Baby nu eller vente??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
15 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er meget i tvivl om jeg skal forsøge at blive gravid nu, så kunne godt tænke mig at høre jeres tanker omkring det.

Jeg er 36 og min kæreste og jeg ønsker os brændende et barn, og helst to  Min kæreste er mere end klar, men jeg tøver lidt. Han er 31.

Jeg er i gang med uddannelse og er færdig om ca 1½ år, derfor ville det være ideelt at blive færdig med uddannelsen før jeg skal føde. Min kæreste og jeg har også kun været sammen i et halvt år, men har dog kendt hinanden 1½, så vi er begge ret sikre på hinanden.

Men på den anden side så er jeg 38 når jeg er færdig med uddannelsen, og jeg når derfor højst sandsynligt ikke at få 2 børn som vi egentlig ønsker os. Derudover er jeg bange for det kunne blive rigtig svært at blive gravid når jeg er så gammel, og jeg ved jeg vil fortryde helt vildt hvis det ikke lykkes fordi vi ventede for længe. 

Jeg er på revalidering nu, og skal jeg på barsel vil jeg højst sandsynligt skulle tage resten af uddannelsen på SU. Men kæreste har et godt job, men de er ramt af nedskæringer, så han kan ikke være helt sikker på at få lov at beholde det. 

Jeg har 2 store børn fra et tidligere forhold, min kæreste har ingen børn.

Hvad tænker I? Måske noget jeg ikke selv har tænkt på  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

Liv_86

Der sker ikke noget med din revalidering, den holder du vare "pause" fra når du hår på barsel og der får du så barselsdagpenge. 

Personligt ville jeg ikke vente længere og som du selv er inde på kan det tage lang tid at blive gravid

Anmeld Citér

29. juni 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg er meget i tvivl om jeg skal forsøge at blive gravid nu, så kunne godt tænke mig at høre jeres tanker omkring det.

Jeg er 36 og min kæreste og jeg ønsker os brændende et barn, og helst to  Min kæreste er mere end klar, men jeg tøver lidt. Han er 31.

Jeg er i gang med uddannelse og er færdig om ca 1½ år, derfor ville det være ideelt at blive færdig med uddannelsen før jeg skal føde. Min kæreste og jeg har også kun været sammen i et halvt år, men har dog kendt hinanden 1½, så vi er begge ret sikre på hinanden.

Men på den anden side så er jeg 38 når jeg er færdig med uddannelsen, og jeg når derfor højst sandsynligt ikke at få 2 børn som vi egentlig ønsker os. Derudover er jeg bange for det kunne blive rigtig svært at blive gravid når jeg er så gammel, og jeg ved jeg vil fortryde helt vildt hvis det ikke lykkes fordi vi ventede for længe. 

Jeg er på revalidering nu, og skal jeg på barsel vil jeg højst sandsynligt skulle tage resten af uddannelsen på SU. Men kæreste har et godt job, men de er ramt af nedskæringer, så han kan ikke være helt sikker på at få lov at beholde det. 

Jeg ville gøre uddannelse færdig eller vente til du ville kunne nå at afslutte inden barsel

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Der sker ikke noget med din revalidering, den holder du vare "pause" fra når du hår på barsel og der får du så barselsdagpenge. 

Personligt ville jeg ikke vente længere og som du selv er inde på kan det tage lang tid at blive gravid

Mange tak for dit svar 

Jeg har i forvejen haft et års orlov fra studiet, da min datter har været meget syg og indlagt. Det første halve år på revalidering og derefter på kontakthjælp i et halvt år, da jeg fik at vide der kun kan gives et halvt års orlov på revalideringsydelse. Men kan godt være det er anderledes når det er pga barsel. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg ville gøre uddannelse færdig eller vente til du ville kunne nå at afslutte inden barsel

Mange tak for dit svar 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Berta

Hvis I ønsker jer flere børn - og du - som du skriver - vil fortryde hvis det ikke lykkes pga din alder så synes jeg I skal se at komme i gang. 38 år - når du er færdig med uddannelsen er altså bare rimeligt meget - i forhold til dalende fertilitet. 

Jeg mener hermed ikke noget med at du/I bliver ældre når I bliver forældre. Det synes jeg slet ikke er et problem. Men I risikerer at I ikke får de børn I ønsker jer hvis I venter for længe - og hvornår for længe er - er der ingen der kan svare på.

Kom i gang !

Berta 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hvis I ønsker jer flere børn - og du - som du skriver - vil fortryde hvis det ikke lykkes pga din alder så synes jeg I skal se at komme i gang. 38 år - når du er færdig med uddannelsen er altså bare rimeligt meget - i forhold til dalende fertilitet. 

Jeg mener hermed ikke noget med at du/I bliver ældre når I bliver forældre. Det synes jeg slet ikke er et problem. Men I risikerer at I ikke får de børn I ønsker jer hvis I venter for længe - og hvornår for længe er - er der ingen der kan svare på.

Kom i gang !

Berta 

Jeg ved nemlig også at jeg vil fortryde resten af mine dage hvis jeg venter og det viser sig at være for længe. Jeg har tidligere haft enormt nemt ved at blive gravid, men var 22 år sidst jeg blev gravid, så...  Tak for dit svar 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar 

Jeg har i forvejen haft et års orlov fra studiet, da min datter har været meget syg og indlagt. Det første halve år på revalidering og derefter på kontakthjælp i et halvt år, da jeg fik at vide der kun kan gives et halvt års orlov på revalideringsydelse. Men kan godt være det er anderledes når det er pga barsel. 

Orlov og barsel er ikke det samme. 

Min rådgiver sagde til mig at der selvfølgelig ikke skedte noget med min revalidering hvis jeg skulle på barsel. 

Men ellers spørg din rådgiver, du kan højst sandsynligt også Google dig til svar

Anmeld Citér

30. juni 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Du har ikke tid til at vente, så hvis det skal være, så er det NU!

Du skal også tænke på, at det kan være at det tager et år før du bliver gravid. Uanset hvad og taget din alder i betragtning, så skal du i gang nu.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Giraffen

Anonym skriver:

jeg er ret sikker på at revalideringen bare går på pause imens

Jeg har fået første barn under uddannelse og venter andet barn nu her

Jeg vil anbefale at få barnet under uddannelse af følgende årsager:

- det er nemmere at søge job efter "endt uddannelse" end efter "endt barsel" - man har bare sin faglighed mere frisk i kroppen

- hvis I venter til du er færdig så står i det dilemma rigtig mange nyuddannede "hov jeg vil også være mor"- kvinder ender i. Skal de fx sige til jobsamtalen at de er gravide/prøver på det - og kan man tillade sig at blive gravid efter to måneder på en ny arbejdsplads osv osv osv. Der er simpelthen en større loyalitetsfølelse overfor en arbejdsplads end et studie - et studie er ligeglad om du går på barsel

- der er en enorm fleksibilitet under uddannelse (og jeg tog en tung universitetsuddannelse med studiejob ved siden af) - og den er altså god at have lige efter barsel - ift. at gå direkte tilbage til to fuldtidsjobbere

Det var lige mine argumenter for at gøre det nu fremfor at vente

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.