Have barnet eller ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
19 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har tre drenge på 4, 7 og 9 år. Jeg er sammen med børnenes far og vi har alle tre børn sammen.

Nu er jeg så blevet gravid igen. Jeg er i 9. uge. Jeg er meget i tvivl om jeg vil have barnet. Min kæreste vil gerne have barnet, men hvis jeg ender med at vil have en abort, vil han støtte mig i det 100% har han sagt.

Økonomisk kan det sagtens lade sig gøre med en ekstra lille en i familien. Tidsmæssigt kan det også lade sig gøre og da alle vores børn har noget den alder de har, er de jo meget selvstændige. Her mener jeg fx at den yngste ikke bruger ble mere, kan tage tøj på selv, og de to ældste tager til og fra skole selv.

Jeg er i tvivl fordi, jeg tænker hvis nu vi får et kolikbarn tager barnet tiden fra de andre børn. Men ligegyldig hvad tager et lille spædbarn jo meget tid

På den anden side tror jeg at jeg vil have det virkelig dårligt med "at have slået et liv ihjel" hvis jeg får en abort. Jeg ved godt at når jeg ikke er længere henne betegner man ikke fosteret for et rigtigt menneske, men sådan har jeg det altså.

Som noget af det sidste: jeg blev gravid under en p-pillepause og det er altså ikke noget der har noget med sagen at gøre i denne debat. Sket er sket!

Jeg har tiladet mig at være anonym, da jeg har familie og bekendte herinde og vi har endnu ikke fortalt det til nogle.

På forhånd tak for svar!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

1974

jeg har ikke prøvet og stå i din sitation ...vil jeg start med og sige 

men så kvinde der har tabt 2 foster ,tænker jeg ofte at der mangler noget ,som 2 børn vi kunne have haft ..

men du skal jo gør hvad der bedste for dig og din famile ..håber jer alt det bedste i det svære valg

Anmeld Citér

8. juli 2016

baby_drømme

Ud fra hvad du skriver, synes jeg du skal beholde barnet 

Og som du selv skriver, vil du have det dårligt med at slå et liv ihjel, hvilket jeg tror vil gøre det meget svært for dig, hvis du nu valgte abort. 

Jeg siger go for it! 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

1974 skriver:

jeg har ikke prøvet og stå i din sitation ...vil jeg start med og sige 

men så kvinde der har tabt 2 foster ,tænker jeg ofte at der mangler noget ,som 2 børn vi kunne have haft ..

men du skal jo gør hvad der bedste for dig og din famile ..håber jer alt det bedste i det svære valg

Mange tak for svar!

Mener du at de to børn mangler et sted hos en familie? Jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Men tak igen!

Anmeld Citér

8. juli 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har tre drenge på 4, 7 og 9 år. Jeg er sammen med børnenes far og vi har alle tre børn sammen.

Nu er jeg så blevet gravid igen. Jeg er i 9. uge. Jeg er meget i tvivl om jeg vil have barnet. Min kæreste vil gerne have barnet, men hvis jeg ender med at vil have en abort, vil han støtte mig i det 100% har han sagt.

Økonomisk kan det sagtens lade sig gøre med en ekstra lille en i familien. Tidsmæssigt kan det også lade sig gøre og da alle vores børn har noget den alder de har, er de jo meget selvstændige. Her mener jeg fx at den yngste ikke bruger ble mere, kan tage tøj på selv, og de to ældste tager til og fra skole selv.

Jeg er i tvivl fordi, jeg tænker hvis nu vi får et kolikbarn tager barnet tiden fra de andre børn. Men ligegyldig hvad tager et lille spædbarn jo meget tid

På den anden side tror jeg at jeg vil have det virkelig dårligt med "at have slået et liv ihjel" hvis jeg får en abort. Jeg ved godt at når jeg ikke er længere henne betegner man ikke fosteret for et rigtigt menneske, men sådan har jeg det altså.

Som noget af det sidste: jeg blev gravid under en p-pillepause og det er altså ikke noget der har noget med sagen at gøre i denne debat. Sket er sket!

Jeg har tiladet mig at være anonym, da jeg har familie og bekendte herinde og vi har endnu ikke fortalt det til nogle.

På forhånd tak for svar!

Der er vel egentlig ikke andre end dig og din mand der kan træffe det valg. 

Jeg vil egentlig bare sige, at det er ikke en selvfølgelighed at du vil fortryde en abort og mangle barnet. Har selv fået en abort og har ikke de tanker, men ved uden tvivl det var det bedste valg for mig. 

Jeg har som du 3 levende børn, de er lige en smule ældre 6,8 og 13 - vi har også både tid og økonomi til et barn mere. Men... Og der er et men for som kronisk skruk kvinde har jeg oplevet en ændring i tankerne, for det er pludselig blevet en risiko at få flere børn, der er jo ikke bare kolik, der er også børn med handicap, børn med sygdomme, børn der kræver meget af familien og den risiko er jeg ikke længere villig til at tage. Jeg ved det også kan ske med de børn her hjemme, livet er uden garantier men jo flere børn jo flere muligheder. Ej lyder det helt forkert? For ville bare skrive jeg forstår dine tanker og jeg kunne også til trods for jeg længe har påstået det modsatte ende med en abort hvis uheldet var ude (det skal det så bare ikke være)

Anmeld Citér

8. juli 2016

1974

Mange tak for svar!

Mener du at de to børn mangler et sted hos en familie? Jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Men tak igen!

ja de to børn mangler i vores  lille famile ....tro altid det vil være sådan ..

Anmeld Citér

8. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Hej!

På forhånd tak for svar!

Når jeres liv er rustet til det og du faktisk har det skidt med abort så ville jeg få barnet.

I er 2 forældre og er ikke de første som har fået 4 børn 

Jeg vil tillade mig at sige tillykke - og så er det spændende om det er endnu en knægt eller måske en lillesøster som kan blive forkælet af sine brødre 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

Beklager - ved godt du siger at det ikke har noget med sagen at gøre - men fatter altså ikke folk bliver ved med at sige at de er blevet gravide i en p pille pause - p pillerne virker sgu da også i den uges pause man skal holde.....

Anmeld Citér

8. juli 2016

SofiaMik

Anonym skriver:

Beklager - ved godt du siger at det ikke har noget med sagen at gøre - men fatter altså ikke folk bliver ved med at sige at de er blevet gravide i en p pille pause - p pillerne virker sgu da også i den uges pause man skal holde.....

Medmindre der menes en pause fra p-piller til f.eks kondom 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

1974 skriver:

ja de to børn mangler i vores  lille famile ....tro altid det vil være sådan ..

Åh okay... Det er jeg ked af at høre��❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.