Have barnet eller ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Beklager - ved godt du siger at det ikke har noget med sagen at gøre - men fatter altså ikke folk bliver ved med at sige at de er blevet gravide i en p pille pause - p pillerne virker sgu da også i den uges pause man skal holde.....

En længere p-pillepause skulle jeg nok have skrevet.. Min fejl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Når jeres liv er rustet til det og du faktisk har det skidt med abort så ville jeg få barnet.

I er 2 forældre og er ikke de første som har fået 4 børn 

Jeg vil tillade mig at sige tillykke - og så er det spændende om det er endnu en knægt eller måske en lillesøster som kan blive forkælet af sine brødre 

Tak!❤️ 

Hvis jeg/vi beslutter at få barnet, må jeg indrømme st jeg håber lidt på at det at det bliver en lillesøster���� 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Kære alle!❤️ 

Mange tak for jeres svar!❤️ 

Vi skal til scanning i næste uge, så jeg kan lige komme med en Update�� God sommer

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har tre drenge på 4, 7 og 9 år. Jeg er sammen med børnenes far og vi har alle tre børn sammen.

Nu er jeg så blevet gravid igen. Jeg er i 9. uge. Jeg er meget i tvivl om jeg vil have barnet. Min kæreste vil gerne have barnet, men hvis jeg ender med at vil have en abort, vil han støtte mig i det 100% har han sagt.

Økonomisk kan det sagtens lade sig gøre med en ekstra lille en i familien. Tidsmæssigt kan det også lade sig gøre og da alle vores børn har noget den alder de har, er de jo meget selvstændige. Her mener jeg fx at den yngste ikke bruger ble mere, kan tage tøj på selv, og de to ældste tager til og fra skole selv.

Jeg er i tvivl fordi, jeg tænker hvis nu vi får et kolikbarn tager barnet tiden fra de andre børn. Men ligegyldig hvad tager et lille spædbarn jo meget tid

På den anden side tror jeg at jeg vil have det virkelig dårligt med "at have slået et liv ihjel" hvis jeg får en abort. Jeg ved godt at når jeg ikke er længere henne betegner man ikke fosteret for et rigtigt menneske, men sådan har jeg det altså.

Som noget af det sidste: jeg blev gravid under en p-pillepause og det er altså ikke noget der har noget med sagen at gøre i denne debat. Sket er sket!

Jeg har tiladet mig at være anonym, da jeg har familie og bekendte herinde og vi har endnu ikke fortalt det til nogle.

På forhånd tak for svar!

Jeg har stået i din situation, faktisk helt magen til.

Jeg tænkte primært abort, men faren ville have barnet, og jeg har haft nemt ved både graviditet og nemme børn, så hvorfor ikke.

Den fjerde blev så helt modsat. Indlæggelser og store opstartsproblemer.....Men nu er vi ude på den anden side og det lysner, men familieidyllen har da fået lidt skrammer i forløbet, som nok skal hele med tiden, men det var hårdt for os alle, nok mest fordi det kom helt bag på os.

En lille bonus var, at vi så prøvede at få det modsatte køn, hvilket med tiden også kommer til at ændre familiedynamikken, formentlig til det bedre.

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Hej alle!

Vi har har valgt at beholde barnet Det er en lille fin pige!! Vi glæder os alle sammen utrolig meget! 

Tak for jeres svar - det betød/betyder meget

Anmeld Citér

8. august 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har tre drenge på 4, 7 og 9 år. Jeg er sammen med børnenes far og vi har alle tre børn sammen.

Nu er jeg så blevet gravid igen. Jeg er i 9. uge. Jeg er meget i tvivl om jeg vil have barnet. Min kæreste vil gerne have barnet, men hvis jeg ender med at vil have en abort, vil han støtte mig i det 100% har han sagt.

Økonomisk kan det sagtens lade sig gøre med en ekstra lille en i familien. Tidsmæssigt kan det også lade sig gøre og da alle vores børn har noget den alder de har, er de jo meget selvstændige. Her mener jeg fx at den yngste ikke bruger ble mere, kan tage tøj på selv, og de to ældste tager til og fra skole selv.

Jeg er i tvivl fordi, jeg tænker hvis nu vi får et kolikbarn tager barnet tiden fra de andre børn. Men ligegyldig hvad tager et lille spædbarn jo meget tid

På den anden side tror jeg at jeg vil have det virkelig dårligt med "at have slået et liv ihjel" hvis jeg får en abort. Jeg ved godt at når jeg ikke er længere henne betegner man ikke fosteret for et rigtigt menneske, men sådan har jeg det altså.

Som noget af det sidste: jeg blev gravid under en p-pillepause og det er altså ikke noget der har noget med sagen at gøre i denne debat. Sket er sket!

Jeg har tiladet mig at være anonym, da jeg har familie og bekendte herinde og vi har endnu ikke fortalt det til nogle.

På forhånd tak for svar!

Behold...  Jeg fik en abort for en del år siden, og jeg tænker stadig den dag idag på hvad jeg kunne have haft, hvis ikke jeg gjorde det. Men jeg har også lært at acceptere det og være utrolig lykkelig over de 3 dejlige drenge jeg har nu. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

På forhånd tak for svar!

Bunder det hele bare i, at du frygter et kolikbarn?

så tænker jeg, har barnet kolik fra det bliver født, til det flytter hjemmefra? 

Mon ikke i overlever de berømte tre måneder? 

Måske lige voldsomt nok, at overveje abort grundet frygt for et kolikbarn

mit svar er klart at beholde barnet, har selv fået abort, og gud hvor jeg stadig fortryder det her halvandet år efter. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle!

Vi har har valgt at beholde barnet Det er en lille fin pige!! Vi glæder os alle sammen utrolig meget! 

Tak for jeres svar - det betød/betyder meget

Tillykke, så er det helt samme situation, håber dog du slipper for komplikationer

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

EN lille tanke

nu du ts har 3 drenge, har du så valgt at beholde barnet fordi det er en pige eller havde du valgt at beholde selvom det blev en dreng? 

Jeg synes ikke det ene er mere rigtigt end det andet, jeg undrede mig bare

stort tillykke med graviditeten øvrigt

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

EN lille tanke

nu du ts har 3 drenge, har du så valgt at beholde barnet fordi det er en pige eller havde du valgt at beholde selvom det blev en dreng? 

Jeg synes ikke det ene er mere rigtigt end det andet, jeg undrede mig bare

stort tillykke med graviditeten øvrigt

Vi besluttede at beholde babyen inden vi fik kønnet at vide havde det været en dreng havde vi også fået den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.