Alder og ønsket om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
11 svar
18 synes godt om
10. juli 2016

Nielsentina

Er 38 år og min mand 42. Vi har været sammen i 5,5 år. 

I starten snakkede min mand om børn, men da der var så store problemer med hans eks og samarbejdet vedr deres børn, blev vi enige om at vente lidt.

Så blev vi selvstændige... Og ventede lidt mere. Jeg var heller ikke skruk.

så blev jeg gravid sidste år. 4 mdr efter at jeg havde smidt pillen. Men pga kromosom fejl valgte vi at afslutte graviditeten.. Det er 8 mdr siden nu.. Og hvor fortryder jeg bittert at jeg ikke var klar til børn før nu..

Frygter min alder spiller en stor rolle her. 

Vi snakker ikke pb derhjemme, og har altid haft et godt sexliv, men kan se på min mand at han også tænker Nå, heller ikke denne gang. Når jeg får min mens..

er så ulykkelig og vil bare så gerne være gravid nu.. Øv øv

Bruger den app der hedder clue, men overvejer æl test. Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2016

esioul

Nielsentina skriver:

I starten snakkede min mand om børn, men da der var så store problemer med hans eks og samarbejdet vedr deres børn, blev vi enige om at vente lidt.

så blev jeg gravid sidste år. 4 mdr efter at jeg havde smidt pillen. Men pga kromosom fejl valgte vi at afslutte graviditeten.. Det er 8 mdr siden nu.. Og hvor fortryder jeg bittert at jeg ikke var klar til børn før nu..

Vi snakker ikke pb derhjemme, og har altid haft et godt sexliv, men kan se på min mand at han også tænker Nå, heller ikke denne gang. Når jeg får min mens..

Jeg tror jeg ville give det 4 mdr mere og så søge læge. Får du regelmæssig mens? 

Du kan sagtens forsøge dig med æl teste. Det mest optimale ville nok være at få lavet et fertilitetstjek, hvor de måler din AMH værdi, sammenholdt med en scanning af æggestokke. Den kan fastslå om du har lav ægreserve (altså at æggene er ved at være brugt op). 

Anmeld Citér

10. juli 2016

hautecouture

Jeg ville prøve med ÆL teste nogle gange hvis jeg var dig. Det gav i hvert fald mig en tryghed, at vide hvornår jeg havde ÆL og at den altid faldt på samme tidspunkt i min cyklus. Det hjalp mig til at slappe mere af synes jeg.. Men det er selvfølgelig svært at sige hvad der vil hjælpe jer - men ÆL teste og masser sex skader i hvert fald ikke  Håber det snart lykkedes for jer

Anmeld Citér

10. juli 2016

Babybee

Nielsentina skriver:

Jeg kan virkelig godt følge din tanke med at man fortryder man gik så sent igang... men det var jo under andre forudsætinger... Havde man vidst at det ville tage så lang tid og måske ikke lykkedes, havde man måske prioriteret anderledes.. Så det må du altså ikke dunke dig selv i hovedet med..

Vi blir jo flasket op med at vi skal huske at beskytte os, og hvor meget vi bare bliver gravide, hvis vi bare tænker på at have ubeskyttet sex... ingen tager fat i emnet om, at det faktisk kan være rigtig svært,og at hvert 10.ende barn er lavet med hjælp.

Havde jeg være dig, havde jeg nok betalt mig fra en udredning og et forsøg med IUI i privaten...For som du selv siger, bliver du ikke yngre...

Måske vil lægen dog henvise dig allerede, nu hvor alderen er lidt imod dig? Måske er du heldig at der ikke skal gå et år så...

Min var så sød at sætte skub i tingene og henvisningen efter 10mdr, fordi hun godt kunne mærke det trykkede mig.. og det er jeg lykkelig for, for nu er der allerede sneget sig halvandet år,og jeg nærmer mig de 31... og har stadig et brændende ønske om mere end et barn.

Anmeld Citér

10. juli 2016

Mullesmith

Nielsentina skriver:

Prøv ægløsningsteste ja. Ellers må du i bare have en masse sex nærmest hele tiden. Giv det et par år,og så kan det godt være i skal indstille PB. Jeg synes selv at når kvinden først er over 40 så er man ved at være deromkring hvor det bliver vanvittigt svært og man bliver også "gammel". Altså barnet vil jo have forældre i 50'erne når barnet er 10. Håber det bedste for jer og held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

10. juli 2016

Abracadabra

Mullesmith skriver:

Prøv ægløsningsteste ja. Ellers må du i bare have en masse sex nærmest hele tiden. Giv det et par år,og så kan det godt være i skal indstille PB. Jeg synes selv at når kvinden først er over 40 så er man ved at være deromkring hvor det bliver vanvittigt svært og man bliver også "gammel". Altså barnet vil jo have forældre i 50'erne når barnet er 10. Håber det bedste for jer og held og lykke med projektet.

Mener du alvorligt, at de skal kneppe  som kaniner i ET PAR ÅR og derefter opgive at få et barn??

Du går måske ikke ind for fertilitetsbehandling?

Til TS: der er intet galt med ægløsningstest og masser af sex (især sidstnævnte), men hvis I ikke har haft succes ved juletid, skal I jo igang med mere hardcore udredning og behandling. 

Held og lykke! 

Anmeld Citér

10. juli 2016

CR

Nielsentina skriver:

Jeg ville kontakte lægen. Når det er 8 måneder siden og det ikke er slet igen efter. Det kan være den er der lige om lidt. Men heller kontakte dem før end det bliver for sent. Lægen kan henvise dig til en udredning.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Rockertand

Nielsentina skriver:

Må jeg lige have lov at vende den rundt...

Du blev allerede gravid efter 4 måneder, flot og fint i forhold til statistikkerne.

Der er nu gået 8 måneder - ærgerligt, men stadig normalt, mange unge kvinder prøver det samme og venter meget længere. 

Du er ikke purung, men stadig fint fertil - hvis du ikke fejler noget.......eller din mand gør, for du bærer altså ikke ventetiden på dine skuldre alene!

Der er så meget snak om fertilitet og alder - men reelt set er opmærksomheden på det meget større end problemet er, nej der fødes ikke så mange børn af ældre kvinder, men der er heller ikke så mange kvinder i den alder, der ønsker børn, så undersøgelsesgrundlaget er allerede usikkert alene på antal.

Du skal nok nå i mål, det kræver lidt mere tålmodighed og hvis det giver ro, så bliv udredt, men mon ikke det sker lige om lidt.

Mvh. Mor som 33-årig (første cyklus), 36-årig (3. cyklus), 38-årig (tog 3 uger) og lille upser som 41-årig.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mullesmith

Abracadabra skriver:

Mener du alvorligt, at de skal kneppe  som kaniner i ET PAR ÅR og derefter opgive at få et barn??

Du går måske ikke ind for fertilitetsbehandling?

Til TS: der er intet galt med ægløsningstest og masser af sex (især sidstnævnte), men hvis I ikke har haft succes ved juletid, skal I jo igang med mere hardcore udredning og behandling. 

Held og lykke! 

Jeg mener at de har alderen imod dem og derfor bliver det en hård og svær kamp. Jeg synes da at de skal få behandling hvis de synes det er det rette. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullesmith skriver:

Jeg mener at de har alderen imod dem og derfor bliver det en hård og svær kamp. Jeg synes da at de skal få behandling hvis de synes det er det rette. 

Det er godt nok en voldsom udmelding - "en hård og svær kamp"! Absolut spiller alderen ind på fertiliteten, men der er dog over 70 procent af 35-40-årige, der ender med en graviditet ifølge den mig bekendt nyeste, større undersøgelse - og af dem, der går i behandling, er det omtrent halvdelen. Selvfølgelig er odds dårligere end for en 25-årig, men det er da langt fra umuligt, og dine dystre spådomme virker ikke helt berettigede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.