Hvordan går man det rigtig? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.684 visninger
12 svar
8 synes godt om
5. juli 2016

MyLove E

Hej.

Vi bor i en lille by som lige har mistet sin købmand. Så nu er alle borger ved at prøve at samle ind til at starte en ny. 

Vi vil holde et bankospil til vores sommerfest. Så skal vi have nogle gaver, men hvordan gør man når man skal ud og spørger om sponsorgaver? Så der ikke mistænker mig at at haps til mig selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

MyLove E

MyLove E skriver:

Hej.

Vi bor i en lille by som lige har mistet sin købmand. Så nu er alle borger ved at prøve at samle ind til at starte en ny. 

Vi vil holde et bankospil til vores sommerfest. Så skal vi have nogle gaver, men hvordan gør man når man skal ud og spørger om sponsorgaver? Så der ikke mistænker mig at at haps til mig selv 

Ingen som kan hjælpe?

Anmeld Citér

5. juli 2016

TNBC

MyLove E skriver:

Ingen som kan hjælpe?

Min far plejer at gaa ud og spoerge om butikker/banker vil sponserer, ellers snake med nogle af de andre beboerer..

Anmeld Citér

5. juli 2016

Benjamins'mor

MyLove E skriver:

Hej.

Jeg har aldrig prøvet det selv. 

Men tænker du kunne snakke med chefen i butikken og sige noget i stil med "vores lokale købmand er desværre gået bort, derfor afholder vi et bankospil til at samle penge ind til at starte en ny, er det noget i kunne være interesseret i at sponsorere gaver til?"

Anmeld Citér

6. juli 2016

MyLove E

Benjamins'mor skriver:

Men tænker du kunne snakke med chefen i butikken og sige noget i stil med "vores lokale købmand er desværre gået bort, derfor afholder vi et bankospil til at samle penge ind til at starte en ny, er det noget i kunne være interesseret i at sponsorere gaver til?"

Tak 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Bebsen

MyLove E skriver:

Hej.

Har i startet en forening, eller er det en ting byens borgere går efter? Tænker om butikken ikke måske er lukket fordi der ikke var nok omsætning? Bor selv i en lille by med ca 500 borgere, hvor både købmanden, bh'en og skolen kun overlever fordi der sidder nogle velhavere i byen og igen og igen spytter hundredevis af kroner i kassen. 

Tag til den nærmeste by med flere butikker og så går du op og ned af gaden (og ind i butikkerne selvf ) og siger bare at du kommer derfra og I søger sponsergaver til jeres sommerfest, om de har noget de vil donere? Har selv gjort det nogle gange til fordel for bh'ens sommerfest  

Anmeld Citér

6. juli 2016

MyLove E

Bebsen skriver:

Har i startet en forening, eller er det en ting byens borgere går efter? Tænker om butikken ikke måske er lukket fordi der ikke var nok omsætning? Bor selv i en lille by med ca 500 borgere, hvor både købmanden, bh'en og skolen kun overlever fordi der sidder nogle velhavere i byen og igen og igen spytter hundredevis af kroner i kassen. 

Tag til den nærmeste by med flere butikker og så går du op og ned af gaden (og ind i butikkerne selvf ) og siger bare at du kommer derfra og I søger sponsergaver til jeres sommerfest, om de har noget de vil donere? Har selv gjort det nogle gange til fordel for bh'ens sommerfest  

Vi har en borgerforeningen. Og så er der lavet et købmands udvalg. De har fået oprettet et andelsfirma  (tror jeg det hedder ). Der har borgerne så købt en andel. Men der mangler bare stadig. Så vi vil holde det her bankospil og overskuddet går så til borgerforeningen som så køber andel i firmaet 

Men jeg tænker mere om jeg skal ha noget stempel eller lignende med så de kan se hvor jeg kommer fra?

Anmeld Citér

6. juli 2016

MyLove E

Benjamins'mor skriver:

Men jeg tænker mere om man skal havde et papar med stempel eller lignende med så de kan se hvor jeg kommer fra?

Anmeld Citér

6. juli 2016

Muffinmus

Nix, det er blot at gribe knoglen.. Evt overveje om i har et blad der kan give lidt reklame??

Og så skal byens borgere overveje om det er besværet værd, for det kræver de køber måske 80-90 af deres dagligvarer hos den nye købmand.

Det nytter ikke at købe en liter mælk og en bakke smør og tro på man støtter så.

Pålæg, kød, grøntsager, tilbehør mm skal så fremover købes derinde.

for mange går efter gode tilbud i Bilka mm, det kan man ikke hvis den lokale skal løbe rundt.

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

MyLove E skriver:

Hej.

Siger som du lige fortalte os her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.