er mit behov ikke lige så (u)vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2016

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg synes også om idéen med at I deler jeres rådighedsbeløb op, således at I har lige mange "lommepenge" - så kan I bruge dem på energidrikke, smøger, slik osv som I nu synes. 

Vi har en fælles budgetkonto hvor vi deles om alle faste udgifter, og betaler ind så vi har ca lige stort rådighedsbeløb, men jeg skal så betale min fagforening, gæld mm. af mit rådighedsbeløb og han sin fagforening, gæld mm. for sit... og hvad der er til overs kan bruges på os selv...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2016

kristina90

Anonym skriver:

Først, hvis der er nogen der ved hvem jeg er; vær sød at holde diskussionen herinde.

Min mand gennemgik vores udgifter, og sagde så til mig at det hedder nul energidrikke i denne måned, for vi ikke ret mange penge i juli.

Jeg blev lidt ked af den udmelding, for jeg drikker mange energidrikke - det grænser nok til afhængighed - men han nævnte intet om hans egne smøger. Jeg spurgte ham så ligeud,  og fik at vide at han da stadig ville ryge.

Jeg var nødt til at droppe emnet pga. pligter i huset - men jeg kan ikke rigtig slippe følelsen af at hans behov for smøger er vigtigere end mit behov for energidrikke.

Jeg ved ikke helt om jeg bare ville af med noget damp, gode råd eller noget helt tredje...

Uh kender det alt for godt!

Min mand har os tendens til og fx sige "så skat, nu bliver vi nød til og spare og kuk købe det nødvendige" men han skal obligatorisk ha' sin pakke smøger hver eneste dag uh vi har været oppe og toppes et par gange over det så jeg har bare fået sagt "hvis jeg skal undvære min booster (som jeg ikke køber hver dag) så skal han os undvære sine smøger" og den er han ikke med på  

Anmeld Citér

4. juli 2016

migxher

I burde begge droppe jeres unødvendige laster hvis der ikke er penge til det. Det vil oven i købet også.være bedre for jeres helbred. Win win.

Ellers kan i jo dele det lidt op så i undværer lidt hver men stadig får lidt, men mindre

Anmeld Citér

4. juli 2016

loop

Anonym skriver:

Vi har en fælles budgetkonto hvor vi deles om alle faste udgifter, og betaler ind så vi har ca lige stort rådighedsbeløb, men jeg skal så betale min fagforening, gæld mm. af mit rådighedsbeløb og han sin fagforening, gæld mm. for sit... og hvad der er til overs kan bruges på os selv...

Når i har den aftale, hvordan kan der så opstå den situation i er i nu?

Han bør jo ikke blande sig i hvad du bruger dine penge på. Han kan sige hvis han er bekymret for dit helbred. Men forbyde, nej, du er jo ikke et lille barn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.