Hvor meget tid med bedsterne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
17 svar
2 synes godt om
5. juli 2016

Sommerblomst21

Inspiration fra en anden tråd. Hvor ofte ser i som familie henholdsvis mormor/morfar og farmor/farfar og hvor ofte ser jeres børn deres bedsteforældre? Vi har to hold bedste forældre som rigtig gerne vil deltage i den lilles liv og det føler vi os så priviligeret over! Men hvordan fordeler i sol og vind lige? Hvis i gør? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Sprit25

Herhjemme er det desværre kun mine forældre vi ser ofte. Dem ser hun nok 1 gang om ugen og sover tit hos dem. 

Farmor er desværre lidt mere kompliceret. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi ser mormor flere gange om ugen. 

Farmor og farfar ses vi kun med ca hver 6-8 uge ca., da de bor i den anden ende af landet.

Anmeld Citér

5. juli 2016

lineog4

Her har vi kun en mormor så nemt at dele sol og vind lige. Vi er så priviligerede så vi bor i samme by og har en 10 minutter på gåben, mormor bor tæt på børnenes skole, ja skolen er lige mellem vores og mormors hjem.

Hun har drengene fast hvor onsdag hvor hun henter dem kl 15, den mindste bliver hentet hjemme hos hende 16.15 og hun følger deb ældste til garden kl 17. 

I ferier er vi næsten sammen hver dag fordi far sjældent har fri. 

Min store datter går ofte over til hende (især når hun har glemt nøgler). 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Bb2015

Hver til hver anden weekend ser vi min søns bedsteforældre. Vi er meget familiemennesker og vil endda gerne se dem oftere, men pga job og økonomi kan vi lige nu ikke flytte tættere på. Både fars forældre og min mor og stedfar bor 45 minutter herfra og vi tager gerne en weekend med overnatning enten det ene eller andet sted og ser begge bedsteforældrepar så ofte som muligt. Min far bor dog længere væk og eftersom vi oftest slår to fluer med et smæk eller har ærinder i nærheden af de andre bedster (fødselsdag, dåb el lign) så er det sjældnere at vi ser morfar. Det er dog gerne hver anden eller tredje måned. Vi kan virkelig mærke at vores søn har et bånd til sine bedsteforældre og føler sig tryg der og det betyder rigtigt meget for os  når vi endelig kan flytte tættere på håber jeg vi ser dem flere gange i ugen. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

ninibadini

Imens jeg går på barsel tager jeg ofte en dag om ugen hjem til mine forældre. Min mor arbejder selvstændigt og er derfor ret fleksibel, så vi kan lave nogle sjove ting sammen hende, mig og min dreng på 7 mdr. Så kommer min mand når han har fri og vi spiser sammen og kører hjem. Det er derfor naturligt for mig at det er mormor og morfar vi ses med mest. Men vi ses da også tit med farmor og farfar, det bliver dog ikke en hel dag af gangen men bare nogle timer som det lige passer

Anmeld Citér

5. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sommerblomst21 skriver:

Inspiration fra en anden tråd. Hvor ofte ser i som familie henholdsvis mormor/morfar og farmor/farfar og hvor ofte ser jeres børn deres bedsteforældre? Vi har to hold bedste forældre som rigtig gerne vil deltage i den lilles liv og det føler vi os så priviligeret over! Men hvordan fordeler i sol og vind lige? Hvis i gør? 

Vi ser mormor/morfar rigtig ofte. Min datter sover hos dem en gang om ugen, og vi kan snildt finde på at tager derhjem en eftermiddag/aften i weekenderne. Jeg er så heldig at de kun bor 10 km fra os, så det er rimelig nemt at komme frem og tilbage.

Til gengæld har vi ikke så meget kontakt med farmor/farfar. De ser min datter når hun er på samvær med far, hjemme hos dem. Så ca hver 3. weekend. De bor noget længere væk og mit forhold til dem er ikke så godt efter jeg gik fra min datters far.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Bebe89

Vi ses med mine forældre (mormor og morfar) flere gange om ugen. De bor meget tæt på.

Farmor og farfar ser vi nok en gang om måneden ca. udover fødselsdage og lignende.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mor1986

Sommerblomst21 skriver:

Hr ser vi bedstemor og bedstefar samt mormor og morfar måske et par gange om måneden. Vi bor egentlig tæt på hinanden men synes bare altid weekender er booket og i hverdagene er det ikke muligt.

min mands fra ser jeg og børnene kun til fødselsdage. Manden er kun interesseret i sin egen søn og det passer ham fint vi ikke er med derude og det må han jo selv om. Undre mog bare over man kan være så ligeglad med sine børnebørn. Vores store pige har endda selv givet udtryk for hun ikke vil ud til farfar fordi det er kedeligt. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Decembermor2015

Vi ser sjældent mormor (farmor og farfar lever ikke) da hun bor på landet og flyttede faktisk fra vores område dengang vi blev forældre og har ingen kontakt med morfar. Rigtig trist og til tider også lidt hårdt at klare det hele selv:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.