Er det en dum tanke :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2016

Anonym trådstarter

Hejsa alle.

Jeg går med tanken om jeg her efter sommerferien gerne vil ringe til OUH og sige jeg gerne vil have en samtale inden jul angående at kunne gå i gang med behandling efter jul for at have måske 2 forsøg inden sommerferien.

Jeg skal i IVF, da jeg har valgt at få et barn selv, plus uanset skal jeg have IVF da mine æggeledere ikke virker som de skal. de kan ikke transportere æggene.

Ved at få en samtale lige før jul kan man få snakket donor osv, og jeg skal nå at blive færdig med min uddannelse som jeg er færdig med i Juli 2017, derved kan jeg måske være gravid hvis jeg er så heldig det lykkedes i første forsøg og først skulle føde efter endt uddannelse. og hvis jeg er så uheldig som min mor og søster at få bækkenløsning så ville jeg kunne nå at blive færdig på uddannelse inden det er for slemt. (Dette er dog ikke en garanti, det ved jeg) Og jeg håber det heller ikke.

Lyder det helt dumt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2016

tarkoflen

Nææ det lyder ikke dumt, du skal bare være opmærksom på at du nok skal have fat i din læge først, da det er ham/hende der skal henvise dig til behandling  

jeg kender ikke ventetiden på OUH, men den kan der desværre også være, så det er ikke altid det kan klappe, lige som man havde planlagt

rigtig meget held og lykke i jagten på drømmebabyen <3

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg har været igennem lægen Var også til samtale på OUH sidste år i august ca hvor vi aftalte jeg skulle vende tilbage når jeg var klar og havde tabt hvad jeg skulle så har været til de første samtaler

Har også fået den vaccine jeg skulle "mod røde hunde osv" som de ikke helt vidste om virkede som den skulle, og mit D vitamin niveau er næsten normalt. så er som sådan "i gang" men stadig ikke helt.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hejsa alle.

Jeg går med tanken om jeg her efter sommerferien gerne vil ringe til OUH og sige jeg gerne vil have en samtale inden jul angående at kunne gå i gang med behandling efter jul for at have måske 2 forsøg inden sommerferien.

Jeg skal i IVF, da jeg har valgt at få et barn selv, plus uanset skal jeg have IVF da mine æggeledere ikke virker som de skal. de kan ikke transportere æggene.

Ved at få en samtale lige før jul kan man få snakket donor osv, og jeg skal nå at blive færdig med min uddannelse som jeg er færdig med i Juli 2017, derved kan jeg måske være gravid hvis jeg er så heldig det lykkedes i første forsøg og først skulle føde efter endt uddannelse. og hvis jeg er så uheldig som min mor og søster at få bækkenløsning så ville jeg kunne nå at blive færdig på uddannelse inden det er for slemt. (Dette er dog ikke en garanti, det ved jeg) Og jeg håber det heller ikke.

Lyder det helt dumt ?

Jer synes det lyder meget fornuftigt og godt gennemtænkt. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes at det lyder helt perfekt og godt gennemtænkt. Vh stine

Anmeld Citér

11. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det lyder alt sammen så ganske fint - og godt at du har været gennem lægen.

Det eneste jeg får lyst til at advare dig mod, er troen på at man kan planlægge og kontrollere livet i fertilitetsbehandling. Det kan man nemlig meget sjældent - og derfor kan det medføre ret store frustrationer, at have alt for faste forestillinger om hvordan man gerne vil have tingene og hvornår. Ventetider, uforudsete udfordringer og omrokering i planerne er mere reglen end undtagelsen. Giv slip på kontrollen, så er det langt lettere at acceptere.

Rigtig meget held og lykke.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym

Men burde du ikke forsøge at få et job først og arbejde et stykke tid eller hvordan er du stillet økonomisk? 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Nogen ville måske mene jeg burde få mig et job først men dette har jeg ikke valgt at jeg skal få i orden først.

Jeg ved godt man ikke kan planlægge sig ud af det og det kan tage lang tid. men hvis jeg er heldig og det kunne lykkedes første forsøg så har jeg taget højde for nogle ting ved at vente til januar men forsøg. Hvis det så tager længere er det bare sådan det er.

Tak for jeres svar. hvis flere har noget så må de meget gerne komme med det.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nogen ville måske mene jeg burde få mig et job først men dette har jeg ikke valgt at jeg skal få i orden først.

Jeg ved godt man ikke kan planlægge sig ud af det og det kan tage lang tid. men hvis jeg er heldig og det kunne lykkedes første forsøg så har jeg taget højde for nogle ting ved at vente til januar men forsøg. Hvis det så tager længere er det bare sådan det er.

Tak for jeres svar. hvis flere har noget så må de meget gerne komme med det.

Jeg synes, at det lyder som om, at du er født med en sølvske i munden eller er lidt naiv - alternativt at du vælger at få et barn købt og betalt af staten Danmark.

Jeg ville få mig et job og vente til jeg var godt etableret på arbejdsmarkedet og evt havde sparet lidt op.

Anmeld Citér

11. juli 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har været igennem lægen Var også til samtale på OUH sidste år i august ca hvor vi aftalte jeg skulle vende tilbage når jeg var klar og havde tabt hvad jeg skulle så har været til de første samtaler

Har også fået den vaccine jeg skulle "mod røde hunde osv" som de ikke helt vidste om virkede som den skulle, og mit D vitamin niveau er næsten normalt. så er som sådan "i gang" men stadig ikke helt.

Så lyder det da gennemtænkt i forhold til behandling, men som en anden skriver, pas på med at planlægge for meget, for det er så røv svært, når man står i det hele og så bliver det rykket på grund af et eller andet uforudset  

rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.