Hej!
Jeg har tre drenge på 4, 7 og 9 år. Jeg er sammen med børnenes far og vi har alle tre børn sammen.
Nu er jeg så blevet gravid igen. Jeg er i 9. uge. Jeg er meget i tvivl om jeg vil have barnet. Min kæreste vil gerne have barnet, men hvis jeg ender med at vil have en abort, vil han støtte mig i det 100% har han sagt.
Økonomisk kan det sagtens lade sig gøre med en ekstra lille en i familien. Tidsmæssigt kan det også lade sig gøre og da alle vores børn har noget den alder de har, er de jo meget selvstændige. Her mener jeg fx at den yngste ikke bruger ble mere, kan tage tøj på selv, og de to ældste tager til og fra skole selv.
Jeg er i tvivl fordi, jeg tænker hvis nu vi får et kolikbarn tager barnet tiden fra de andre børn. Men ligegyldig hvad tager et lille spædbarn jo meget tid
På den anden side tror jeg at jeg vil have det virkelig dårligt med "at have slået et liv ihjel" hvis jeg får en abort. Jeg ved godt at når jeg ikke er længere henne betegner man ikke fosteret for et rigtigt menneske, men sådan har jeg det altså.
Som noget af det sidste: jeg blev gravid under en p-pillepause og det er altså ikke noget der har noget med sagen at gøre i denne debat. Sket er sket!
Jeg har tiladet mig at være anonym, da jeg har familie og bekendte herinde og vi har endnu ikke fortalt det til nogle.
På forhånd tak for svar!
Anmeld
Citér