intakt. Vi kunne leve af min mands indkomst hvis det kom dertil, så her har det aldrig været noget problem. Håber det bedste for dig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.