min kæreste og jeg har sluttet vores forhold. Jeg har en datter fra tidligere, der har set ham som sin far og har set hans familie som hendes. Hun har ikke selv kontakt til sin biologiske far. Min eks' familie har virkelig opført sig fantastisk og taget hende til sig som sin egen og sagt det vil være sådan altid også selvom vi gik fra hinanden. Men efter vi er gået fra hinanden, er der sket og sagt ting, der tydeligt viser, at min datter ikke længere er deres barnebarn. Min ekskæreste og jeg har en søn sammen, som de tydeligt forfordeler og min datter er knust. Hun græder meget og lukker sig inde på sit værelse (hun er 12).
Min eks er meget forstående og nok også meget skuffet over hans forældres opførsel, og vi har kunne snakke fint sammen om, at det er noget, der skal gøres noget ved.
Jeg tænker lidt på at foreslå, at kontakten til hans forældre/familie skal holdes på et minimum i en periode. Min søn er jo så lille at han er ligeglad, så jeg føler, at vi bør tage ekstra hensyn til min datter, indtil hun er mere okay med bruddet og deres afvisning af hende, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg er strid og tager for meget hensyn til min datter...
Har i nogle gode råd til, hvordan man kan håndtere denne situation?
Anmeld
Citér