er mit behov ikke lige så (u)vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
13 svar
42 synes godt om
4. juli 2016

Anonym trådstarter

Først, hvis der er nogen der ved hvem jeg er; vær sød at holde diskussionen herinde.

Min mand gennemgik vores udgifter, og sagde så til mig at det hedder nul energidrikke i denne måned, for vi ikke ret mange penge i juli.

Jeg blev lidt ked af den udmelding, for jeg drikker mange energidrikke - det grænser nok til afhængighed - men han nævnte intet om hans egne smøger. Jeg spurgte ham så ligeud,  og fik at vide at han da stadig ville ryge.

Jeg var nødt til at droppe emnet pga. pligter i huset - men jeg kan ikke rigtig slippe følelsen af at hans behov for smøger er vigtigere end mit behov for energidrikke.

Jeg ved ikke helt om jeg bare ville af med noget damp, gode råd eller noget helt tredje...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2016

Sedigfor

Begge jeres afhæningheder er unødvendige. Se det som et ryge/energidrik stop. 

Og sig du ikke vil ha han ryger hvis ikke du må drikke energidrik (:

Anmeld Citér

4. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I mødes på midten og halverer begge jeres forbrug. Det kan I begge to "overleve", og det er en fair løsning. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Rauw

Ej okay hvorfor ik begge to droppe jeres laster så i har råd til en god sommer? Det ville jeg kræve. Hvis i har børn så tænk på at det er vigtigere der er råd til lidt is og hygge til dem frem for sodavand og smøger. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Rauw

Ej okay hvorfor ik begge to droppe jeres laster så i har råd til en god sommer? Det ville jeg kræve. Hvis i har børn så tænk på at det er vigtigere der er råd til lidt is og hygge til dem frem for sodavand og smøger. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Altså begge jeres laster/behov er jo i bund og grund usunde, så ideelt set burde i begge stoppe. Men jeg ved også hvor svært det kan være. 

Men tænker også, at hvis du skal stoppe med din last, så må han stoppe med sin eller som andre foreslår i skærer begge to ned. Tror ikke koffein afhængighed er mindre slem end nikotin afhængighed. 

Jeg ville ihvertfald være blevet stiktosset, hvis min kæreste mente at jeg ikke måtte bruge penge på min last, men at han skulle fortsætte ufortrødent med sin. Så synes i skal finde en løsning, hvor i begge bidrager til at løse pengeproblemerne.

Og som andre skriver både energidrikke og smøger er penge lige ud af vinduet, og ovenikøbet på ting som ikke er gode for jer. Så på sigt ville jeg prøve at stoppe - men jeg ved hvor svært det er at ændre sine vaner. Men hvis i prøver at se hvad man kunne få for de penge, så kunne det måske give noget motivation.

Anmeld Citér

4. juli 2016

Muffinmus

I må dele pengene hvis ingen af jer stopper med jeres afhængighed. 

I må f.eks hver få 1500 kr om måneden. Om i bruger dem på smøger, tøj, energidrikke er så jeres eget problem,  og i må ikke bruge mere end det aftalte beløb.

Anmeld Citér

4. juli 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Begge jeres afhæningheder er unødvendige. Se det som et ryge/energidrik stop. 

Og sig du ikke vil ha han ryger hvis ikke du må drikke energidrik (:

Jeg ved godt at vi begge har en afhængighed, og at vi begge burde stoppe, men det er svært.

Jeg er i forvejen gået fra 1-2 om dagen til 2-3 om ugen, så jeg prøver virkelig - men det gjorde ærligt talt en smule ondt da han fik det til at lyde som om hans 5-10 smøger om dagen var vigtigere end mine energidrikke. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Jeg ved godt at vi begge har en afhængighed, og at vi begge burde stoppe, men det er svært.

Jeg er i forvejen gået fra 1-2 om dagen til 2-3 om ugen, så jeg prøver virkelig - men det gjorde ærligt talt en smule ondt da han fik det til at lyde som om hans 5-10 smøger om dagen var vigtigere end mine energidrikke. 

Sig til ham, det er meningen at i skal stoppe. Jeg har selv været både ryger og afhæning af energi drik. Jeg køber en i ny og næ når de er på tilbud til 10 kr, eftersom jeg har drukket for mange af dem, får jeg sindssygt hjertebankende og mit hjerte galoper der ud af. En god grund til også og stoppe (: 

hellere bruge de penge på noget sjovt som i kan se tilbage på. Ved ikke om i har børn men ellers så oplevelser med dem (: 

håber i finder ud af det.

Anmeld Citér

4. juli 2016

ErDetSnartNU

Jeg synes også om idéen med at I deler jeres rådighedsbeløb op, således at I har lige mange "lommepenge" - så kan I bruge dem på energidrikke, smøger, slik osv som I nu synes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.