Ensomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2016

lineog4

Du er svær at slippe selv sådan en aften hvor jeg sidder lidt træt efter festival og ser Island tabe. 

Men ting er en lille omgangskreds, men at skulle føde alene, måske ikke modtage en barselsgave og være alene med den store kærlighed og følelse af mirakel - der gør ondt også selvom jeg slet ikke kender dig. 

Hmm du har fået mig til at begynde at strikke små nyfødte ting, til hvem og hvad ved jeg ikke - måske bare til dem der ingen barselagave får, til dem hvor der ikke er et tosset familiemedlem der går amok med pindene.... 

Håber du finder nogen der vil dig og dit mirakel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Hvor ensom kan man lige være..

Jeg skal føde om 2 måneder og jeg har ingen til at tage med mig til fødslen 

Du er velkommen til at skrive privat hvis du har brug for at snakke, bor desværre langt fra Sverige ellers havde jeg også med glæde troppet op som støtte til fødslen. Ved hvordan det er med de 'sindsyge' x kærester, har selv haft en af den slags, og han ligger stadig i underbevidstheden og lurer selvom jeg er gift og har børn med en anden mand.

Anmeld Citér

4. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Jo. Men så får jeg integrationsydelse. Det kan jeg ikke leve af. Desværre. Måske når jeg er færdig med barsel så jeg kan arbejde igen.  

Men jeg har ingen i dk heller

Hvad får du af ydelse i Sverige? Husk at der trods alt kan Være andre regler vedrørende barsel. Ring evt. til udbetaling Danmark barsel. Og husk at børnepengene er væsentlig højere i Danmark end i Sverige både se almindelige og så kan du søge børnetilskud. Har du prøvet at finde en svensk version af siden her? Og så skrive der?Du kunne også tage hjem på ferie i DK og så komme til at føde her? (Tjek dog lige med sygesikring og forsikring).Hvis du kommer tilbage til DK - hvor kommer du så til at bo.

Anmeld Citér

4. juli 2016

lineog4

Xolia skriver:

Hvad får du af ydelse i Sverige? Husk at der trods alt kan Være andre regler vedrørende barsel. Ring evt. til udbetaling Danmark barsel. Og husk at børnepengene er væsentlig højere i Danmark end i Sverige både se almindelige og så kan du søge børnetilskud. Har du prøvet at finde en svensk version af siden her? Og så skrive der?Du kunne også tage hjem på ferie i DK og så komme til at føde her? (Tjek dog lige med sygesikring og forsikring).Hvis du kommer tilbage til DK - hvor kommer du så til at bo.

Mon ikke man kan tage sin barsel med til DK? Får du barsel i DK har du jo ret til at bo hvor du vil... Hmm en strøtanke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.