Hvem dækker, hvis skaden sker?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Skal man ikke have en elektronikforsikring? Mener ikke indbo dækker, hvis det går i stykker (ved ikke om der er forskel på forsikringer)

Jeg ville ringe og høre din forsikring ad. Synes det er en lidt svær problematik.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg vil osse forslå at du skal ringe til dit forsikrings selskab. 

Jeg tænker lidt at det er din eksmand som skal stå for forsikringen.. 

Han LÅNER jo en ting ud, som han i princippet er ejer for. 

Dvs han er selv indforstået med at ødelæggelse KAN ske.. Og derfor hans hovedpine 

Ja nemlig. 

Jeg har ikke det store behov for de skal med, men det har børnene fået en ide om at de har. 

Men det er faktisk bare blevet sådan, at de får lov at blive hjemme hos deres far og vi holder ferie uden iPads. Jeg kan godt leve med at være den onde mor, som siger nej til ipads :-)

Anmeld Citér

26. juni 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Ja nemlig. 

Jeg har ikke det store behov for de skal med, men det har børnene fået en ide om at de har. 

Men det er faktisk bare blevet sådan, at de får lov at blive hjemme hos deres far og vi holder ferie uden iPads. Jeg kan godt leve med at være den onde mor, som siger nej til ipads :-)

God beslutning! 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

rytteriet skriver:

Eftersom drengene er I jeres varetægt, ville jeg mene at det er mest fair, at I tager jer af det, hvis skaden sker. Så lang tid er 6 timer altså heller ikke. 

Jeg er nu ganske enig i man sagtens kan klare 6 timer - eller en ganske alm hverdag, uden brug af iPads. :-)

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Hvis jeg havde lånt udstyr med på vores ferie fra far, så ville jeg betale nyt, hvis uheldet var ude.

Eller sige nej tak til st låne, så det ikke blev et problem.

Det er også det som det er blevet til :-) 

Anmeld Citér

26. juni 2016

B&J

Ring til forsikringen og spørg 

Anmeld Citér

26. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Jeg har brug for råd, da da vi er uenige om dette dilemma omkring forsikring af nogle mini iPads. 

Vi står og skal på ferie, og mine to drenge som jeg deler med min eksmand, har lige fået en mini iPad hver af deres far og farmor i fødselsdag. Jeg skal have drengene med to uger på ferie, hvortil jeg har sagt til min eksmand at de godt måtte få iPads med, da vi en har en 6 timers lang transport, hvis det var og drengene ville. Normalt har de ikke iPads herhjemme, og jeg har frabedt før (før de fik deres egen nu her, har de haft en alm "gammel" iPad til deling hjemme hos deres far) i tiden at de fik iPad med herhjem - simpelthen fordi jeg ikke syntes vi har behov for det. Jeg vil hellere se fjernsyn sammen med dem, end de sidder alene og dimser foran sådan en skærm - og det er uden at lyde hellig, men har bare oplevet hvor opslugt de hurtigt er/bliver af sådan en iPad. Hjemme hos far er der fuldstændig frie tøjler ift forbrug, og jeg ved at størstedelen af tiden bliver brugt foran iPaden.. Morgen, middag og aften. Det er både noget mine drenge og min eksmand gerne indrømmer.

Når, et sidespring.. Nu til mit spørgsmål. 

Hvem dækker/skal dække mht forsikring, hvis de går i stykker på vores ferie? 

Min eksmand er bopælsforældre, og jeg står som samværsforældre, normalt samvær er 6/8,  det ved jeg ikke om har noget at skulle have sagt. Drengene er hhv. 6 og 7 år gamle. Ferien foregår i Danmark. 

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har en ulykkesforsikring på dem, da jeg går udfra at det er noget min eksmand har eftersom de har adresse hos ham. Jeg har selvfølgelig min egen indbo- og ulykkesforsikring (Bauta) sammen med min nuværende mand. 

Jeg skriver som anonym, da jeg ikke vil beskyldes for at hænge nogen ud :-) 

Det kræver en udvidet elektronikforsikring og så er der en selvrisiko på omkring 1000kr vil jeg tro. Tænker det er hans forsikring der skal dække, men mest fair at du skal betale selvrisikoen hvis de går i stykker mens de er ved dig.. Vil du ikke løbe den risiko ville jeg takke nej til at låne dem og så lave en snack kasse til dem i stedet samt noget andet underholdning til bilen. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

loop

Anonym skriver:

Ja nemlig. 

Har i også fået styr på om børnene har en ulykkesforsikring?

Det synes jeg er det vigtigste. Jeg synes du fralægger dig ansvaret ved at skrive at du regner med far har styr på det fordi han er bopælsforælder. 

En Ipad kan nemt erstattes, men det kan blive dyrt hvis børnene ikke er forsikret. Alligevel er det Ipad'en der focuseres på?

Det er ikke min mening at lyde som en sur gammel tante, men jeg bliver til stadighed overrasket over hvor lavt forsikringer prioriteres.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Liv_86

Vil mene det er din forsikring, da det er jer der har dem med og de er under dit ansvar. 

En anden ting, så turde jeg personligt ikke løbe an på at min Eksmand havde forsikring på mit barn. Og en ulykkeforsikring har heller ikke noget at gøre med om iPads går i stykker. Det skal man bruge sin indbo til, som så ogsp skal have en elektronikforsikring på. Selvrisikoen på elektronik er omkring 900-1100kr afhængig af forsikringsselskab  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.