Alder og ønsket om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2016

Nielsentina

Rockertand skriver:

Må jeg lige have lov at vende den rundt...

Du blev allerede gravid efter 4 måneder, flot og fint i forhold til statistikkerne.

Der er nu gået 8 måneder - ærgerligt, men stadig normalt, mange unge kvinder prøver det samme og venter meget længere. 

Du er ikke purung, men stadig fint fertil - hvis du ikke fejler noget.......eller din mand gør, for du bærer altså ikke ventetiden på dine skuldre alene!

Der er så meget snak om fertilitet og alder - men reelt set er opmærksomheden på det meget større end problemet er, nej der fødes ikke så mange børn af ældre kvinder, men der er heller ikke så mange kvinder i den alder, der ønsker børn, så undersøgelsesgrundlaget er allerede usikkert alene på antal.

Du skal nok nå i mål, det kræver lidt mere tålmodighed og hvis det giver ro, så bliv udredt, men mon ikke det sker lige om lidt.

Mvh. Mor som 33-årig (første cyklus), 36-årig (3. cyklus), 38-årig (tog 3 uger) og lille upser som 41-årig.

Tak.. 

Det var faktisk lige de ord jeg havde brug for at høre. 

Grunden til at jeg stresser lidt er nok at min mand ikke ønsker at blive en gammel far. Så vi havde snakket om at det gerne skulle være i år. Det har nok stresset mig ubevidst. 

Jeg er gået i gang med at spise mere sundt og håber at hvis der ryger et par kilo at det så kommer til at ske snart.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2016

Mullesmith

Det er godt nok en voldsom udmelding - "en hård og svær kamp"! Absolut spiller alderen ind på fertiliteten, men der er dog over 70 procent af 35-40-årige, der ender med en graviditet ifølge den mig bekendt nyeste, større undersøgelse - og af dem, der går i behandling, er det omtrent halvdelen. Selvfølgelig er odds dårligere end for en 25-årig, men det er da langt fra umuligt, og dine dystre spådomme virker ikke helt berettigede. 

Hvem har tisset på din sukkermad? Jeg håber da de får heldet med sig og bliver hurtigt gravide! Men jeg kunne bare forestille mig at det bliver en hård kamp og især hvis man skal i behandling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.