Jeg har opdaget min mand lyver om økonomi og det er meget alvorligt. Men måden jeg har opdaget det på er ikke helt stueren. Jeg så i hans telefon, i hans sms'er. Jeg gjorde det fordi det var eneste måde jeg kunne finde ud af sandheden på. Jeg vil ikke gå helt ind i hvor alvorligt det er, men understrege at det er meget alvorligt. Så alvorligt det kan betyde vi økonomisk ikke ville kunne bo sammen. Nå, men sagen er jo at jeg er nødt til at konfrontere ham. Men hvordan? Skal jeg bare holde fast i at jeg ikke tror på ham (han har løjet før om det her) eller indrømme jeg så i hans sms'er. Vil jo helst være ærlig, men ved også det er yderligere brænde til en i forvejen betændt diskussion. For helvede det er bare på alle måder trist, for står her og har termin om 27 dage. Jeg er ikke i tvivl om at han elsker mig, men han har store problemer, som desværre reflekterer over på mig.
Personligt er jeg ligeglad ned, hvordan du fik informationerne, man gør, hvad man bliver nødt til i sådan en situation, der jo egentlig er kørt i hårdknude, fordi han nægter og formentligt bare gør det hele værre, som tiden går.
Du er nødt til at konfrontere ham, han har et problem, der sandsynligt kræver hjælp fra fagfolk/andre, for hvad bunder det i? Ludomani? Købeafhængighed? Misbrug?
Du er nødt til at være på vagt, typisk hives andre med i faldet, når pengestrømmen tørrer ud, så vogt dig for misbrug af dine oplysninger - og allerhelst bør I bo hver for sig, indtil han har kontrol med problemet.
Ja, du er nødt til at kræve fuld adgang til alle oplysninger, bank, Skat, se alle papirer, E-boks.
Anmeld
Citér