Ubehagelig oplevelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2016

B&J

Ved du hvad du skal være talt over du ringede og især politiet kom. For mange år siden skete det samme i min opgang det endte så ud i mord fordi politiet ikke havde resurser til at kommer ud til et skænderi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MummiT skriver:

Jeg har her til aften haft ringet til politiet, for første gang i mit liv.

Mine overboer skændes ofte, og meget højlydt, så jeg uden problemer kan høre dem i min stue.

Her til aften lyder det særligt voldsomt, det lyder som om han beskylder hende for at være utro,  og som om de smider rundt med møblerne. Jeg hører tydelige klask og en kvinde stemme der skriger Av! 

Her ringer jeg så til politiet, da jeg simpelthen får ondt i maven over det jeg hører! De lover at komme og i mellem tiden bliver der stille ovenpå. Ca 5 minutter senere ringer politiet på min dørtelefon og jeg lukker dem ind. Jeg står og lurer i dørspionen (ja ja lidt nysgerrig er man vel), og ca 5 minutter efter de er kommet op går de ned igen.

Det tolker jeg så som at det nok ikke har været så galt som det har lydt. Men føj for en oplevelse! Puh jeg blev sgu utryg der. Tanken om at der få meter fra mig var en kvinde der var ved at få bank var simpelthen noget af det allermest kvalmende jeg nogensinde har oplevet.. Jeg fortryder ikke at jeg ringede, da det føltes som det eneste ringe at gøre i situationen. Men sidder lidt med sådan en "nå..." følelse nu, af at jeg måske bare er hysterisk og overreagerede...

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette... Lufte ud, vel. Bearbejde oplevelsen. Tak fordi I læste med.

Ja det er bare en rigtig ubehagelig følelse. Kender den godt. 

Vores gamle underbo var tit fuld og kom hjem fra byen kl 5 om morgenen. Havde for vane at ringe os alle sammen op via dør.tlf. 

En nat vågnede vi så ved at høre at de skændes igen igen. Denne gang hørte vi så også en masse lyde som indikerede slag, men var ikke sikker. Så hørte vi kæresten sige "du skal aldrig slå mig mere, aldrig!". Vi fik snakket en dag med hans nabo(skråt ned fra os) som sagde at hun en gang havde ligget bevidstløs uden for deres dør fuldt med blå mærker. 

Det er så ubehageligt. Men vi kan desværre ikke gøre så meget hvis kvinderne ikke selv vil melde det. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

MorTil3+

Godt gjort. Og så noget helt andet, politiet må godt sigte folk for vold uden en anmelder, det er bare ikke ret tit de gør det, da de så får svært ved at bevise det i retten uden offeret som vidne.

Anmeld Citér

8. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du gjorde det helt rigtige 

Anmeld Citér

8. juli 2016

karivinc

Rauw skriver:

Mine naboer skændes også voldsomt, kan dog ik hører om hvad for de snakker arabisk. Indimellem kan man hører han banker hende og hun græder og ber ham stoppe. Politiet har været tilkaldt mange gange men de kan intet gøre for hun vil ikke melde ham. Det er røv hårdt at hører på!  Nogle gange har jeg lyst til bare at fare ind og give ham igen af samme skuffe. Men han er 4 gange større end mig så det hjælper nok ik rigtig. Det er forfærdeligt! 

Har du overvejet at banke på og spørge om alt er okay? Det fik mine naboer til at "skrue ned" for deres sindsyge og til tider voldelige skænderier.

Anmeld Citér

9. juli 2016

Pianisten

Vil også sige du gjorde det helt rigtige. Har selv boet op og ned af nogen hvor man tydeligt kunne høre at han blev sur på hende uden grund (det værste er næsten når man kan høre hvad de skændes om). Han kastede med flasker, stole og andre ting, og jeg ringede også med det samme da hun råbte "av" og "stop!"  Desværre gad politiet ikke komme ud til os.. 

I stedet valgte jeg så at klage til beboerforeningen over at de larmede, hvor jeg gav den lange version med mange detaljer. Så blev jeg kaldt til et personligt møde, hvor jeg forklarede situationen og de sendte derefter en ud for at snakke med parret om hans opførsel. Han flyttede få dage efter og hun blev boende, så måske har det været en øjenåbner for dem - desværre var han bare blevet så sur på os over at have klaget (aner ikke hvordan han fandt ud af at det var os der havde gjort det) at han valgte at tømme sin kummefryser med gamle madrester udover vores vinduer og terrasse 

Men det er ligegyldigt -  jeg fik ro i sindet over at han smuttede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.