Aaaarhhhh... Jeg har netop overlevet mit livs andet galdestensanfald. Det er først i dag, jeg ved, at det er dét, jeg også fejlede første gang. Dengang anede jeg ikke, hvad det var. Det er cirka et halvt år siden.
Vi havde fået (alt for) fed aftensmad. Fredagshygge hvor ungerne er på samvær hos den anden forældre. Og lidt efter opstod der den her ekstreme smerte under højre ribben, som strålede om i ryggen til omkring skulderbladet.
Jeg kunne ikke være nogen steder. Jeg græd, kastede op af smerte osv. Så dæmpede smerten sig i en 10 minutter for at vende tilbage med fuld styrke.
Lægevagten ville gerne se mig, men efter en 3 timer passerede anfaldet, så vi aflyste. Det er umuligt med offentlig transport frem og tilbage herfra til storbyen så sent. Og vagtlægen sagde også, at så længe jeg er feberfri og ikke har symptomer på gulsot, var der ikke så meget at gøre.
Heldigvis er min kæreste sygeplejerske, så jeg er i trygge hænder. Men i og med jeg først i dag fandt ud af, hvad denne smerte var, er jeg nysgerrig på hvad i andre gør under anfald?
I næste uge skal jeg, efter "ordinering" af lægevagten ultralydsscannes og have checket levertal. Og det er så fandme sidste gang, jeg spiser hjemmebagt pizza med gorgonzola indbagt i skorpen 
#proudsurvivor
(ja, humoren er retur, nu smerten er væk)
Anmeld
Citér