Baby nu eller vente??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2016

Anonymor

Jeg får nogle helt andre tanker, fordi jeg synes, når man har børn, at man skal vægte dem først. I har kun været kærester i et halvt år - Har jeres børn lært manden ordentligt at kende endnu? Bor i sammen? Jeg tænker bare, at jeg ville egentlig gå mere op i, at i er en ny familie, hvor dine børn skal forholde sig til en ny bonusfar, og det ville kunne få mig til at vente

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Orlov og barsel er ikke det samme. 

Min rådgiver sagde til mig at der selvfølgelig ikke skedte noget med min revalidering hvis jeg skulle på barsel. 

Men ellers spørg din rådgiver, du kan højst sandsynligt også Google dig til svar

Okay, det vidste jeg ikke. Så tusind tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Tror lige jeg spørger min rådgiver, skal til samtale derinde alligevel i næste uge 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Du har ikke tid til at vente, så hvis det skal være, så er det NU!

Du skal også tænke på, at det kan være at det tager et år før du bliver gravid. Uanset hvad og taget din alder i betragtning, så skal du i gang nu.

Hælder nok også til at starte op nu. Tak for dit svar 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg er ret sikker på at revalideringen bare går på pause imens

Jeg har fået første barn under uddannelse og venter andet barn nu her

Jeg vil anbefale at få barnet under uddannelse af følgende årsager:

- det er nemmere at søge job efter "endt uddannelse" end efter "endt barsel" - man har bare sin faglighed mere frisk i kroppen

- hvis I venter til du er færdig så står i det dilemma rigtig mange nyuddannede "hov jeg vil også være mor"- kvinder ender i. Skal de fx sige til jobsamtalen at de er gravide/prøver på det - og kan man tillade sig at blive gravid efter to måneder på en ny arbejdsplads osv osv osv. Der er simpelthen en større loyalitetsfølelse overfor en arbejdsplads end et studie - et studie er ligeglad om du går på barsel

- der er en enorm fleksibilitet under uddannelse (og jeg tog en tung universitetsuddannelse med studiejob ved siden af) - og den er altså god at have lige efter barsel - ift. at gå direkte tilbage til to fuldtidsjobbere

Det var lige mine argumenter for at gøre det nu fremfor at vente

Mange tak for dit svar. Der er flere ting du skriver jeg slet ikke havde skænket en tanke, så dejligt du gad give dit besyv med 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg får nogle helt andre tanker, fordi jeg synes, når man har børn, at man skal vægte dem først. I har kun været kærester i et halvt år - Har jeres børn lært manden ordentligt at kende endnu? Bor i sammen? Jeg tænker bare, at jeg ville egentlig gå mere op i, at i er en ny familie, hvor dine børn skal forholde sig til en ny bonusfar, og det ville kunne få mig til at vente

Du har fuldstændig ret. Mine børn har kendt ham i halvandet år hvor vi har været venner. De er meget glade for ham, og han er for dem. Men vi bor ikke sammen endnu. Mest fordi han har hus, men det ligger ikke i det område vi bor i, og jeg vil ikke have mine børn skal skifte skole. Som studerende vil det også blive dyrt for mig hvis han skal flytte ind, da jeg mister mange tilskud og han jo stadig skal betale på sit hus indtil det bliver solgt. Men kan sagtens se vi måske skulle prøve at bo sammen først, den havde jeg ikke lige tænkt på. Så mange tak for dit svar 

Anmeld Citér

30. juni 2016

God-mor

Du har ingen tid at spilde. Kom i gang hvis det er det i ønsker. Det er mit råd når du er 36. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.