Nielsentina skriver:
Er 38 år og min mand 42. Vi har været sammen i 5,5 år.
I starten snakkede min mand om børn, men da der var så store problemer med hans eks og samarbejdet vedr deres børn, blev vi enige om at vente lidt.
Så blev vi selvstændige... Og ventede lidt mere. Jeg var heller ikke skruk.
så blev jeg gravid sidste år. 4 mdr efter at jeg havde smidt pillen. Men pga kromosom fejl valgte vi at afslutte graviditeten.. Det er 8 mdr siden nu.. Og hvor fortryder jeg bittert at jeg ikke var klar til børn før nu..
Frygter min alder spiller en stor rolle her.
Vi snakker ikke pb derhjemme, og har altid haft et godt sexliv, men kan se på min mand at han også tænker Nå, heller ikke denne gang. Når jeg får min mens..
er så ulykkelig og vil bare så gerne være gravid nu.. Øv øv
Bruger den app der hedder clue, men overvejer æl test. Hvad tænker I?
Må jeg lige have lov at vende den rundt...
Du blev allerede gravid efter 4 måneder, flot og fint i forhold til statistikkerne.
Der er nu gået 8 måneder - ærgerligt, men stadig normalt, mange unge kvinder prøver det samme og venter meget længere.
Du er ikke purung, men stadig fint fertil - hvis du ikke fejler noget.......eller din mand gør, for du bærer altså ikke ventetiden på dine skuldre alene!
Der er så meget snak om fertilitet og alder - men reelt set er opmærksomheden på det meget større end problemet er, nej der fødes ikke så mange børn af ældre kvinder, men der er heller ikke så mange kvinder i den alder, der ønsker børn, så undersøgelsesgrundlaget er allerede usikkert alene på antal.
Du skal nok nå i mål, det kræver lidt mere tålmodighed og hvis det giver ro, så bliv udredt, men mon ikke det sker lige om lidt.
Mvh. Mor som 33-årig (første cyklus), 36-årig (3. cyklus), 38-årig (tog 3 uger) og lille upser som 41-årig.