2 år - ondt i munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2016

Lucky05

Tullen85 skriver:

Min datter har forfærdelig ondt i munden.... troede først det var mund, fod og hånd syge, som flere har fået i vg, men intet at se på fødder eller hænder.... Hun har hverken haft feber eller andet om til... Hun har to store hvidlige plamager på siden og under tungen.... 

Min svigerinde troede det var lungebetændelse, men der står man har feber først, og at det er blænder der springer og bliver til står..  så ligner ikke umiddelbart.. .

Det genere rigtig meget, vågner hele tiden med et sæt og græder, og vil intet spise.. 

Har i oplevet lign?

Det ligner meget et herpes udbrud. 

Det er kun 1. Gang det er så voldsomt. Det er samme virus som giver forkølelsessår. 

Vores datter havde det også , og har siden haft forkølelsessår et par gange, ligesom vi voksne får det. Hun blev behandlet med noget flydende zovir, mener jeg det var.   vi var forbi børneafdelingen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2016

Snoopy77

Herpesvirus. Forbi lægevagten og få flydende zovir og så ellers giv hende max Panodil. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

migxher

Jeg synes det ligner svamp/trøske. Da min dreng havde det var han også meget plaget af ubehag i munden og ville intet spise

Prøv at gnuppe med en klud dyppet i danskvand. Og så ellersynes til lægen og få noget mod det.

Anmeld Citér

2. juli 2016

NCB89

Sådan ser min søn på tre og min niece på to ud. De har herpes og er i behandling

Anmeld Citér

2. juli 2016

SHERO

1. Vagtlægen mente også det var herpes virus, men ville ikke se hende, kun hvis Hun ikke ville drikke og blev sløv.... hvilken behandling har jeres fået?

Anmeld Citér

3. juli 2016

SHERO

Så kom vi forbi vagtlægen i dag fordi Hun ikke har ville drikke i 12 timer....  lægen mente heldigvis det ikke var herpes, men bare meget voldsomme blister... så vi har fået noget bedøvende creme... og så ellers Panodil.... 

Anmeld Citér

3. juli 2016

"Anarkisten"

Tullen85 skriver:

Så kom vi forbi vagtlægen i dag fordi Hun ikke har ville drikke i 12 timer....  lægen mente heldigvis det ikke var herpes, men bare meget voldsomme blister... så vi har fået noget bedøvende creme... og så ellers Panodil.... 

Jeg var afsted med vores den ældste på 6 år, for et par uger siden. Han havde også blister og nærmest vable-lignende blæner på læberne. Vagtlæge skød på det var en svampeinfektion (jeg selv var mere til herpes, da jeg har det selv). Vi fik behandling for svamp, men det hjalp ikke en dyt og egen læge sagde, at der var en virus i omløb, som gav lidt atypiske symptomer. Panodil og Aftamed fra apoteket var vejen frem 

Aftamed var super godt fordi det gav lindring med det samme og så var det væk i købet af en lille uge 

God bedring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.